וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטבע וירטואלי, המתקפה אמיתית

עודכן לאחרונה: 8.7.2021 / 12:22

חברת הסייבר ברנדשילד מדווחת על עלייה של אלפי אחוזים במתקפות הפישינג שחוות פלטפורמות מסחר המטבעות הוירטואליים בשנה האחרונה. אתרי מסחר מטבע ה'דוג'קוין' חוו את העלייה החדה ביותר בניסיונות הזיוף והפישינג, שעמדה על 13,331%

הבהלה לזהב הוירטואלי הובילה אליו גם את צורפי הונאת הפישינג (דליית מידע על משתמשים) וגניבת הזהויות, שהתמקדו השנה באתרי פלטפורמות הקריפטו לדיג קורבנותיהם.

על פי מחקר שמפרסמת היום (ה') חברת הסייבר הישראלית ברנדשילד (BrandShield), אתרי פלטפורמת מסחר של מטבעות וירטואלים חוו עלייה של אלפי אחוזים במתקפות הפישינג מאז אוגוסט האחרון.

הפלטפורמה שחוותה את ניסיונות הפישינג הגבוהה ביותר הייתה זו שעסקה במטבע הדוג'קוין (Dogecoin), שחווה עלייה של 13,331%. זאת בעיקר לאחר שהמטבע קיבל את תמיכתו הציבורית של המיליארדר אילון מאסק, שהובילה לקפיצה חדה בשוויו עד למחיר של כ-72 סנט.

מאז הקפיצה ירד מחיר הדוג'קוין בחדות ועומד כיום על כ-23 סנט, המציג תשואה של כ-4312% למשקיעים שהשקיעו בו בתחילת ינואר האחרון, אז עמד מחירו על כ-0.5 סנט. שווי השוק של המטבע עומד כיום על כ-30 מיליארד דולר.

פלטפורמת מסחר המטבעות הוירטואלים האמריקאית Coinbase חוותה עלייה של 1728% בכמות רישום הדומיינים החשודים כאתרי פישינג וגניבת זהות ומידע מהמשתמשים, על פי ברנשילד. Coinbase מהווה את אחת האפליקציות המובילות לרכישת מטבע הביטקוין - מטבע נוסף שזינק בחודשים האחרונים וזכה גם הוא לאמון מצד מאסק.

אילון מאסק. Britta Pederson, AP
אילון מאסק, האיש העשיר בעולם ואחד המשפיענים הגדולים בתחום הקריפטו: 205 חשבונות מזויפים נפתחו תחת שמו/AP, Britta Pederson

הביטקוין נופל וקם, הנוכלים קמים איתו

מאז ינואר האחרון מחיר הביטקוין עלה בכ-113% ועומד כיום על כ-33.3 אלף דולר, אך בשיאו עמד מחיר המטבע בחודש אפריל האחרון על כ-63.5 אלף דולר לאחר שזינק בכ-216% מאז הוסיף מאסק את התגית #bitcoin לטוויטר שלו 3 חודשים קודם לכן.

מאסק עצמו הפך לאחד המשפיענים הגדולים בתחום הקריפטו, ועל פי נתוני ברנדשילד זהותו הפכה למבוקשת בקרב נוכלי הפישינג, שהקימו כ-205 חשבונות פייסבוק מזוייפים תחת שמו, שנועדו, ככל הנראה, להשפיע על הכוונת משקיעים למטבעות וירטואלים שונים.

לצד חשבונות הפייסבוק נפתחו תחת שמו של מאסק, על פי ברנדשילד, גם חשבונות מזוייפים באינסטגרם, לינקדאין, וברשתות חברתיות ברוסית.

יואב קרן, מנכ"ל ברנדשילד. אור דנון,
יואב קרן, מנכ"ל ברנדשילד: "המשפיענים נפגעים, כי הם מתנהלים כמותג שעלול לאבד מאמינותו"/אור דנון

"לאילון מאסק יש אחריות"

יואב קרן, מנכ"ל ברנדשילד, אמר ל'וואלה כסף!', כי "תחום הקריפטו מהווה יעד מרכזי להתקפות ההונאה והפישינג בעולם הפיננסי, לאחר עלייה משמעותית בחשיפת המשקיעים לעולם המטבעות הוירטואלים. מרבית הגורמים בתחום אינם מגנים על עצמם ועל לקוחותיהם ברמה מספקת מפני התקפות מסוג זה, והמדאיג במיוחד בתופעה הזו, הוא השילוב שנעשה עם זיוף חשבונות משפיענים ברשתות החברתיות, שעלול לנווט משקיעים לאתרי פישינג.

אז גם המשפיענים נפגעים, כי הם מתנהלים כמותג שעלול לאבד מאמינותו, וגם המשקיעים העוקבים אחריהם נפגעים לאחר שנפלו קורבן להונאת פישינג. בהיבט זה יש לאנשים דוגמת אילון מאסק אחריות להגן על עוקביהם".

ברנדשילד הוקמה בסוף 2013 ופועלת למניעת התקפות פישינג הונאות וזיופים המכוונים כנגד אתרי וחנויות המסחר האלקטרוני של מותגים שונים ולקוחותיהם. החברה נסחרת בבורסת ה-AIM בלונדון בשווי 19.4 מיליון לירות שטרלינג, לאחר שבמהלך נובמבר האחרון הנפיקה כ-13% ממניותיה לפי שווי של כ-23 מיליון לירות שטרלינג. בחודש שעבר החברה דיווחה כי הכנסותיה השוטפות החוזרות עלו בכ-93% בסוף מאי 2021 ביחס לאותה תקופה אשתקד, ועמדו על 3.83 מיליון דולר.

בין משקיעי החברה: אפטרדוקס - קבוצת משקיעים של יוצאי אמדוקס; פמילי אופיס סינגפורי בשם ניו אנטרפרייז; קרן ההון סיכון הישראלית איי אנג'לס; דב בהרב, יו"ר גילת לווינים; אחיינו יובל בהרב, שותף בקרן SOMV; והמשקיע גיגי לוי, שותף בקרן NFX, ולשעבר מנכ"ל חברת ההימורים המקוונים 888.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully