וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחנת הכוח 'מגלים' תימכר ביותר מחצי מיליארד שקל

עודכן לאחרונה: 11.7.2021 / 14:47

נופר אנרג'י חתמה על מזכר הבנות בלתי מחייב לרכישת תחנת הכוח התרמו סולארית מידי קרן נוי תמורת כ-580 מיליון שקל. הרכישה תתרום להכנסותיה השנתיות כ-270 מיליון שקל. עופר ינאי, יו"ר נופר אנרג'י: "הרכישה תוביל את נופר למקום השני בשוק אחרי אנלייט אנרגיה"

עסקת ענק בשוק האנרגיה המתחדשת הישראלית: חברת האנרגיה הסולארית 'נופר אנרג'י' דיווחה כי חתמה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת תחנת הכוח התרמו סולארית 'מגלים' מ'קרן נוי' להשקעות אנרגיה ותשתיות תמורת כ-580 מיליון שקל.

נופר מציינת, כי על פי בדיקה ראשונית, אם תושלם העיסקה היא צפויה להוסיף כ-270 מיליון שקל להכנסותיה השנתיות, כ-190 מיליון שקל ל-EBITDA (רווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות) השנתי, וכ-120 מיליון שקל ל-FFO (רווח בתוספת דיווידנדים מהשקעות, פחת והפחתות).

עופר ינאי, יו"ר נופר אנרגיה. רז עוזיר,
עופר ינאי, יו"ר נופר אנרג'י: "הרכישה תוביל את נופר למקום השני בשוק אחרי אנלייט אנרגיה"/רז עוזיר

הצפי: אספקה של 320 ג'יגה-וואט בשנה

הכנסות נופר אנרג'י בשנת 2020 הסתכמו בכ-215 מיליון שקל, ורכישת 'מגלים' צפויה להכפיל אותם. עופר ינאי, יו"ר נופר אנרג'י, אמר לוואלה! כסף, כי "רכישת הפרויקט תהפוך את נופר אנרג'י לשנייה בגודל פעילותה בישראל. רוב הכנסות נופר אנרג'י ב-2020 לא היו מייצור חשמל, והדרך לגשר בהכנסות אלה היא רכישה של נכס מניב. הרכישה תוביל את נופר למקום השני בשוק אחרי אנלייט אנרגיה.

נופר אנרג'י היא חברה תפעולית והנדסית, ואנו נדע ליישם השבחת ההכנסות לצד שיפור מבנה ההוצאות. כשנביא את העיסקה נבחן גם את המימון שלה, שיכול להיות באמצעות גיוס מניות או אג"ח".

נופר אנרג'י היא החברה השלישית בשוויה הנסחרת בבורסה בתל אביב, עם שווי של כ-2.5 מיליארד דולר, כאשר ענקיות האנרגיה הירוקה הישראליות אנרג'יקס ואנלייט מובילות את טבלת השווי עם כ-6 מיליארד שקל שווי וכ-6.1 מיליארד שקל שווי בהתאמה.

קרן נוי מחזיקה 19.84% ממניות נופר אנרג'י, לאחר שהשתתפה בהנפקת מניותיה הראשונה של האחרונה בסוף 2020. השתיים גם רכשו בתחילת השנה כמחצית מחברת Sunprime Generatio, הפועלת להתקנת לוחות סולאריים על גגות באיטליה, תמורת כ-60 מיליון אירו - בחלוקת השקעה של 60%-40% בהתאמה.

תחנת הכוח 'מגלים' הוקמה כתחנת אנרגיה תרמו-סולארית סמוך ליישוב אשלים שבמועצה האזורית רמת נגב, והיא אחד הפרויקטים הגדולים מסוגו בעולם. זהו גם המתקן המסחרי הראשון בישראל לאנרגיה תרמו-סולארית, שהוקם בשיטת ה-BOT (בנה-הפעל-העבר), במסגרתו ניתן למקימים זיכיון להפעלתו למשך 25 שנה.

התחנה החלה להיות מסחרית החל מהרבעון הראשון של 2019, ומפיקה עד כ-121 מגה-וואט לשנה, עם צפי להגיע ולספק עד 320 ג'יגה-וואט חשמל לשנה עבור רשת החשמל של ישראל. עלות הפרויקט נאמדת בכ-2.8 מיליארד שקל, ונופר אנרג'י עתידה לרכוש יחד עם חברת הנכס גם את החוב שהיא אוגרת בתוכה להשלמת הפרויקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully