וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שווה הבטחה לאבטחה? למרות ההסכם הקיבוצי, שכר המאבטחים לא עודכן

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 12:58

עובדי קבלני האבטחה להסתדרות: "ההסכם הקיבוצי שחתמתם מול חברות השמירה - רק בשביל פרסום בתקשורת". בהסתדרות טוענים שהסיבה למצב היא חוסר היציבות הפוליטי בשנתיים האחרונות ומבהירים: "נמשיך לתת מענה לכל עשרות אלפי מאבטחים המאוגדים בהסתדרות"

ברקע הקריאות להידברות בין ההסתדרות לאוצר על עסקת חבילה במשק, פנו כ-90 אלף עובדי קבלן, המועסקים בתפקידי אבטחה שונים, במחאה להסתדרות - בגין אי אכיפת קיום הסכם קיבוצי שנחתם עימם.

עובדי הקבלן דורשים לקבל תוספת חודשית של כ-530 שקל ועד 4,240 שקל, אותה היו אמורים לקבל לפני כ-3.5 חודשים, אז נחתם הסכם קיבוצי ענפי על ידי הסתדרות העובדים הכללית והארגון הארצי של מפעלי השמירה והאבטחה בישראל.

במסגרת ההסכם אמור היה שכרם של עובדי האבטחה לעלות בהתאם להכשרת העובד בכ-10%-80% מעל שכר המינימום, העומד כיום על כ-5,300 שקל, ולעמוד על כ-5,830 שקל לחודש לרוב העובדים, שהינם בעלי הכשרה כ"בודקים ביטחוניים", ועד לכ-9,540 שקל לחודש לעובדים שהינם בעלי הכשרה כ"מאבטחים בכירים א'". אלא שהעובדים טוענים כי השכר לא עלה.

אלכס טנצר, יו"ר מטה עובדי הקבלן. ליאוניד טקאץ',
אלכס טנצר, יו"ר המטה למען עובדי הקבלן בישראל/ליאוניד טקאץ'

"המאבטחים חוששים שההסכם יישאר רק על הנייר"

אלכס טנצר, יו"ר המטה למען עובדי הקבלן בישראל, שלח אתמול (א') בערב מכתב ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ואל דוד לוי, יו"ר הארגון הארצי של מפעלי השמירה והאבטחה בישראל, בו כתב, בין היתר, כי "מאז חתימת ההסכם הקיבוצי אף אחד מהמאבטחים לא קיבל עדיין שום תוספת לשכרו. המאבטחים חוששים שההסכם לגביהם יישאר גם הפעם רק על הנייר, כמו שקרה בדצמבר 2017".

טנצר מכוון להסכם הקיבוצי הקודם בין הצדדים, שנחתם ב-2016, במסגרתו שכר המאבטחים היה אמור להתעדכן בפעימה שנייה בדצמבר 2017 ולהעלות את שכרם בכ-1.5 שקל לשעה, אך לא עודכן במועד, ולא נכנס לתוקף מאז.

טנצר הוסיף במכתב, כי "כל המאבטחים משלמים להסתדרות 0.75% משכרם כדמי טיפול ארגוני, ההסתדרות מרוויחה עשרות מיליוני שקלים כל שנה, אבל מה מקבלים עובדי הקבלן בתמורה? ההסכם הקיבוצי שחתמתם מול חברות השמירה רק בשביל פרסום בתקשורת".

אילוסטרציה. ShutterStock
"מאז חתימת ההסכם הקיבוצי אף אחד מהמאבטחים לא קיבל עדיין שום תוספת לשכרו"/ShutterStock

"יו"ר ההסתדרות פועל במרץ"

יוסי ברבי, יו"ר איגוד עובדי האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי בהסתדרות העובדים הכללית, מסר בתגובה: "ההסכם הקיבוצי הכללי בענף האבטחה והשמירה שנחתם ב-21.3.21 ונרשם כחוק במשרד העבודה ב-15.6.21 מקנה לעובדי האבטחה והשמירה בכל רחבי המדינה תוספות שכר של עשרות אחוזים מעל שכר המינימום, שהן בבחינת תקדים היסטורי בענף האבטחה והשמירה.

כניסתו לתוקף של ההסכם הקיבוצי מותנית בחתימה של השר הממונה על זרוע העבודה על צו הרחבה. מאחר שבחצי השנה האחרונה התקיימו בחירות והייתה ממשלת מעבר, לא היה שר שיכול היה לחתום על צו הרחבה שייתן תוקף להסכם הקיבוצי.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד והאיגוד בראשותי פועלים בימים אלו במשנה מרץ מול כל הגורמים הרלוונטיים במשרדי הממשלה לתת תוקף של צו הרחבה להסכם הקיבוצי. נמשיך לתת מענה לכל עשרות אלפי מאבטחים המאוגדים בהסתדרות הן בסיוע ובליווי משפטי, הן דרך ההטבות של מועדוני הלקוחות, והן באמצעות קרן הרווחה של עובדי האבטחה".

יו"ר ההסתדרות הנכנס,  ארנון בר דוד. אורן כהן, דוברות ההסתדרות, אתר רשמי
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד. יתגייס אישית למאבק?/אתר רשמי, אורן כהן, דוברות ההסתדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully