וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך לקורא המיוזע - כך תרכוש מצנן אוויר

עודכן לאחרונה: 12.7.2021 / 14:37

התחזוקה שלו יותר פשוטה, העלות יותר נמוכה והטכנולוגיה יותר פשוטה. אחרי המזגנים העיליים והמרכזיים נכנס שחקן משמעותי חדש לתחום הקירור - מצנן האוויר. איך זה עובד ומה אתם צריכים לבדוק לפני שאתם קונים אחד?

הקיץ כבר כאן והוא מכה ללא רחם עם טמפרטורה שעולה בהדרגה מדי שנה ומגדילה עוד יותר את עומס החום הגבוה גם כך. לצורך שמירה על השפיות, קיימים כיום שלושה מוצרים מרכזיים שמסייעים לנו בכך: מזגן נייד, מזגן מרכזי ומצנן אוויר. בעוד שבקרב שתי החלופות הראשונות, לא נרשמו קפיצות טכנולוגיות משמעותיות בשנים האחרונות, בכל הנוגע למצנן אוויר, מדובר על 'מיני' מהפכה שהעלתה באופן משמעותי ביותר את היקף מכירות המוצרים. מה התחולל שהביא לזינוק הדרמטי? ואילו נקודות נוספות עליכם לקחת בחשבון בטרם תרכשו מצנן אוויר? מדריך לקורא המיוזע.

מצנן. יחצ,
אל תתבלבלו - לא מזגן - מצנן/יחצ

בבסיס הרעיון שעומד מאחורי מצנן האוויר, עומדת החוקיות הפשוטה הבאה: קירור אוויר באמצעות מגע שלו עם רפידות רטובות. למעשה, המכשיר לוכד את האוויר בסביבתו ומעביר אותו דרך מים צוננים לפני שהוא פולט אותו שוב. כך, האוויר היוצא מתקרר כתוצאה מהמים ויוצא בצורת בריזה צוננת ונעימה, באופן שמזכיר את משבי הרוח הקרירים שניתן למצוא בסביבת חוף הים. אז על איזה חידוש אנו מדברים? לאור דרך הפעולה, מצצני אוויר התקשו לספק פתרון יעיל בסביבה עתירת לחות ולרוב, התמודדו היטב עם אתגר כזה רק בסביבה יבשה יחסית. אלא שבמרוצת השנים האחרונות נכנסה טכנולוגיה חדשה שמתבססת על בקרי לחות חכמים, שיודעים ' לספק את הסחורה' - לספוג מים ולפלוט אוויר צונן, גם באזורים עם לחות גבוהה. טכנולוגיה זו, שינתה את כללי המשחק בשוק אמצעי המיזוג שמגלגל עשרות רבות של מיליוני שקלים בשנה.

מזגן VS מצנן

אחת מהשאלות השכיחות שמופנות לאנשי מכירות בתחום הוא הפער בין מצנן האוויר למזגן, בכל הנוגע לחיסכון באנרגיה. השורה התחתונה ברורה - אין ספק כי קיים פער לא קטן, כאשר הערכות מדברות על טווחים שמגיעים גם לכדי 10%. לצד האמור, ועל מנת להגיע לחיסכון מירבי, יש להתאים את עוצמת המצנן לחלל המיועד. כלל המשחק פשוט: ככל שהחלל גדול יותר, כך באופן הגיוני, נדרשת עוצמה חזקה יותר. מעבר לכך, יש לזכור כי בשונה ממערכת מיזוג מרכזית או ניידת, שמתאימה לשטחי פנים בלבד, מצנן אוויר מספק פתרונות לשטחי חוץ וחללי פנים גם יחד.

איך מחשבים צריכת אנרגיה של מצנן? יחידת המידה היא EER, והיא לרוב מצוינת על המצנן הנייד בציון כלשהו בין 8 ל-11, כאשר ככל שהציון גבוה יותר כך היעילות האנרגטית של המצנן הנייד תהיה טובה יותר. בהתאם לכך, החוקיות עובדת כך -ככל שEER גבוה יותר יוביל לחשבונות חשמל נמוכים יותר, ולאורך זמן יהווה חסכון כלכלי מהותי. למעשה, מבחינה כלכלית בלבד, מדד ה-EER צריך לשקף את תדירות השימוש במצנן האוויר - ככל שהשימוש תדיר יותר, כך החלק של חשבונות החשמל הופכים לעיקריים יותר ועדיף לבצע השקעה ראשונית גבוהה כדי לחסוך אותם.

היבט נוסף, שיש לקחת בחשבון בעת רכישת מצנן אוויר הוא סוגיית הניידות: מצנן אוויר הוא כלי נייד ואינו קבוע ויש לוודא כי הגלגלים שמחזיקים ומניידים אותו - איכותיים דיים, הן בשביל לשאת לאורך זמן את המשקל היחסית כבד והן על מנת להימנע מבלאי מואץ שלהם. היבט נוסף ומשמעותי שיש לתת עליו את הדעת בהקשר זה הוא הפונקציה שמאפשרת נעילה שלהן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

תחזוקה פשוטה

מצנן מים ניחן בכושר עמידות גבוה משמעותית מזה של מזגן סטנדרטי וחשוב לא פחות , אינו מצריך תחזוקה שוטפת מורכבת ויקרה. מזגן עובד על בסיס גז, מה שמצריך החלפה של המיכל, על כל העלויות המשתמעות מכך. מנגד, תפעול של מצנן מצריך לכל היותר מילוי של מים. להיעדר צורך בשימוש בגז יש גם השלכה בהקשר של ידידותיות לסביבה. בנוסף, יש כמובן לקחת בחשבון את הפער המשמעותי מבחינת ההשקעה בתשתית. כאשר מדובר על מזגנים מרכזיים, כל שכן בבתי עסק ובחללים תעשייתיים, ההשקעה יכולה לעבור בקלילות את רף 100 אלף השקלים. מנגד, כאשר מדובר על מצננים, העלות יורדת דרסטית.

רגע, אז איך עובד מזגן?

מזגן עובד אחרת לגמרי: גז בלחץ נמוך ובטמפרטורת החדר נכנס למדחס, שם מושקעת עבודה לדחיסת הגז באמצעות מנוע חשמלי. הגז יוצא בלחץ גבוה, ובטמפרטורה גבוהה. בשלב הבא, הגז הדחוס והחם מוזרם בצינורות המעבה שמזרים אוויר (או לעיתים מים) בעזרת מאוורר דרך הצינורות, ומקרר את הגז הדחוס עד שהוא מתעבה לנוזל. עקב הלחץ הגבוה, הגז מתעבה גם בטמפרטורה גבוהה בהרבה מזו שבה הוא היה מתעבה אילו היה נתון בלחץ אטמוספירי, כך שדי בטמפרטורה של האוויר לשם כך. בסופו של דבר, הנוזל היוצא מהמעבה נמצא בלחץ גבוה, והוא מוזרם דרך שסתום התפשטות. הנוזל שכעת בלחץ נמוך, מוזרם למאייד, שם באופן טבעי עובר התאיידות עקב ההפחתה של הלחץ. היות שנוזל מתאדה סופח בו חום, האוויר הבא במגע עם הנוזל מתקרר. מאוורר משמש לזירוז התפשטות האוויר המקורר בחדר. הגז יוצא מהמאייד בלחץ נמוך ובטמפרטורה רגילה וחוזר למדחס לסיבוב נוסף.

  • עוד באותו נושא:
  • מיזוג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully