וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ממשבר לצמיחה": כנס בתחום החינוך הפיננסי הציג מחקרים עדכניים ומרתקים

בשיתוף בנק הפועלים

עודכן לאחרונה: 7.7.2021 / 10:48

אילו הטיות שיטתיות מתלוות לניהול חובות, איך האינטואיציה משפיעה על קבלת החלטות והאם הקורונה גרמה לנו "לשנוא סיכונים"? כל אלו ועוד עלו בכנס מיוחד של המרכז לצמיחה פיננסית מבית בנק הפועלים, בשיתוף המרכז הבינתחומי הרצליה

המרכז לצמיחה פיננסית מבית בנק הפועלים, בשיתוף עם המרכז הבינתחומי הרצליה, קיימו לאחרונה כנס בנושא חינוך פיננסי, תחת הכותרת "ממשבר לצמיחה".

הכנס נערך בבניין בית ספר אדלסון ליזמות במרכז הבינתחומי הרצליה וכלל פאנל שסקר את ההתפתחויות האחרונות במחקרים חדשים בתחום החינוך הפיננסי, פאנל בנושא פעילות חברתית לחינוך פיננסי בהשתתפות מנהלת המרכז לצמיחה פיננסית קרין מאיר, והרצאת אורח של פרופ' אורי גניזי מאוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו, כמו גם פאנל רגולטורים ופאנל מנהלים.

במהלך הכנס הוצגו המחקרים העדכניים של חוקרי המרכז הבינתחומי, בתחומי ההחלטות הפיננסיות והחינוך הפיננסי. פרופ' שחר אייל הציג מחקר העוסק בפסיכולוגיה של ניהול חובות. המחקר מצא הטיות שיטתיות באופן בו אנשים נוטים להחזיר את חובותיהם, מה שגורם להם לאובדן ערך כספי. המחקר אף הציע התערבויות פרקטיות לצמצום ההטייה.

דב קוטלר צבי אקשטיין עמית אוברקוביץ. אביב גוטליב,
מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר, פרופ' צבי אקשטיין ועמית אוברקוביץ במהלך הכנס/אביב גוטליב

בנוסף, ד"ר גיא הוכמן הציג מחקר שבחן את השפעת האינטואיציה שלנו על החלטות כלכליות ואת הפער בין השפעת החשיבה האינטואיטיבית לחשיבה השקולה על הביצועים הכלכליים שלנו, ואפיין את המצבים בהם חשיבה אינטואיטיבית עשויה לשפר את קבלת ההחלטות.

ד"ר מורן אופיר הציגה מחקר גדול שנערך בישראל לפני משבר הקורונה ובמהלך כל אחד מהגלים שהיו בו. המחקר בחן את השפעת המשבר על הנטייה שלנו לקחת סיכון בהחלטות כלכליות והתוצאות הראו שעם פרוץ המשבר הפכנו ליותר "שונאי סיכון" באופן משמעותי, אך העדפות הסיכון שלנו לא השתנו בין הגלים עצמם. בעקבות תוצאות המחקר, נערך דיון באופן בו יש להגיב לממצאים, על מנת לשפר קבלת החלטות כלכליות בעיתות משבר.

במסגרת הכנס התקיימה שיחה מרתקת לגבי המצב הפיננסי של המשק הישראלי לאחר משבר הקורונה, בין פרופ' צבי אקשטיין דיקן בית ספר טיומקין לכלכלה במרכז הבינתחומי הרצליה לדב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים.

בפאנל המנהלים, שהנחה פרופ' אייל, השתתפו חן אלטשולר, מנהלת אסטרטגיית החדשות באלטשולר שחם, ד"ר סיגל שלח, מנכ"ל ג'וינט ישראל ואורי אלון, משנה למנכ"ל ישראכרט.

בפאנל הרגולטורים, שהנחתה ד"ר אופיר, מבית ספר הארי רדזינר למשפטים במרכז הבינתחומי הרצליה, השתתפו עו"ד עודד שפירר, מנכ"ל הרשות לניירות ערך, טל הראל, ראש מטה הפיקוח על הבנקים ותום טרילניק, יועץ בכיר לממונה על שוק ההון.

בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully