וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתן אישור ניהול תקין לעמותת ידידי וולפסון. הבדיקה נמשכת

עודכן לאחרונה: 18.7.2021 / 13:42

לאחר תלונה על אי סדרים לכאורה בניהול כספי התרומות, מבקר המדינה הפסיק את הבירור ובג"ץ מחק את העתירה מכיוון שהתייתרה, אבל רשם העמותות ציין: "מאחר והביקורת טרם הסתיימה, אין באישור כדי להצביע על תוצאות הביקורת"

ב"עמותת ידידי וולפסון" נושמים לרווחה, לפחות כרגע. זאת, בעקבות תלונה על אי־סדרים לכאורה בניהול כספי תרומות שהועברו לבית החולים וולפסון באמצעות העמותה. עם זאת, רשם העמותות ציין כי הבדיקה בנושא עדיין נמשכת.

מבקר המדינה בחר להפסיק את בירורה של התלונה בשל היעדר סמכות, בג"ץ החליט למחוק את העתירה שהוגשה כנגד העמותה מכיוון שהתייתרה ורשם העמותות, הגוף הייעודי לבדיקת עמותות במדינת העניק אישור לניהול תקין. רשם העמותות ציין: "בהתאם לבקשתכם, בנוגע למתן אישור לשנת 2021, אנו מאשרים בזה כי העמותה מקיימת את דרישות חוק העמותות, התש''ם-1980 בכל הנוגע להגשת דו"חות, הודעות ופרוטוקולים. אישור זה יבוטל אם יתגלה כי העמותה אינה ממלאת אחר הוראות חוק העמותות וכללי ניהול תקין".

בית החולים וולפסון, חולון. ראובן קסטרו
בית החולים וולפסון/ראובן קסטרו

יו"ר העמותה בן חור ירושלמי, סיפר על עיקרי פעילות העמותה בימים אלו: "כל הפעילות שלנו מתבססת על מתנדבות ומתנדבים העושים לילות כימים לסייע לציבור החולים ומושתתת על רשימת הצרכים שהנהלת בית החולים מעבירה לנו והם רבים ומגוונים. מרכישת מכשירים רפואיים מצילי חיים ועד בנייה וחידוש תשתיות. על מנת להשיג את המטרות הללו אנחנו פונים אל תורמים פרטיים וקרנות מהארץ ומהעולם, ומדי פעם מארגנים גם אירועי התרמה שונים. בשנה האחרונה, שנת משבר הקורונה, השקענו מיליוני שקלים ברכישת ציוד מיגון וציוד חיוני למאבק בקורונה, מכונות הנשמה, דפיברילטורים, מיקרוסקופים, מערכות אולטרסאונד מתקדמות, ניידות רנטגן ועוד. כמו כן פתחנו חדר סדנאות במחלקת אונקולוגיה, שיפצנו את חדרי ההתאוששות במכון גסטרו, שידרגנו את מרפאות העיניים, חנכנו את מבואת ההמתנה בחדרי הניתוח, רכשנו מכשירים חיוניים במאות אלפי שקלים למחלקת הפגים בבית החולים, הקמנו חדרי מנוחה ואירוח לשיפור רווחתם של הרופאים ומשפחות המטופלים ברמת 5 כוכבים, ושיקמנו את בית הכנסת למקום ראוי ומכבד".

בן חור ירושלמי, יו"ר עמותת ידידי וולפסון. יחצ,
בן חור ירושלמי, יו"ר עמותת ידידי וולפסון/יחצ

בין השמות ברשימת התורמים:

  • ורדה ובעז דותן, שבזכות הסיוע שלהם בית החולים הצליח לרכוש מכשור בעלות של מיליוני שקלים עבור אבחון ומחקר במכון לרפואה גרעינית.
  • ד"ר וינד שהוא בעצמו מתנדב בבית החולים, תרם סכום נדיב לשיפוץ מחלקת היולדות ומרפאות העיניים.
  • מורי ודוריס ארקין שתרמו לבית חולים לילדים ע"ש סילבן אדמס ולמחלקת הפגייה המצויינת של וולפסון.
  • קרן עזריאלי, קרן רוטשילד והקרן לידידות שהיו פעילות מאוד בזמן משבר הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully