וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה עולמית: חוזרים למעלה הגבעה?

כריסטיאן נולטינג, דויטשה בנק

עודכן לאחרונה: 13.7.2021 / 8:50

תשואת אגרות החוב של ממשלת ארה"ב נסחרת גבוה יותר מהשבוע שעבר, אבל הדרך לפסגה עוד ארוכה. מחירי הנפט עומדים בפני חוסר הוודאות של אופ"ק ועונת הדוחות מביאה משב רוח של אופטימיות. כריסטיאן נולטינג, הכלכלן הראשי של דויטשה בנק, עם הסקירה

תשומת הלב השבוע תהיה על תשואות אגרות החוב הממשלתיות, כאשר השווקים יקבלו השבוע היצע חדש של הנפקות אגח. התחזיות לצמיחה הגלובלית נותרו פגיעות להתפשטות של וריאנט הדלתא. מצב הרוח הכללי של השווקים עשוי להיות מושפע השבוע מהתחלת עונת הדוחות לרבעון ה-2, בנוסף לנתוני האינפלציה והצריכה שיפורסמו. לא צפויים פרסומים של נתוני מאקרו רבים באירופה השבוע אבל תוכנית הנציבות האירופאית להפחתת זיהום האוויר תפורסם ביום רביעי ועשויה להיות רחבה בהיקפה. ביבשת אסיה תשומת הלב תהיה על סין כאשר לאחר הורדת דרישות הרזרבה בסוף השבוע נקבל את נתון מאזן הסחר חוץ מחר ובהמשך השבוע-ייצור תעשייתי, מכירות קמעונאיות, השקעה בנכסים קבועים והתמ"ג לרבעון ה-2. בנוסף יש לשים לב לנתון מאזן סחר חוץ בהודו עבור חודש יוני ביום חמישי וביום שישי הבנק המרכזי היפני נפגש.

יומן אירועים כלכליים

  • שלישי: סין - סחר חוץ (יוני). ארצות הברית - מדד המחירים לצרכן (יוני).
  • רביעי: יפן, גוש היורו - ייצור תעשייתי (מאי). בריטניה - מדד המחירים לצרכן, מדד המחירים הקמעונאיים, מדד המחירים ליצרן (יוני). ארצות הברית - מדד המחירים ליצרן (יוני).
  • חמישי: סין - נתוני תוצר לרבעון ה-2, ייצור תעשייתי, מכירות קמעונאיות, השקעה בנכסים קבועים (יוני). ארצות הברית - מדד הפעילות הכלכלית לאזור פילדלפיה בסקטור הייצור של הפד (יוני).
  • שישי: יפן - פגישת הבנק המרכזי ננעלת (יוני). ארצות הברית - מכירות קמעונאיות (יוני), מדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן (יולי).
עליות בוול סטריט. ShutterStock
החץ עולה צפונה/ShutterStock

עדכון שווקים: התשואות במושב הנהג

תשואת אגרת החוב של ממשלת ארצות הברית ל-10 שנים נסחרת כעת ברמה של 1.35% לאחר שנסחרו ברמה נמוכה יותר של 1.25% בשבוע שעבר. עם זאת, התשואה עדיין נסחרת ברמה נמוכה בהרבה מהיכן שנסחרה באמצע מאי-1.7% הודות לחשש מהאטה בצמיחה הגלובלית וחוסר היצע בשוק אגרות החוב. חששות בנוגע לצמיחה הכלכלית הכו בקצרה בשוק המניות בשבוע שעבר אך מדד האס אנד פי 500 התאושש מהירידה ביום חמישי חזרה לשיא כל הזמנים ביום שישי. חששות בנוגע לצמיחה דחפו חזרה את הביקוש למניות איכות(במיוחד מניות טכנולוגיה) אך זה עשוי להשתנות. מסתמן כי מדד הדולר DXY סיים את הריצה שלו אך הוא עדיין נסחר מעל רמתו הנמוכה של חודש מאי/יוני. גם מדד הסחורות של בלומברג נסוג לאחור אך עדיין נסחר בעלייה משמעותית לעומת מחירו באותה תקופה בשנה שעברה.

שורה תחתונה: השווקים נעשו מעט קודרים בנוגע לצמיחה העתידית אך הטרנד כלפי מטה בתשואות האגח הממשלתיות עשוי להתהפך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מחיר הנפט: הסכם של ארגון אופ"ק פלוס נותר חמקמק

מחירי הנפט השונים מתגלים כעמידים לתנודות הכלליות בשווקים: מחיר חבית נפט מסוג WTI נסחר היום ברמה של 74.4 דולר לחבית לעומת 75 דולר לחבית בתחילת חודש יולי. השווקים ממשיכים להעריך מהן ההשלכות של העיכוב בהגעה להסכמות של ארגון אופ"ק פלוס. הביקוש העולמי לנפט מאוד גבוה כאשר ערב הסעודית לדוגמה מצליחה להעלות בחדות את מחיר הנפט הקל שלה. יחד עם זאת כפי שכל החברים באופ"ק יודעים, הפקה ללא פיקוח עשויה להביא לנפילות מחיר עתידיות. מחירי הנפט הגבוהים לא מיטיבים כל היצרנים בארצות הברית לאור העובדה כי חלקם גידרו את מחיר הנפט ולכן ההערכה היא כי שליש מהתפוקה של נפט בארצות הברית נמכרת במחיר ממוצע של 55 דולר לחבית-20 דולר פחות מהמחיר בשוק. עובדה זו מספקת תמריץ חסר עבור מרבית היצרנים להעלות את תפוקתם כרגע.

שורה תחתונה: מחירי הנפט עומדים היטב אל מול חוסר הוודאות בארגון אופ"ק פלוס אך חוסר היכולת להגיע להסכם מעמידה בסכנה את מחיר הנפט למצב של נפילות.

ארצות הברית: האינפלציה והצריכה עדיין במרכז הדיון

הפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה חשפו את הדיון המתמשך סביב מועד תחילת צמצום תוכנית הרכישות של הפד. כפי שציינו לפני, חששות בנוגע לצמיחה העולמית החביאו את דאגות השווקים מצמצום הרכישות אך הפוקוס עשוי להשתנות השבוע עם פרסום נתוני האינפלציה והצריכה בהמשך השבוע. מדד המחירים לצרכן עבור חודש יוני יפורסם ביום שלישי כאשר ביום רביעי נקבל את מדד המחירים ליצרן. עבור שניהם הפרטים שמסתתרים בתוך הדוחות יהיו חשובים לא פחות מהכותרת ועשויים לאתגר את הגישה של הפד כי האינפלציה היא זמנית בלבד. שאלות נוספות כוללות בין היתר את ההשפעה של החיסכון של משקי הבית בתקופת הקורונה (2.4 טריליון דולר) על הצריכה ובעקיפין על האינפלציה והצמיחה. ניתוח שנעשה על ידי אנליסטים שלנו בדויטשה בנק מציע כי העובדה ששיעור החיסכון הוא בעיקר בקרב משתכרים גבוהים עם נטייה שולית לצרוך פחות חזקה השפעתו של החיסכון עשויה להיות מתונה. בנוסף סגירת הפער בצריכת שירותים היא קשה יותר מאשר צריכת סגורות. הטרנד בצריכה לטווח הקצר עשוי להתגלות על ידי נתון המכירות הקמעונאיות לחודש יוני ומדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, שניהם ייצאו לאור ביום שישי הקרוב.

שורה תחתונה: נתוני אינפלציה וצריכה עשויים להחזיר את תשומת הלב של השווקים לצמיחה בארצות הברית ותגובה של המדיניות המוניטרית.

משאבות בשדה נפט בטקסס, ארה"ב, 22 באוגוסט 2018. רויטרס
מחירי הנפט עמידים/רויטרס

אירופה עושה ניסיון בתוכנית מסגרת חדשה

הבחינה מחדש של הבנק המרכזי האירופאי ביחס למדיניות המוניטרית שלו פורסמה בשבוע שעבר והיו בה 3 נקודות מפתח. ראשית ה-ECB יאמץ יעד אינפלציה סימטרי של 2% בדומה לגישה הנוכחית של הפד בארצות הברית. עקרון זה יוצג בפגישת הבנק ב-22 ליולי ונשיאת הבנק לאגארד בסוף השבוע האחרון העלתה ציפיות לשינויי מדיניות נוספים בפגישה זו. שנית, עליות אחזקת בית על ידי בעליהם ישולבו במדד המחירים לצרכן של גוש היורו במהלך השנתיים הבאות אך הבנק עשוי להשתמש בנתון זה אפילו קודם. שלישית, הבנק אמר כי הוא יתייחס לשינויי אקלים כחלק מהמדיניות שלו (דרך גילוי נאות, הערכות סיכון, רכישות נכסים וחוקי בטחונות). שינויים אלה במדיניות עשויים לקחת שנים על מנת ליישמם. הנציבות האירופאית תודיע על היעד שלה להפחתת פליטת הפחמן ביום רביעי הקרוב-המקבילה לתוכנית 55 (הפחתה של 55% אחוז בפליטת גזי חממה עד שנת 2030). התוכנית צפויה להיות שאפתנית ורחבה ותכלול בין היתר מסחר בזיהום, מיסוי אנרגיה ויעדי יעילות אנרגטיים.

שורה תחתונה: הבנק המרכזי האירופאי מבצע שינוי במדיניות המוניטרית שלו, התוכניות הסביבתיות של הבנק המרכזי האירופאי והאיחוד האירופאי יהיו בעלות השלכות ארוכות טווח.

עונות הדוחות לרבעון ה-2 לפנינו

עונת הדוחות לרבעון ה-2 מתחילה השבוע. הקונצנזוס עבור הרבעון ה-2 של 2021 למדד האס אנד פי 500 -45.23 דולר (ירידה של 7.8% לעומת הרבעון הקודם) משאיר מקום להכאת תחזיות גדולה נוספת לאור המשך פתיחת הכלכלה מחדש. הרווח המצרפי צפוי לרשום גידול של 64% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה כאשר ההכנסה צפויה לרשום גידול של 19.7%. סקטור התעשייה והצריכה המחזורית צפויים להציג את שיעור הגידול הגבוה ביותר לעומת השנה שעברה (570.7% ו273.3% בהתאמה). סקטור התשתיות (מינוס 1.2% לעומת השנה שעברה) והצריכה הבסיסית (עלייה של 10.2% לעומת השנה שעברה) ישתרכו בתחתית. קונצנזוס התחזיות לירידה של 11.2% לעומת הרבעון הקודם ברווחיות של מדד ה-STOXX 600 מרמה של 7.68 יורו ברבעון ה-1 ל-6.82 יורו ברבעון ה-2 עשויה להתברר כנמוכה לאור ההתאוששות בצמיחה באירופה. באירופה סקטור התעשייה ( גידול של 513.6% לעומת השנה שעברה) וסקטור הצריכה המחזורית( גידול של 321.4% לעומת השנה שעברה) צפויים להציג את הגידול הגבוה ביותר לרבעון ה-2 כאשר סקטור הנדל"ן ( מינוס 44.6% לעומת השנה שעברה) וסקטור הבריאות (מינוס 0.8% לעומת השנה שעברה) יהיו בעלי שיעור הצמיחה הנמוכים ביותר.

שורה תחתונה: תחזית הרווח הצפוי לרבעון ה-2 עשויה להיות מתוקנת כלפי מעלה בחדות הן בארצות הברית והן באירופה.

כריסטיאן נולטינג הוא הכלכלן הראשי של דויטשה בנק

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully