וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולפעמים החגיגה נמשכת: הוצאות שיא לישראלים בכרטיסי אשראי

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 12.7.2021 / 9:48

ההוצאות של הישראלים בכרטיסי אשראי בחודש יוני הגיעו לשיאים חדשים: על פי נתוני שב"א, ההוצאה במהלך החודש הקודם עמדה על 34.7 מיליארד שקל, גידול של 18.3% לעומת אשתקד. ההוצאות בעסקאות אונליין זינקו ביותר מ-25%

נתוני חברת שב"א (שרותי בנק אוטומטיים), מנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, מצביעים על שיאים חדשים בהוצאות שמבצעים הישראלים בכרטיסי אשראי. גם במשיכות המזומן מהכספומטים הבנקאיים נרשמה בחודש החולף עלייה.

בחודש יוני 2021 עלו ההוצאות של הישראלים בכרטיסי אשראי בשיעור חד של 18.28% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת חודש יוני 2020. בחישוב של ההוצאה היומית בכרטיסי אשראי יוני 2021 הינו חודש שיא מבחינת ההוצאות של הישראלים בכרטיסי אשראי, שעמדו על ממוצע יומי של 1.158 מיליארד שקל.

מדובר על עליה של 1.58% בהוצאה היומית בכרטיסי אשראי לעומת חודש מרץ 2021 בו נרשמה הוצאה יומית 1.140 מיליארד שקל.

קניות אונליין. ShutterStock
קונים יותר באונליין, עלייה של יותר מ- 25%/ShutterStock

מבזבזים יותר מאשר לפני הקורונה

במהלך יוני 2021 הוציאו הישראלים בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 34.732 מיליארד שקל, לעומת סכום של 29.364 מיליארד שקל שהוציאו ביוני 2020, הימים שבהם הוסר הסגר הראשון וראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, קרא לישראלים "תעשו חיים"...

הסכום ביוני גבוה ב-4.2% מהסכום שהוציאו הישראלים בחודש מאי שעמד על 33.332 מיליארד שקל.
גם כאשר משווים לנתונים מלפני תקופת הקורונה, מתברר שהישראלים מוציאים הרבה יותר בכרטיסי אשראי: ביוני 2019 סכום ההוצאות הכולל בכרטיסי אשראי הגיע ל-26.853 מיליארד שקל.

נתון זה מצטרף לעוד כמה נתונים שמעידים על פעילות שיא במשק דווקא על רקע ציפיות להאטה מסוימת (על אף שחרור המשק מרוב מגבלות הקורונה) בעקבות הירידה בפעילות הכלכלית העולמית בשנת הקורונה והעלייה במספר המובטלים. הכנסות המדינה ממיסים גדלו, הפעילות הכלכלית במזומן ובאשראי עלתה והביקוש למשכנתאות בשיא.

לגבי העלייה של כ-25% בקניות אונליין, אפשר בהחלט שהידיעות על הביטול הצפוי של הפטור ממע"מ הוא זה שדחק בישראלים להקדים רכישות, בעיקר של פריטי אופנה.

צעירים אוכלים ערב השנה החדשה. ShutterStock
חוגגים את החיים: שיא כמעט בכל המדדים שמייצגים את הפעילות במשק/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully