וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסכם מונדיאל": מה קורה כשבן הזוג רואה יותר מדי כדורגל?

עו"ד רן רוט

עודכן לאחרונה: 8.7.2021 / 12:43

לא, משחק כדורגל לא גורם לגירושין, אבל טורניר כמו היורו, או האולימפיאדה הקרובה, בהחלט יכול לקרב אתכם לשם. לא מאמינים? ובכן, זה כבר קרה. עו"ד רן רוט מסביר כיצד אפשר להימנע מראש מהמחלוקות

תקציר ניצחונה של אנגליה 1:2 על דנמרק בהארכה בחצי גמר יורו 2020/ספורט1

אף אחד לא באמת מתגרש בגלל משחק כדורגל וגם לא בגלל חודש של שידורי היורו, אבל אצל זוגות מסוימים, חודש של אירוע ספורט גדול כמו מונדיאל, יורו או אולימפיאדה עלולים להוות זרז או הקש ששבר את גב הגמל.

אירועי ספורט גדולים עלולים להביא לחיכוכים ולמריבות משפחתיות, שגורמים לעלייה במספר הפניות לפתיחת הליכי גירושין בארץ ובעולם. הסיפורים על ההתנהלות הזוגית והמשפחתית בתקופה זו מוכרים בבתים רבים ובדרך כלל משמשים כר פורה לבדיחות והומור עצמי, אבל לעיתיים, אם מדובר במערכת יחסים שנמצאת בלאו הכי במצב בעייתי, חודש כזה יכול להיות זרז להגשת תביעת גירושין.

בעל ואישה רואים כדורגל. ShutterStock
בהחלט לא חודש טוב לבני זוג שלא מתים על כדורגל/ShutterStock

לא רק שמדובר בתקופה שהגבר מזניח את הזוגיות וממוקד כולו בעצמו בחבריו ובמסך הטלוויזיה, אלא שהוא נוטה גם להזניח את חובותיו בבית והנטל כולו נופל על האישה. בנוסף, לחודש מסוג זה מצטרף גם חשבון הוצאות מנופח: רכישת ערוצי הטלוויזיה השונים, הזמנת מזון, אירוח חברים והרבה בירות ופיצוחים.

למעשה, התופעה כל כך רווחת ומוכרת כך שבחיפוש פשוט בגוגל, לצד הסכם שכירות והסכם ממון לדוגמא ניתן למצוא גם הסכם מונדיאל, לדוגמא פה. ההסכם כולל את כל ההתחייבויות ההדדיות של בני הזוג במהלך התקופה, ומעבר להתחייבות של אוכל ושתיה, חברים ומי יהיה המחזיק הבלעדי של השלט, כולל בין היתר גם את הסעיף הבא: "האישה מוזמנת בשמחה לשבת לצד הגבר במהלך משחק אחד. יתר על כן, האישה רשאית לדבר עם הגבר, אך בזמן המחצית בלבד וזאת רק כאשר משודרות פרסומות. סעיף זה תקף אך ורק במידה והגבר מרוצה מתוצאת המחצית. יש לציין כי נאמר 'משחק אחד'. לא ייעשה כל ניסיון מצד האישה להשתמש במונדיאל כתירוץ עלוב לבילוי משותף, שכן מעשה שכזה יגרום רק להרס וחורבן היחסים".

ברור שמדובר בהסכם היתולי, אבל ישנם מקרים בהם בני הזוג שכבר מודעים לבעייתיות העלולה להיווצר מסכמים בניהם מראש את ההתנהלות הצפויה ומגדירים מראש זמן משפחתי או זוגי נטול מסכים, ערבים בהם הטיפול בילדים הוא באחריותו של הגבר, זמן לטיפול בעניינים השוטפים של הבית כגון עריכת קניות וכו', יש גם מקרים בהם קובעים מראש את מספר הפעמים בהם יכול הגבר לארח באותה התקופה או לצאת מהבית כדי להתארח ולצפות במשחק עם חברים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אל תזלזלו בבן או בת הזוג

לפני משחקי היורו בשנת 2016 פנה אליי להליך גישור זוג נשוי צעיר ללא ילדים. בין שלל הבעיות שהיו לשניים עלתה סוגיית היותו של הבעל חובב ספורט מושבע. הוא התעורר כל בוקר לריצה, פקד את חדר הכושר מספר פעמים בשבוע וצפה באופן קבוע ובקול מחריש אוזניים בכל שידורי הכדורגל והכדורסל, בנוסף נהג באופן קבוע להזמין חברים לצפייה משותפת ולבקש מאשתו הצעירה לארח אותם עד השעות הקטנות של הלילה. האישה, שבמקום לחוש כנשואה טרייה חשה כאם לבן עשרה טיפוסי, הציגה בין השאר את החשש שבזמן תקופת היורו בעלה בכלל לא יבחין בקיומה. לאחר תהליך של עבודה משותפת הגיעו השניים לשורה של הסכמות והישגים. בעוד הבעל צמצם את שעות הצפייה שלו והפחית את מפגשי האירוח, האישה מצידה עשתה גם היא כברת דרך והחלה לצאת איתו מדי יום לריצות משותפת ואף להביע עניין, אם כי חלקי, במשחקים חשובים.

לעומתם, זמן קצר לאחר מונדיאל 2014 ייצגתי גבר אשר מערכת היחסים שלו ושל אשתו עלתה על שרטון. בני הזוג היו בשנות ה- 60 לחייהם, האישה לא עבדה מעולם וטיפלה בילדים ובמשק הבית עד אשר הילדים עזבו את הבית, הגבר אשר המשיך את שגרת חייו יצא מידי יום למקום עבודתו ושב הביתה מדי ערב בדרך כלל כדי לחטוף משהו לאכול בעודו צופה בטלוויזיה, זאת בעוד שהאישה ניסתה לתחזק את הזוגיות, למצוא תחומי עניין משותפים חדשים עבור השניים ולפתח שגרת יום משותפת לשניהם, ארוחת ערב משותפת וכו'. תקופת המונדיאל הייתה קשה מאוד עבור האישה שאינה חובבת ספורט, היא הרגישה שהיא מודרת מחדר המגורים המשותף ושבעלה אינו מגלה בה עניין וכי התשוקה היחידה בחייו היא לצפייה במשחקי ספורט. ברור לכל כי לא המונדיאל ולא נבחרת גרמניה שזכתה בו, היו אשמים בגירושיהם של בני הזוג אלא שהתקופה הארוכה של המשחקים בהם הרגישה האישה שהיא שקופה בעייני בעלה היוותה את הזרז לסיום היחסים.

בכל מקרה, חשוב לזכור כי תקופת שידורי היורו צפויה להסתיים תוך ימים ספורים וגם האולימפיאדה הקרבה לא תימשך לנצח. זוגיות היא לא מלחמה בין שתי קבוצות ובמקום להתחשבן על שעות צפייה בטלוויזיה או מי מילא איזה ממטלות הבית חשוב לנסות ולהכיל את בן הזוג, להתמקד בתכונות הטובות בזכותן חברתם יחדיו ובמקום לראות בבן הזוג אויב ומתחרה לחשוב על עצמכם כאל שחקנים באותה קבוצה, עם מטרה משותפת.

רן רוט הוא עו"ד ומגשר בדיני משפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully