וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: השיחה שהסתיימה בהצעת עבודה

אלון גל

עודכן לאחרונה: 16.7.2021 / 0:05

המאמן העסקי מגיע לוואלה! כסף: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: מאזינה שמתקשה למצוא כיוון בחיים - והפיתרון המפתיע שגל הציע לה

מטפל מנחם אישה עצובה. ShutterStock
מטפל מנחם אישה עצובה/ShutterStock

בחירת מקצוע לחיים איננה בחירה קלה, שכן ישנם מספר רב של מקצועות, ובחירת כיוון תעסוקתי אחד, סוגרת אפשרויות אחרות. לכן, אין זה מפתיע שרבים מתקשים בתהליך ההחלטה. כך גם במקרה של המאזינה שעלתה לשידור בתוכניתו של המאמן העסקי אלון גל ברדיו 103 FM שהודתה כי היא מתקשה במציאת כיוון תעסוקתי.

רבים מבקשים למצוא מקצוע לחיים, שיענה על צרכיהם, הן מבחינת השכר, והן מבחינת הסיפוק מהעבודה, כמו גם קריטריונים נוספים. המאזינה סיפרה כי היא בעלת תואר ראשון, ובעיצומו של תואר שני. במהלך 4 השנים האחרונות נכנסה המאזינה 3 פעמים להריון, והיא הודתה: "מאוד נוח לי להיכנס להיריון כי אין לי מושג מה אני הולכת לעשות בעתיד".

כמו כן, ציינה המאזינה כי "המצב הכלכלי שלנו תודה לאל ממש טוב. בעלי עצמאי, אני עוסקת בכל הקשור לבית. יש לנו גם 3 דירות להשקעה, קצת השקעות בבורסה, אז קל לי לנהל את כל הדברים האלה ולא להתעסק בעבודה אמיתית".

המאזינה סיפרה כי התנסתה בעבר במגוון מקצועות, החל מתקשורת וכלה בשוק ההון, "אבל אני לא מוצאת את הכיוון שלי". כשנשאלה מדוע לדעתה היא מתקשה במציאת כיוון תעסוקתי, השיבה: "אני אדם עם פוטנציאל גדול יש לי אינטליגנציה ויכולת, אולי זה פחד מלנסות להיות משהו בעצמי. חשוב לי להיות מאוד נוכחת בחיי הילדים, לאסוף מהגן, להכין להם ארוחות. אני לא מחפשת עבודה מהבוקר עד הערב".

"את רוצה לחיות בתנאים שלך"

אלון גל האזין לדבריה, והבהיר תחילה כי 'עבודה אמיתית' היא למעשה "עבודה שמשרתת אותך ומכניסה לך כסף. את עוסקת בעבודה אמיתית. זה סיפור כיסוי. את צריכה להבין מה יושב מתחת לזה. יכול להיות שפחות נעים לך להתחייב למשהו, את רוצה לחיות בתנאים שלך". הוא הסביר כי המאזינה מצד אחד מחפשת לבטא את עצמה, להגשים את מאווייה, אך מנגד "אני שומע שעבורך להגשים את עצמך בשלב זה - זה לעשות ילדים".

"אם תיכנסי לעבוד במחלקת משאבי אנוש, את כבר לא תחיי בתנאים שלך; כי את מערבת שותף חיצוני בחיים שלך, שיש לו הרבה מאוד החזקה על הזמן שלך, על החיים שלך ועל תשומת הלב שלך. כך נשאר המתח בין 'אני רוצה לבטא את עצמי, ליצור', לבין 'אני רוצה לגדל את ילדיי, להיות נוכחת'".

בהמשך, הציע גל למאזינה לפנות לתחום האימון. "הוויברציה של התקשורת שלך מאוד מתאימה, את מאוד נעימה, לא פראיירית, מבינה קצת בעולמות הכלכלה. את יכולה להיות משמעותית. המאמנים הזכיינים שלנו הם חיים בתנאים של עצמם, אין דבר כזה שלא תוכלי להוציא את הילדים מהגן כי את בונה לעצמך את הלו"ז".

עוד הוסיף, כי: "אנחנו נמצאים בתהליך גיוס מאמנים בגלל שאני חוזר למסך. אנחנו משקיעים בהם את ההכשרה, וגם, מי שמתקבל לפרויקט, מקבל הבטחה חוזית למתאמנים. יש בך משהו שאני חושב שזה יכול להביא אותך לידי הגשמה, תוכלי לחיות בתנאים שלך. אם לא? תחפשי תחום עיסוק דומה שיתאים לתנאים שלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully