וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונה החמה: בכל 5 דקות נמכר מזגן בישראל

עודכן לאחרונה: 15.7.2021 / 18:44

בכל 5 דקות נמכר מזגן בישראל, רק ל-5% מהמשפחות בישראל אין מזגן בביתם. לכאורה לא נתון שמאפשר גידול של השוק, אך השנה כבר נרשם שיא בביקוש למזגנים חדשים ובפנייה למוקדי השירות. מי מהחברות משקיעה הכי הרבה בפרסום, מי מבטיחה אוויר מטוהר ומי מפזרת ניחוחות?

שוק המזגנים בישראל הוא יציב ונהנה מרמת חדירה של 95%. כלומר, שרק 5% מבית האב בישראל אינם מצוידים במזגן, מה שלא מאפשר עוד עליה משמעותית במכירות, אלא רק בהחלפת ישן בחדש ובשירות.

יחד עם זאת, העלייה העונתית בטמפרטורות, גלי החום המאפיינים לאחרונה את מזג האוויר והדרישה החוזרת לעטיית מסכות במקומות סגורים, מביאים שוב להסתערות על חנויות החשמל ולעלייה במכירות.

נוסף על כך, גם החידושים בתחום המיזוג, כמו מזגנים מפיצי ריח ומזגנים מסנני אוויר, מביאים את הצרכן הישראלי לרצות להחליף את המזגן הישן אף אם אין כל סיבה טכנית לעשות זאת.

אבל לא רק מזגנים חדשים: גם מספר הפניות למוקדי השירות שובר שיאים ומגיע לאלפים רבים של צרכנים שדורשים ביקור של טכנאי מהיום למחר - לכל המאוחר.

לקראת המחצית השנייה של יולי, ועם הפנים לאוגוסט - לרוב החודש החם בשנה, יצאנו לבדוק מה קורה אצל שלוש החברות המובילות בתחום מיזוג האוויר בישראל.

שירות, לוגיסטיקה ואיכות המוצר:

הצרכן הישראלי ברובו מתאפיין במזג חם ואימפולסיביות, לפיכך, אין זה מפתיע כי המגמות שתופסות תאוצה וקשורות לאופיו, הן אלו שמשפיעות על היקף המכירות:

1. השירות - קבלת שירות מהיר ואמין הוא עניין אקוטי וחלק בלתי נפרד מהמוצר. טרם הרכישה, נוהג הצרכן לבדוק את התחייבות החברה למתן שירות בעת תקלה עתידית. אמינות מאחורי מערך השירות היא עניין עקרוני והצרכן מבקש בטחון כי אם דווקא ביום קיץ חם, המזגן יחליט לשבות, טכנאי יגיע מהיום למחר ולא יגרום לו להזיע בביתו.

2. הלוגיסטיקה - צרכן שקיבל החלטה לקנות מזגן חדש, ידרוש אספקה מהירה ככל שאפשר. שרשרת אספקה יעילה שתיתן מענה לדרישה הנ"ל יסייעו בתהליך המכירה.

3. איכות המוצר - המגמה הזו מביאה את החברות לחדש וליעל כל הזמן. הצרכן הישראלי הוא יותר דעתן ויודע לבחור את המוצר על פי איכותו. איכות עשויה להימדד בערך המוסף שמציע המוצר לדוגמא: יעילות אנרגטית, ייצור מחומרים מתכלים ולאחרונה גם טיהור האוויר ויכולה לבוא לידי ביטוי בתחום הלייף סטייל המתורגם בעיקר לנוחות, לשפע, לפינוק ולרווחה.

פוסט קורונה: הביקוש למזגן "מטהר" עלה מאפס ל-30% בשנה אחת

בצל הנחיות הקורונה ומגמת העלייה בתחלואה לאחרונה, עונת הקיץ ב-2021 תהייה העונה בה נשהה במקומות סגורים יותר מבשנים קודמות ועל כן הביקוש למזגנים מטהרים שיודעים לסנן את האוויר מבקטריות ומפגעים רעים כמו הנגיף שהשתלט עלינו, גדל משמעותית.

אם עד לפני שנה וחצי נמכרו 0 מזגנים עם מערכת סינון וטיהור אוויר, כיום כ-30% מהיחידות הנמכרות מאפשרות את הערך המוסף הזה. דירות, בתים, משרדים, מערכות חינוך, בתי מלון ובתי עסק גדולים כקטנים, מבקשים לעצמם תחושה של ביטחון. והגנה מפני מחלות נגיפיות. התוספת הכספית היא שולית ועל כן הביקוש לסוג זה של מזגן הולך וגדל.

טורנדו, מזגן עילי שקט ומעוצב. יח"צ,
טורנדו, מזגן עילי שקט ומעוצב/יח"צ

80% מהמזגנים הנמכרים הם עיליים

עושה רושם כי הצרכן הישראלי מעדיף התקנה מהירה ושליטה על הטמפרטורה בכל חדר, בשונה מיחידות המיזוג המיני-מרכזיות ששלטו בבתים ובמשרדים. כ-80% מהמזגנים הנמכרים הם עיליים שהפכו עם השנים למעוצבים יותר, שקטים יותר, קלים יותר ניקוי וקטנים יותר מאי פעם מה שאולי מסביר את הביקוש.

לדברי משה ארדר, מנכ"ל אלקטרה מיזוג אוויר: "כחלק מהמגמה העולמית שהביאה עימה התקופה האחרונה, הצרכן הישראלי שם את איכות החיים בתוך הבית כערך מרכזי ופועל כל העת לשפרו. מגמה זו בולטת גם בתחום מיזוג האוויר הביתי, בייחוד בקיץ הנוכחי המאופיין בשינוי בהרגלי החופשה ובשהות ארוכה יותר בבית".

"לנו באלקטרה", מוסיף ארדר, "חשוב תמיד להוביל ולהיות בקדמת הטכנולוגיה והחדשנות, אשר מקנים ללקוחותינו איכות חיים הגבוהה ביותר בבתיהם. העונה השקנו את סדרת המזגנים החדשה EXCLUSIVE AIR, המייצגת חדשנות מוצרית, המאפשר לצרכן ליהנות מניחוחות נהדרים המעניקים חוויה אקסקלוסיבית עם ניחוחות מלונות היוקרה של רשת ישרוטל. אנחנו מתרגשים מהחיבור בין שני העולמות ונמשיך לחדש ולייצר מוצרים איכותייםל שיפור איכות החיים והנוחות היומיומית בבית".

מורן ממרוד, סמנכ"לית אסטרטגיה ומשאבי אנוש בתדיראן מציינת: "בכל 10 דקות נמכר מזגן מבית תדיראן ואנחנו עושים מאמצים כבירים על מנת לתגבר את מוקדי השירות והמכירה ומגייסים עשרות עובדים נוספים לצוותי השירות כדי לעמוד בביקושים ולספק את סטנדרט השירות המהיר והאיכותי אליו הרגלנו את לקוחותינו".

בחברת טורנדו מדווחים על מכירות של פי 2 ופי 3 בחודשי הקיץ. מחקרים שערכה החברה בחודש יוני 2021 מצביעים לדבריה על העדפת קניה ברורה למותג והעדפה בתפיסת המותג כמוביל בשוק בכל הקשור לחדשנות, איכות, אמינות ובשירות הטוב בישראל. החברה מדווחת על גידול במכירות בחצי שנה של שנת 2021 מול אותה תקופה אשתקד וזאת אחרי שהפעילות גדלה ב-20% בשנת 2020.
.

אלקטרה. יח"צ,
אלקטרה: מזגן עילי מפיץ ריח של חופשה אקסקלוסיבית/יח"צ

אלפי קריאות שירות ביום וטכנאי "מהיום למחר"

על רקע גל החום הנוכחי (ובכלל), תדיראן נערכת לתגבור שירות הלקוחות והמתקינים שעובדים עם החברה ומבטיחים מענה בתוך 60 שניות, שירות תוך יום להתקנות חדשות, שירות לילה עד 22.00 מדי יום, תמיכה טכנית באמצעות האפליקציה ואפילו אמבולנס להקפצת חלפים.

שירות ייחודי נוסף אשר מאפשר ללקוחות החברה מענה מסביב לשעון הוא "רן מתדיראן", צ'ט-בוט אשר מספק שירות באמצעות התכתבות ווטסאפ בזמן שהכי מתאים להם 24/7, בד בבד עם תגבור הצוותים שעובדים לילות כימים במפעל החברה בעפולה, כדי לעמוד בביקוש הייצור בכדי שהאספקה תזרום כהלכה.

באלקטרה מתואר מצב לפיו מתקבלות במוקדי השירות כ-2,000 קריאות שירות ביום. לדברי החברה, הטכנאים מגיעים לטיפול בתקלה באותו היום, או לכל המאוחר למחרת - ומציגים אחוז יסגירה מרשימים בטיפול בתקלות.

תדיראן. באדיבות תדיראן,
מזגן עילי תדיראן SUPREME/באדיבות תדיראן
יגיל וויט מנכ"ל טורנדו. אולפן וואלה! NEWS, צילום מסך
יגיל וויט, מנכ"ל טורנדו: גלי החום גרמו לשיא בביקושים/צילום מסך, אולפן וואלה! NEWS

המפרסם הגדול ביותר: טורנדו

טורנדו היא המפרסם הגדול ביותר בתחום המיזוג במגזר הכללי, החרדי והערבי, ובשנים האחרונות השקעתה בפרסום בכל המדיות מהווה כ- 40%-50% מהפרסום בקטגוריה. במהלך השנים האחרונות מופיעה טורנדו באופן כמעט קבוע בצמרת הפרסומות הזכורות והאהובות בישראל. הפרסומות הזכורות עם הפרזנטורית רותם סלע, מציגות מזגנים מעוצבים, שקטים ושירות מהיר במיוחד.

יגיל וויט מנכ"ל טורנדו: "גל החום שפקד אותנו בשבועיים האחרונים הביא לעלייה של פי 3 במכירות מזגני טורנדו.

מחקרים שערכנו בחודש יוני האחרון, הצביעו על העדפת קניה ברורה למותג טורנדו ושיפור נוסף בתפיסת המותג כמוביל שוק בכל הקשור לחדשנות, איכות, אמינות והשירות הטוב ביותר בישראל.

בנושא השרות, הציבה קבוצת טורנדו סטנדרט שרות של טכנאי מהיום למחר.
מדובר בסטנדרט שאינו קיים בענף המיזוג בישראל ומהווה פריצת דרך ברמת השרות לצרכן הישראלי הן בענף המיזוג והן בכלל.

קבוצת טורנדו נחשבת למפרסם הדומיננטי בקטגוריית מיזוג האוויר, הן במגזר הכללי, החרדי והערבי והמותג זוכה לביקושים בקרב הקהל בישראל.
בשנים האחרונות וגם השנה, המותג טורנדו מופיע באופן קבוע בצמרת הפרסומות הזכורות והאהובות בישראל. אנו מאחלים לכולם קיץ נעים ומושלם"

באלקטרה לעומת זאת, נקטו השנה בקו פרסומי מפתיע: בשל השהייה הארוכה יותר בבית וצמצום זמני החופשות, אלקטרה בחרה להביא לישראלים את אווירת החופשה מהמלונות היוקרתיים: בראשית, כרמים, יערות הכרמל ומצפה הימים, היישר לתוך הבית הפרטי. השקת הסדרה האחרונה תלווה גם היא בקמפיין בהיקף השקעה הנאמד בכ-8 מיליון שקל.

מטהר האוויר של תדיראן. סטודיו מוסטאש,
מטהר האוויר של תדיראן, לאחרונה בבתי הקולנוע בישראל/סטודיו מוסטאש

החידושים: מטהרים, מסננים ומפיצי ריח

תדיראן השיקה בקולקציית המזגנים החדשה לשנת 2021 פתרונות עם אפקט הבית הבריא כמו מזגנים עם טכנולוגיות מובנות לטיהור אוויר, בראשם סדרת הדגל תדיראן SUPREME. אשר טיפסה תוך זמן קצר לראש הדירוגים וזכתה בפרס החדשנות של BRAVO בחירת הצרכנים לשנת 2021, בנוסף לפרס השירות המצטיין בו זכתה תדיראן. הסדרה מתפארת ביכולת למסנן בקטריות וחיידקים זעירים ובטיהור אוויר הבית מהמזהמים השונים: עובשים, בקטריות חיידקים ועוד.

כפי שצוין, באלקטרה השיקו סדרת מזגנים חדשה ELECTRA EXCLUSIVE AIR, עם קפסולות ריח. כל מזגן בסדרת EXCLUSIVE AIR מכיל קפסולת עם תמצית הריחות הנחשקים של אחד ממלונות רשת ישרוטל אקסקלוסיב: בראשית, כרמים, יערות הכרמל ומצפה הימים. הפעלת המזגן גורמת להפצת הריח, ליצירת אווירה של חופשה ולהעצמת חווית המיזוג. בסדרה זו המזגנים הם עיליים בדירוג אנרגטי A עם חיבור ל- Wi-Fi ולאפליקציית smart, המאפשרת שליטה מרחוק בכל זמן ומכל מקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully