וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"צ: לחייב את המדינה לפקח על מחיר הקנאביס הרפואי

עודכן לאחרונה: 6.7.2021 / 10:06

בלעדי: הבוקר פנו מטופלי הקנאביס הרפואי לבג"צ, בבקשה שיורה למדינה להוציא צו פיקוח מחירים על חברות הקנאביס. דנה בר און, יו"ר עמותת מטופלי הקנאביס הרפואי: "המדינה זונחת את מטופלי הקנאביס הרפואי - החולים הכי קשים ונזקקים"

עמותת מטופלי הקנאביס הרפואי הגישה הבוקר (ג') לבג"צ בקשה דחופה למתן הוראות, במסגרתה היא מבקשת מבג"צ להורות לוועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והבריאות להוציא צו שיוחל על חברות הקנאביס הרפואי המחייב אותן לדווח על מחירי המכירה שלהן.

הבקשה הוגשה כחודש לאחר שחברות הקנאביס יצאו נגד הנחיית היק"ר (היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות) לדווח באופן חודשי את עלויות הייצור ו/או רכישת המוצרים לצד מחירי המכירה, הנועדה לאפשר לוועדת המחירים ללמוד את מרווחי הרווח הממוצעים של החברות בענף, והודיעו כי אין בכוונתן לשתף פעולה ולהעביר את המידעים שכן מדובר בסודות מסחריים.

במסגרת הבקשה, שהגיעה לידי 'וואלה! כסף', נכתב, בין היתר, כי "על אף שהמדינה הודיעה לבית המשפט כי תחיל חובת חובת דיווח מחירים לחודשים אפריל עד ספטמבר 2021 לפי סעיף 31(א) לחוק הפיקוח, החובה אינה מוטלת דה פקטו ואינה מעוגנת בצו כדין.

לכל הפחות כ-50% מן העוסקים בקנאביס רפואי הודיעו בכתב על סירובם לקיימה וכוונתם לפעול כנגד אכיפתה.... בית המשפט מתבקש להורות למדינה להחיל לאלתר בצו את החלטת וועדת המחירים בנושא מוצרי קנאביס רפואי".

גידול קנאביס בחממה בישראל/אתר רשמי

חברות הקנאביס לא משתפות פעולה עם המדינה

העמותה מתייחסת להחלטת וועדת המחירים ממרץ האחרון לקבל לידיה מידעים הנוגעים לעלויות ייצור ומחירי המכירה של מוצרי הקנאביס הרפואי המיוצרים בישראל על ידי החברות המקומיות, כדי לקבל החלטה אם פיקוח על מחירי מוצרי התחום נדרשים ככלי רגולטורי.

פיקוח על מחירי מוצרי הקנאביס הרפואי הוצע על ידי משרד הבריאות כבר ביולי 2019, לאחר שספקיות הקנאביס המקומיות סירבו לשתף פעולה עם המשרד בכל הנוגע לרפורמת הקנאביס הרפואי שזה האחרון התווה ויישם. כחודשיים לאחר מכן המשרד העלה "חשד לקרטליזציה ותיאום מחירים בענף הקנאביס הרפואי הישראלי", והכין את הבסיס להקמת ועדת המחירים.

חנות למכירת קנאביס רפואי בתל אביב 16 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
חנות לממכר קנאביס רפואי בתל אביב: האם המדינה מפרה את הוראת בית המשפט?/ראובן קסטרו

"המדינה מתעלמת מהוראות בית המשפט"

דנה בר און, יו"ר עמותת מטופלי הקנאביס הרפואי, אמרה ל'וואלה! כסף': "שנה וחצי לאחר שבג"צ הורה למדינה בצו על תנאי לתת מענה לאינפלציית המחירים הדוהרת שיצרה במו ידיה, היא טרם העניקה מענה שכזה, ואף אינה מקיימת את התחייבותה לבג"צ לחייב את העוסקים בדיווח הנתונים הנדרשים לה לטובת מתן פתרון לסוגיה.

הלכה למעשה, במשך שנה וחצי המדינה מתעלמת לגמרי מהוראות בית המשפט, מסרבת להעניק כל פתרון של ממש, ואף את המעט שהתחייבה בפני בית המשפט לעשות היא אינה מקיימת, ופשוט זונחת את אוכלוסיית מטופלי הקנאביס הרפואי, שהם החולים הכי קשים ונזקקים, ללא שום נגישות לתרופה שהם כה זקוקים לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully