וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 מיליון שקל קנס להוט טלקום בגין הפרות חמורות שפגעו בתחרות

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 15:59

משרד התקשורת הטיל עיצום כספי בסך כ-6 מיליון שקל על חברת הוט טלקום בגין פגיעה בתחרות בשוק התקשורת. על פי המשרד, החברה לא קיימה כנדרש את הוראות רפורמת השוק הסיטונאי והערימה קשיים על ספקי אינטרנט ללא תשתית, בחכירת מקטעי תשתית ושיווקם לצרכנים

שר התקשורת, יועז הנדל: "בהתאם למדיניות המשרד, נמשיך להפחית רגולציה, לעודד פריסת תשתיות ולהטיל קנסות כבדים על מי שיפגע בתחרות. אסור שהפרות החוק ישתלמו. חברות התקשורת מבינות היטב שתחרות הוגנת היא הבסיס לשוק הסיטונאי, שנועד לאפשר נגישות גבוהה ומחירים נמוכים"

"תפקידי כשר התקשורת ותפקיד הדרג המקצועי לחבר את ישראל ולאפשר לאזרחי ישראל שירות הוגן ונח. אמשיך לדחוף לאכיפה נחושה בכל פעם שתתגלה הפרה ואמשיך לעודד את החברות להיות מנוע צמיחה בתחום תשתיות התקשורת", הוסיף הנדל.

"לא נהסס להטיל עיצומים על חברות שיפגעו בתחרות"

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "לא נהסס להטיל עיצומים נוספים על חברות שיפגעו בתחרות. השוק הסיטונאי הינו אבן יסוד בתחרות בשוק התקשורת, וביכולת של ספקיות האינטרנט להתחרות כשחקנים שווים. חברות שיפרו את הוראות הרפורמה ויערימו קשיים על ספקיות האינטרנט, צריכות לצפות לפעילות נחושה של המשרד".

רפורמת השוק הסיטונאי היא הבסיס לתחרות הוגנת בשוק התקשורת, ומהווה את אחת מהרפורמות המשמעותיות ביותר בשנים האחרונות. היא נועדה לאפשר תחרות בתחום התשתיות הנייחות ובאמצעותה, ספקי שירות שאינם בעלי תשתית נייחת בפרישה רחבה, יכולים לחכור מקטעי תשתית מבעלי התשתית - חברת בזק או הוט, ולשווק על בסיסם שירותים לצרכן.

מסע"ת | יועז הנדל וצבי האוזר 9 בדצמבר 2020. -, אתר רשמי
יועז הנדל, שר התקשורת: "נמשיך להטיל קנסות כבדים על מי שיפגע בתחרות"/אתר רשמי, -

"תנהלות הוט טלקום לא אפשרה פעילות תקינה בשוק הסיטונאי"

רפורמה זו היא בעלת חשיבות עליונה לתחרות בשוק האינטרנט, בעלת השפעה על פריסת הסיבים האופטיים, ומשרד התקשורת עומד על כך שחברות התקשורת יישמו אותה במלואה. מלבד הגברת התחרות בשוק, הרפורמה מאפשרת מהלכים משמעותיים נוספים כגון ביטול הפיצול בין תשתית לספק.

על פי החלטת שר התקשורת מנובמבר 2014 בנושא אסדרת השירותים הסיטונאיים, היה על הוט טלקום להתחיל ולאפשר את פעילות השוק הסיטונאי על גבי הרשת שלה החל ממאי 2015. בפועל, ואף לאחר שנקבעו תעריפים מפוקחים לשירותים במהלך שנת 2017, הוט החלה באספקת השירות רק במהלך שנת 2018, וגם לאחר שהחלה, התגלו קשיים שלא אפשרו לספקיות השירות לספק שירותים באורח תקין לצרכנים.

במסגרת הליך הפיקוח, מצא המשרד כי התנהלות החברה לא אפשרה פעילות שוק סיטונאי תקינה על גבי הרשת שלה, באופן שהביא הלכה למעשה להדרת המתחרות מהרשת שלה ולמניעת התפתחות התחרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

התנהלות החברה פגעה במשק ובציבור לטווח הארוך

הפגיעה התחרותית אינה מסתכמת בחסמים למעבר מנויים לשוק סיטונאי, אלא בפגיעה לטווח ארוך, שיש לה השלכות על פיתוח רשתות מתקדמות של המתחרים, שהתועלת שלהן למשק ולציבור בישראל רבה ומגוונת.

משרד התקשורת רואה בחומרה רבה הפרות מסוג זה הפוגעות בתחרות בשוק התקשורת, ובהמשך לשימוע שנערך בעניין, החליט המשרד להטיל על הוט עיצום כספי בסכום של כשישה מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully