וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת JCDecaux משיקה לראשונה בישראל מדידה של פרסום חוצות

עודכן לאחרונה: 6.7.2021 / 10:51

JCDecaux תאפשר ללקוחותיה, לראשונה בישראל, לבחון את אפקטיביות הפרסום שלהם באמצעות מערכת מדידה חדשנית. המערכת תבצע ניטור וניתוח נתונים שיסייע למפרסמים בבניית תמהיל מיטבי ומקסום תקציבי הפרסום

שיר זכאי, מנכ"לית JCDecaux אמרה: "אני שמחה וגאה ש-JCDecaux, חברת פרסום החוצות, מובילה מהלך מתבקש בשוק פרסום החוצות שיאפשר מדידה לכלל החברות בתעשייה, מהלך שייצר ערך ויקדם שינוי בשוק פרסום החוצות הישראלי".

תמהיל הפרסום עבר שינויים משמעותיים לאורך השנים, האחרון שבהם היה מעבר נרחב של תקציבי פרסום למדיות המאפשרות מדידה כמותית, מאחר והן נותנות ערך מוסף בדמות החשיפה אל מול ההשקעה בפועל, לצד הבנה של הביצועים למפרסמים.

פרסום חוצות נחשב לאחת מהמדיות הוותיקות, מדיה הנמצאת במרחב הפיזי שלנו אך להבדיל ממדיות פרסום מובילות אחרות שיודעות לספק אפשרויות מדידה מגוונות, כמו נתוני חשיפה ופילוח דמוגרפי, המאפשרים חישוב החזר ההשקעה והכרות עמוקה יותר של הצרכן, פרסום החוצות בישראל עד כה לא אפשר מדידה כמותית כלל, אף שבעולם האפשרות קיימת כבר שנים רבות.

שיר זכאי. גליה חרמון,
שיר זכאי, מנכ"לית JCDecaux/גליה חרמון

בחינת מהלכי הפרסום עוד בשלב תכנון תמהיל הפרסום

JCDecaux חתמה על הסכם שיתוף פעולה ראשון מסוגו בישראל לשימוש במערכת Re:View , אשר תאפשר מעתה למפרסמים, משרדי הפרסום ומשרדי המדיה לבחון את מהלכי הפרסום שלהם עוד בשלב תכנון תמהיל הפרסום, בדומה לשוק פרסום החוצות בעולם ולמדיות החדשות.

בין הנתונים אותם ניתן יהיה לקבל באמצעות מערכת המדידה החדשה:

• החשיפה לפרסום (Impressions)

• כמות האנשים הנחשפים (Unique)

• תדירות החשיפה (Frequency)

• ביחד עם נתוני ההשקעה בפרסום ניתן יהיה לחשב את עלות הנגיעה (CPM) ולהבין בכל קמפיין, בהתאם לפריסת המדיה, את יחס החזר ההשקעה.

מכוון עזריאלי. יחסי ציבור,
מדידה של פרסום חוצות לראשונה בישראל/יחסי ציבור

לטובת המדידה הורכב פאנל של כמיליון איש

בנוסף לנתוני המדידה, מערכת Re:View מציגה פילוח סוציו-דמוגרפי של הקהלים כמו מגדר, גיל, עיר מגורים, תוך שמירה על פרטיות הצרכנים ועמידה בתקנים בינלאומיים מחמירים (GDPR, CCPA).

הנתונים האנונימיים מתקבלים ממספר מקורות, ביניהם סיגנלים של מכשירים ניידים, מערכות מולטימדיה מקושרות GPS, מכוניות מקושרות, נתוני SDK מבוססי אפליקציות מטלפונים חכמים, שעומדים בסטנדרט בינלאומי, נבדקו ואושרו ע"י מחלקת הדאטה הבינלאומית של חברת JCDecaux.

לטובת המדידה הורכב פאנל של כמיליון איש, המייצג את אוכלוסיית מדינת ישראל (לצורך השוואה, שיעור הפאנל היחסי גדול פי 3 מזה של ארה"ב ופי 5 מהמלצות איגוד פרסום החוצות האמריקאי).

פרסום חוצות ניתן למדידה. יחסי ציבור,
לטובת המדידה של פרסום החוצות, הורכב פאנל של כמיליון איש/יחסי ציבור

אוסף הטכנולוגיות מבצע נירמול נתונים

על בסיס המידע שנאסף מיושם אלגוריתם (אוסף טכנולוגיות המבצע נירמול נתונים) הכולל שיטות כיול שונות (מבוססות על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ספירת תנועה, מדידות מבקרים ופרמטרים נוספים) כאשר לא רק נתוני קרבה נלקחים בחשבון, אלא גם קריטריונים התורמים לפוטנציאל חשיפה, כגון: נראות וכיווניות. בעתיד, צפויים להיות מוצגים מיידעים נוספים, כגון: זמני חשיפה, מגזרים, לייף סטייל ועוד.

נתוני המדידה הינם תוצר של פלטפורמה טכנולוגית המנוהלת ע"י חברת DECELL, המבצעת ניתוח ביג-דאטה והסקה מבוססת על בינה מלאכותית. לחברת DECELL ניסיון של מעל עשור בתחום זה והיא מקיימת פעילות דומה בארה"ב, שם מפעילה מאז שנת 2017 פאנל מדידה עבור איגוד Geopath השותפה לאיגוד פרסום החוצות האמריקאי (OAAA).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully