וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתגר הגדול של הקורונה: שביעות רצון העובדים

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 13.7.2021 / 13:11

האתגר הגדול ביותר עימו התמודדו המנהלים בתקופת הקורונה הוא שביעות הרצון של העובדים, כך עולה מסקר שערכה פירמת BDO הבינלאומית בקרב 500 מנהלים בכירים ואשר בחן את מפת הסיכונים והאיומים העסקיים מנקודת מבטם

בסקר שערכה פירמת BDO הבינלאומית, עלה כי 45% מהמנהלים הצביעו על ניהול העובדים כגורם הלחץ המרכזי עבורם מאז פרוץ המגיפה, ובעיקר הצורך לשמר את ה-Wellbeing שלהם בתנאי ריחוק, אי ודאות וחששות אישיים ובריאותיים.

כרבע ממשתתפי הסקר ציינו לחיוב שהקורונה חייבה אותם לערוך שינויים חשובים בתחום זה עם התאמת התרבות הארגונית ויתר גמישות במקום ושעות העבודה.

המנהלים ציינו כגורם הלחץ השני את הצורך לבצע טרנספורמציה דיגיטלית, כלומר אימוץ כלי עבודה דיגיטליים, בלוח זמנים מהיר ובתנאי עבודה מאתגרים. גם במקרה זה, 36% מהנשאלים מצביעים על אימוץ טכנולוגיות חדשות כאחת מהתוצאות החיוביות של הקורונה.

שרון ויטקובסקי-טביב שותפה ב- BDO. BDO ישראל,
שרון ויטקובסקי-טביב, שותפה ב- BDO ישראל/BDO ישראל

מנהלים "חובבי סיכונים" התמודדו טוב יותר עם המשבר

משתתפי הסקר שערכה BDO נשאלו על מידת מוכנותם לאיומים על פעילותם העסקית, כשהתוצאות הושוו לסקרים דומים שנערכו לפני פרוץ הקורונה. מתברר שהחשש העיקרי של המנהלים הוא מפני האטה כלכלית.

41% מהמשתתפים אמרו שהם אינם ערוכים במידה מספקת לתרחיש מיתון, וזאת לעומת 30% שענו כך טרם הקורונה. בתחום הגנת הסייבר חל שיפור וכיום רק 20% ממנהלי החברות מרגישים שהם אינם ערוכים ומוגנים מספיק, לעומת 33% טרום המגיפה. כפי הנראה הסיבה לכך היא שדרוג מערכות ההגנה בעקבות תקיפות הסייבר.

לדברי רו"ח שרון ויטקובסקי-טביב, שותפה במשרד BDO ישראל: "המסר המרכזי שעולה מהסקר היא שחברות ומנהלים שפתוחים יותר למצבי אי ודאות התמודדו טוב יותר עם המגיפה לעומת שונאי סיכונים, שפעמים רבות אינם גמישים דיים.

קרוב למחצית מהמנהלים שמעידים על עצמם שהם מקבלים בברכה סיכונים ציינו שהחברה שהם מנהלים עברה בקלות את הקורונה והתאימה עצמה במהירות לתנאים החדשים, ואילו בקרב שונאי הסיכון רק 14% סבורים כך. המסקנה היא שככל שננהיג תרבות ארגונית שפתוחה לשינויים כך נוכל להתמודד ביתר קלות עם המשברים הבאים, שחלקם יגיעו מכיוונים בלתי צפויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully