וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחריפה השביתה בבתי החולים: ביום ראשון יצטרפו גם עובדי המעבדות

עודכן לאחרונה: 15.7.2021 / 13:51

יו"ר ההסתדרות הורה להכניס סקטורים נוספים לשביתת ההזדהות עם עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים ועובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות. ביום ראשון יצטרפו לשביתה גם עובדי המעבדות, לפי שעה רק לשביתת אזהרה בת 4 שעות. בהסתדרות מאיימים להשבית סקטורים נוספים

שביתת עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים ועובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות תימשך גם היום ותיכנס ליומה השלישי. השביתה, שכוללת גם את עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות, החלה לאור עומסי עבודה חריגים, מצוקת כוח אדם מתמשכת וביטול 200 תקנים של עובדי מנהל ומשק בתקופת הקורונה.

אתמול בצהריים הסתיימה אסיפה של ועד עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, יחד עם ועד עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות, ובה הוחלט לקבל את בקשתו של יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי שלא לנטוש את בתי החולים כדי לשמור על בריאות המטופלים.

שביתת עובדי המינהל והמשק 2 בבתי החולים הממשלתיים. אגף הדוברות בהסתדרות,
כאן שביתה: גם בתי החולים הממשלתיים לבריאות הנפש, הם חלק מהמוסדות בהם לא יינתנו שירותים רבים/אגף הדוברות בהסתדרות

"סקטורים נוספים במגזר הציבורי ישבתו לאות הזדהות"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודיע מוקדם יותר היום כי "אם הדרג המקצועי באוצר לא ימצא פתרון לזעקת העובדים השקופים בהקדם, סקטורים נוספים במגזר הציבורי ובמערכת הבריאות ישבתו גם כן לאות הזדהות".

לדברי יו"ר ההסתדרות, "מערכת הרפואה הציבורית גילתה אחריות מירבית בהתמודדות עם משבר הקורונה, אבל באוצר שכחו את פועלם החשוב של העובדים וההתייחסות אליהם היא כאל החצר האחורית של מערכת הבריאות. לא נאפשר את המשך ההתעלמות מעומסי העבודה החריגים שמוטלים עליהם וממצוקת התקנים החמורה".

השביתה, שתיכנס מחר ליומה השלישי, כוללת את כל בתי החולים הכלליים הממשלתיים, בתי החולים לבריאות הנפש ובתי החולים לשיקום וגריאטריה. לא יינתנו שירותי אדמיניסטרציה, אחזקה, ניקיון, מטבח וכוח עזר, למעט במחלקות שקשורות לפעילות רפואית דחופה.

הרקע לשביתה, לדברי השובתים, מקורו בעומסי עבודה חריגים ומצוקת כוח אדם מתמשכת, ובמקביל פיטורי 200 עובדי מנהל ומשק בתקופת הקורונה. העובדים השובתים מבהירים שהמו"מ הממושך מול משרד האוצר לפתרון הבעיות לא צלח.

השביתה כוללת את כל בתי החולים הכלליים הממשלתיים, בתי החולים לבריאות הנפש ובתי החולים לשיקום וגריאטריה. לא יינתנו שירותי אדמיניסטרציה, אחזקה, ניקיון, מטבח וכוח עזר, למעט במחלקות שקשורות לפעילות רפואית דחופה.

"נאלצים לעבוד 7 ימים בשבוע"

במכתב ששלח אלי בדש, יו"ר הוועד הארצי של עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, לשר הבריאות ניצן הורוביץ, הוא ציין כי "העובדים נמצאים במלחמת התשה, כשהעומס בתחום מוביל לסיכון ממשי לחיי המטופלים והעובדים בבתי החולים. העובדים נאלצים לעבוד 7 ימים בשבוע, ולהשלים בזמן המשמרת מטלות המיועדות למספר עובדים במקביל. לא נותרה לנו כל ברירה: כל רצוננו להתפרנס בכבוד ולעבוד בצורה הוגנת, להיות עובדים ולא עבדים".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי: "עובדי המנהל והמשק גמרו להיות העובדים השקופים של מערכת הבריאות. אחרי שגילו אחריות ציבורית במשך 3 שנים ובתקופת הקורונה, כלו כל הקיצין. אני קורא לדרגים המקצועיים במשרדי הממשלה למצוא את הפתרון הנכון שיביא לפתרון המשבר בהקדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

החל מיום ראשון, יצטרפו לשביתה גם עובדי המעבדות

יו"ר ההסתדרות הורה להכניס סקטורים נוספים לשביתת ההזדהות עם עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים ועובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות


בהוראת יו"ר ההסתדרות: עובדי המעבדות ועובדי מקצועות הבריאות יצטרפו ביום ראשון הקרוב (18.7) לשביתת עובדי המנהל והמשק ב-30 בתי החולים הממשלתיים, שכוללת גם את עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות. שביתת הסולידריות של עובדי המעבדות ועובדי מקצועות הבריאות (דיאטנים, פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק וקלינאי תקשורת) תימשך בין 8 בבוקר ל-12 בצהריים.

השביתה, שתיכנס ביום ראשון ליומה הרביעי, החלה לאור עומסי עבודה חריגים, מצוקת כוח אדם מתמשכת וביטול 200 תקנים של עובדי מנהל ומשק בתקופת הקורונה.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר אתמול כי "מערכת הרפואה הציבורית גילתה אחריות מירבית בהתמודדות עם משבר הקורונה, אבל באוצר שכחו את פועלם החשוב של העובדים וההתייחסות אליהם היא כאל החצר האחורית של מערכת הבריאות. לא נאפשר את המשך ההתעלמות מעומסי העבודה החריגים שמוטלים עליהם וממצוקת התקנים החמורה".

השביתה כוללת את כל בתי החולים הכלליים הממשלתיים, בתי החולים לבריאות הנפש ובתי החולים לשיקום וגריאטריה. לא ניתנים שירותי אדמיניסטרציה, אחזקה, ניקיון, מטבח וכוח עזר, למעט במחלקות שקשורות לפעילות רפואית דחופה.

אלי גבאי, יו"ר איגוד מקצועות הבריאות: "הגיע הזמן שמשרד האוצר ומשרד הבריאות יתייחסו בכבוד לעובדים השקופים, שסובלים מתנאי עבודה מחפירים ומקבלים שכר מבזה. לכן, החלטנו להצטרף ביום ראשון הקרוב לשביתת הזדהות בתקווה שמישהו בממשלה יתעורר וימצא פתרונות למצב הבלתי אפשרי הזה".

אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים הביוכימאים ועובדי המעבדות: "אנחנו מזדהים עם המאבק הצודק של עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, ועם עובדי משרד הבריאות ולשכות והבריאות. לכן, נשבית את המעבדות ביום ראשון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully