וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר: שכר החיילים בסדיר צריך לגדול משמעותית

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 13:04

עוד מבהיר ליברמן: "אם יש זוג צעיר שעובד במשרה מלאה אז הם צריכים לקבל מעונות יום חינם ומי שלא עובד שישב עם הילדים בבית ולא הפוך, התפיסה כאשר החרדים היו בממשלה הייתה מוטעית, אנחנו נשנה סדרי עדיפויות"

שר האוצר אביגדור ליברמן ממשיך לספק כותרות. היום התארח ליברמן בכנס לשכת רואי החשבון, בו דיבר, בין היתר על העברת התקציב וכן על שינוי סדרי העדיפויות הלאומיים.

"התפקיד הכי חשוב במשרד האוצר הוא לאשר תקציב שיביא לנו צמיחה. אנחנו מדינה שכבר 3 שנים ללא תקציב, פעם אחרונה שהצביעו על התקציב היה במרץ 2018. אנחנו מודעים לכל הנתונים המקרו הכלכליים ולכן הדבר הכי חשוב זה לאפשר צמיחה. כששואלים אותי מאיפה תביאו כסף? הרי התחייבת שלא תעלה מיסים אז מאיפה תביאו כסף? הכסף יבואמהשינויים המבניים שאנחנו מתכננים, מהתייעלות".

בהתייחס לתקציב, אמר שר האוצר: אנחנו הולכים לאשר תקציב ל-14 חודשים בלבד, בהנחה שבנובמבר מאשרים את התקציב אז בנובמבר -דצמבר לא יצליחו לממש יותר מדי. למעשה אנחנו מאשרים תקציב בדיעבד לשנת 21, שאין עליה יותר מדי השפעה. ותקציב 22 ל- 14 חודשים.

ילד משחק בצעצועים בחדר מבולגן. ShutterStock
מעונותך יום: חינם להורים עובדים: מי שלא עובד שיישב בבית עם הילדים ולא הפוך"/ShutterStock

מעונות יום חינם להורים עובדים, הגדלת שכר החיילים

ליברמן פירט את סדרי העדיפויות החדשים שהוא מתכוון ליישם במדיניותו כשר האוצר: "מה שחשוב זה לשנות סדרי עדיפויות, מבחינתנו העדיפות היא לאנשים שעובדים ומשרתים בצבא ועושים מילואים.

אני הייתי רוצה להגדיל משמעותית שכר לחיילי סדיר, חשוב לסמן לאותה קבוצה שהולכת וקטנה משנה לשנה שהם לא פראיירים אלא הם חלוצים, לא מזלזלים בהם אלא להפך, מעריכים אותם".

גם לגבי הזוגות הצעירים יש לליברמן בשורה: "אם יש זוג צעיר שעובד במשרה מלאה אז הם צריכים לקבל מעונות יום חינם ומי שלא עובד, שישב עם הילדים בבית ולא הפוך, התפיסה כאשר החרדים היו בממשלה הייתה מוטעית, אנחנו נשנה את סדרי העדיפויות".

ליברמן לא חסך את שבטו גם כשהתייחס למושאי הביקורת הקבועים שלו: "אני חושב שקצבאות היום זה דבר מאוד רגרסיבי, אנחנו מעודדים ילודה ובטלה אצל חרדים ובדואים שהם תורמים הכי פחות למשק הישראלי. בגלל הרכב הקואליציה לא נוכל לשנות את זה, אני לא משלה את עצמי. מצד אחד יש לך את ימינה ותקווה חדשה ששומרים על החרדים ומצד שני יש לך את עבאס.

אם אתה שואל אותי מבחינת החברה הישראלית והמשק הישראלי אם זה נכון לקצץ בקצבאות אז זה נכון לעשות את זה, כשעשו את זה בעבר ראינו עליה משמעותית ביציאה לעבודה אצל חרדים.
עוד הוסיף ליברמן: "אנחנו יודעים כאשר אתה משקיע בחדשנות אז המדינה מקבלת על כל שקל שבעה שקלים בחזרה אז השאלה איפה אתה משקיע, בחדשנות או בישיבות או באברכים זו שאלה קריטית".

מנופים בשרונה, ת"א 10 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"היתרי הבניה בישראל לוקחים פי 4 יותר מאשר בארה"ב ופי 2 יותר מאירופה"/ראובן קסטרו

שחרור הרגולציה יניב עשרות מיליארדי שקלים

ליברמן התייחס בדבריו גם לנושא הרגולציה: "כשאתה לוקח את כל הדוחות של כל המוסדות הבינלאומיים רואים שאנחנו המדינה עם הרגולציה הכי מסובכת ואם אנחנו נטפל בשלושת הדברים האלה אז בהחלט נוכל לשחרר עשרות מליארדי שקלים.

לגביי רגולציה צריך להבין שהרבה ממשלות הבטיחו הפחתה ובסוף לא קרה שום דבר, זה השינוי הכי דרמטי שאני אביא ומבחינתי זו אם כל מערכות שננהל סביב התקציב, חייבים שת"פ של רוה"מ, של שר המשפטים ושל שר האוצר. לא אכנס יותר מדי עמוק לנושא הזה כרגע, הדוגמה הכי בולטת שקשורה גם ליוקר המחייה והדיור היא היתרי בניה שלוקחים פי 4 יותר מארה"ב ופי 2 יותר מאירופה.

אחרי שרואים כמה מאמץ וכסף מושקעים אין שום סיבה שזה יקח כל כך הרבה זמן, וזה צריך להיות רישוי עצמי ולא היתר. אסור שזה יקח יותר משלושה חודשים מרגע הבקשה.

מכון התקנים צריך להתעסק בפיקוח ולא באישורים. אנחנו עוברים גיהינום כדי לאשר ולקבל מוצר. מבחנתי אותו מוצר שאושר בגרמניה או בארה"ב אז לא צריך אישור נוסף אם אנחנו ורוצים להוריד מחירים. מכון התקנים שיתמקד בפיקוח".

נסיעת המבחן של הרכבת הקלה בגוש דן 10 ביוני 2021. ראובן קסטרו
נסיעת המבחן של הרכבת הקלה. בקרוב ייסע גם המטרו?/ראובן קסטרו

תמ"א 38 כנראה תוארך, המטרו בגוש דן יקודם

בנושאי התשתיות, הן באשר לתכנית תמ"א 38 והן בנוגע לפרויקטים בתחום התחבורה, אמר ליברמן: "רשויות מקומיות מתנגדות לבנייני מגורים כי הארנונה היא קטנה, הם לא רוצים בנייה לדיור. אנחנו צריכים לחשוב קודם על האזרח, שוק הדיור רותח, אני מודאג מזה.

תמ"א 38 זה לא אופטימלי אבל כרגע אין ברירה על מנת לסדר את שוק הדיור ולהביא אותו למימדים נורמלים. אני מקווה שהתמ"א תוארך כי אין שום דרך אחרת".

המטרו בגוש דן, התכנית שמירי רגב רצתה לגנוז, דווקא מתקודם על ידי ליברמן: "נתניע את הפרוייקט הכי גדול שבוצע במדינת ישראל - המטרו של גוש דן, שמתפרס על 24 רשויות והאומדן לגביו כרגע הוא כ- 150 מליארד שקל - וכנראה יעלה יותר. מעבר לזה אנחנו ורוצים להתניע עוד 50 פרוייקטים בתחום התשתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully