וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלטה: גם עסק שפעל בתקופת הקורונה זכאי להנחת ארנונה

עודכן לאחרונה: 6.7.2021 / 9:19

ועדת הערר של עיריית בית שאן קיבלה את טענת חברת פז וקבעה שלמרות שהעסק לא הוחרג, הוא זכאי להחזר תשלומים של 3 חודשים

תחנת דלק של פז. ShutterStock
כולם רשאים ליהנות מהפיצוי/ShutterStock

חברה שעל פי תקנות הקורונה הייתה זכאית לפטור מארנונה לתקופה של 3 חודשים בתקופת הקורונה, אולם העירייה לא העניקה לה הנחה זו, תוכל לקבל החזר כספי על כך. כך קבעה אתמול ועדת הערר לענייני ארנונה של עיריית בית שאן, בעקבות ערר שהגישה חברת פז עבור תחנת דלק שהיא מפעילה בעיר.

באמצעות עו"ד ארז טל ורינת אליה סלומה משרד עורכי הדין כץ, גבע, איצקוביץ (KGI) המתמחה במיסוי מוניציפלי, הגישה פז ערר על ההחלטה שלא לפטור אותה מארנונה וטענה כי בעקבות התקנות שפורסמו באפריל 2020 היא זכאית לפטור מארנונה. עיריית בית שאן דחתה את הבקשה בטענה, כי פז המשיכה גם בתקופת הקורונה להפעיל את התחנה כרגיל ואילו הפטור או ההנחה ניתנים רק למי שסגר את העסק בתקופה זו ולא עבד בכלל.

ועדת הערר קיבלה את טענות חברת פז וקבעה כי התקנות שפורסמו אינן מתנות את הזכאות להנחת הקורונה במבחנים נוספים, אלא מעניקו זכאות אוטומטית להנחה, למעט לעסקים אשר היו מוחרגים. תחנת הדלק המדוברת לא הוחרגה ועל כן היא זכאית לפטור מלא מתוקף התקנות שפורסמו
לאור האמור, קבעה הוועדה כי העירייה תעניק לפז 3 חודשים הנחה בארנונה או לחילופין תזכה אותה בסכום כסף השווה לכך.

לדברי עו"ד אלכס כץ, שותף במשרד, "יש לא מעט רשויות מקומיות שביודעין התעלמו מהוראות החוק ומנצלות את חוסר היידע של חברות ועסקים על מנת להתחמק מהחזר התשלום למי שלא קיבל פטור מארנונה בתקופת הקורונה למרות שהיה זכאי. טוב עשתה ועדת הערר שהבהירה לעיריית בית שאן את העניין".

  • עוד באותו נושא:
  • פז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully