וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "בסופרמרקט אין בכלל אבוקדו"

עודכן לאחרונה: 13.7.2021 / 15:32

שר האוצר הלך לבדוק את מחיר האבוקדו בסופרמרקט, אך הופתע משלא מצא אותו כלל. "60 שקל לקילו אבוקדו בסופר זה לא מצב תקין". אישר כי הארנונה כנראה תתייקר, אך על היטל הגודש, להקלה על הפקקים כנראה לא יתעקש. הקצבאות לגמלאים לא יעודכנו: "אי אפשר לשנות הכל ב-140 יום"

גם לאחר שבימים האחרונים הודלפה טיוטת חוק ההסדרים, בה נכללות גם הצעות לייקור הארנונה הטלת היטל גודש בכבישים, ממשיך שר האוצר, אביגדור ליברמן, לטעון כי הוא נגד הטלת המסים או קיצוצים.

"אני מתנגד להטלת מסים או קיצוצים ולכן בשאלה מאיפה אמור להגיע תקציב נוסף או כספים זה קודם כל מהצמיחה, שזה תוספת לתקציב הקיים וזה פונקציה של השקעות נכונות, שינויים מבניים וכמובן התייעלות פנימית של משרדי ממשלה.

הדוגמא הבולטת היא פה באוצר שסגרנו שתי יחידות, מטה תשתיות ומנהל הכשרה מקצועית, בשקט עבר הנושא של הכשרה המקצועית שהיה נושא למאבקים גם פה וגם בממשלה. ויתרנו על זה והכל מתרכז כרגע במשרד הכלכלה", אמר שר האוצר בתדרוך הראשון לעיתונאים כלכליים שכינס היום במשרדו בירושלים.

פקקי תנועה בנתיבי איילון, 20 באפריל 2021. ראובן קסטרו
ליברמן: "לא נתעקש על מס גודש"/ראובן קסטרו

הארנונה למגורים תתייקר, אבל על מס הגודש הוא לא יתעקש

"אני לא באתי לרצות אף אחד. המחוייבות שלי רק לכלכלת ישראל אני פחות מתרגש מהביקורות ומההפגנות. אנחנו נעשה מה שנכון לכלכלת ישראל גם אם זה יהיה פחות פופולרי וגם אם נחטוף מאמרים כאלה ואחרים", הבטיח ליברמן.

ליברמן התנער מביקורת העיתונאים שהעלאת הארנונה למגורים ומס גודש הם מסים ואמר: "מסים זה מה שנכנס לתקציב. ארנונה לא באה לתקן תקציב אלא להקל על היתרי בניה, לקבל הסכמה ולא להילחם בשלטון המקומי על מנת לפתור את המצוקה בשוק הדיור.

השלטון המקומי לא רוצה מגורים הם מעדיפים בנקאות מסחר תעשייה, אז אנחנו מורדים להם את הארנונה כדי לאזן ולהקל בעיקר על התעשייה והמסחר ולהקל על המאבקים הבלתי פוסקים מול השלטון המקומי".

בנוגע למס גודש השר ליברמן רמז כי לא יילחם עליו: "מס גודש - לא באנו להחליף את המשרדים האחרים. אם משרד התחבורה ירמו לקדם את זה אז נקדם את זה . אם לא אנחנו לא. אני לא בא להיות אימפריאליסט ולהחליף את המשרדים האחרים".

ליברמן התייחס בנאומו גם לביטול הסיבסוד של מעונות היום לאברכים שלא עובדים ולא לומדים מקצועות שיכניסו אותם לשוק העבודה. "לא באתי להמציא את הגלגל לגבי נושא החרדים והתעסוקה שמעתי את זעקות השבר של הקוזאק הנגזל.

בניסיון קודם בנושא מעונות יום שעשו נתניהו כשר אוצר ולפיד כשר אוצר, מה שראינו הקפיץ תעסוקה בקרב גברים חרדים מעשרת אלפים לעשרים אלף. גם בנושא מבחן כושר ההשתכרות אלה דברים שהוכיחו את עצמם וזה ניסיון מצטבר. זה לא בא לפגוע בהם, זה בא להיפך לעזור להם".

ליברמן בודק את מחירי הפירות והירקות. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
שר האוצר מחפש אבוקדו בסופרמרקט/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

"בסופרמרקט אין בכלל אבוקדו"

ליברמן המשיך: "מי שפוגע במגזר החרדי זה הנהגת ש"ס ויהדות התורה שרוצה להשאיר את כל הציבור החרדי ללא השכלה וללא פרסנה שכל החיים יהיו תלויים בקצבאות בגמ"חים וברגע שהציבור תלוי בזה הוא קהל שבוי שמחליטים עבורו מה להצביע בקלפי. ברגע שאדם עצמאי אף אחד לא מכתיב לו מה להצביע.

הם הכי מתנגדים ללימודי ליבה, כי בחור בן 18 שלא למד מעולם מתמטיקה, אגנלית מחשבים אין לו שום אופציה אחרת חוץ מהכולל. אנחנו לא רוצים לפגוע אלא להוציא את המגזר החרדי מהעוני, אנחנו רוצים לעזור לציבור החרדי לעמוד על הרגליים בזכות עצמם ולהתפרנס בכבוד", אמר.

בנוסף, ליברמן ציין כי כבר בחוק ההסדרים הקרוב הוא רוצה "להוריד את גיל הפטור מהגיוס מ-24 לגיל 21 עבור המגזר החרדי שכבר אז הם יוכלו להצטרף לשוק העבודה", והוסיף כי מדובר מבחינתו בדבר קריטי.

לשאלה מדוע אין בחוק ההסדרים רפורמה בנושא החקלאות שתעזור להוריד את מחירי הפירות והירקות, ליברמן רמז כי הנושא עדיין נמצא בדיונים מול משרד החקלאות. "היום קפצתי לסופר כי רציתי לראות מה מחיר האבוקדו.

מה המחיר? אין אבוקדו בכלל. אומרים לי חסר ואני לא חושב שזה תשובה סבירה בכלל. אפרסק עולה 21 שקלים לקילו. 60 שקל לקילו אבוקדו בסופר זה לא מצב תקין. אנחנו עוד שוקלים ומתדיינים ורוצים לעשות את הכל בהסכמה, אני האחרון שפוחד להתעמת אבל צריך להגיע להסכמות כמה שאפשר".

שר האוצר אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים להצגת התכנית הלאומית להפחתת הרגולציה והביורוקרטיה., ירושלים, 6 ביולי 2021. ללא, צילום מסך
"גם בש"ס וגם ביהדות התורה אני לא מזהה רצון עז להגיע לבחירות חדשות"/צילום מסך, ללא

גיל הפרישה לנשים: "מנסים לגבש הסכמה"

בנוגע להעלאת גיל הפרישה לנשים שכבר נכנס לטיוטת חוק ההסדרים, ליברמן אמר שהם מנסים לגבש הסכמות מול המשרדים הרלוונטיים: "אנחנו מנסים גם פה לגבש הסכמות. זו ממשלה עם הייצוג הנשי הכי גבוה מבחינת שרות בממשלה.

גיל הפרישה צריך להיות צמוד לתוחלת החיים. יש נשים שבגיל 62-63 מלאות מרץ ויש כאלה שגם בגיל 59 לא יוכלו למצוא עבודה. צריך להעלות את גיל הפרישה. אני פחות מאמין ברבולציות ויותר באבולוציות. זה בהחלט נמצא על המדף . אנחנו נסתפק ב-65 אם נצליח לשכנע ולהגיע לזה נסתפק בזה בשלב ראשון. בשלב השני זה יעלה לפי תוחלת החיים, ב-2038".


בנוגע לקושי שעלול להיווצר בהעברת התקציב ליברמן השיב: "גם בכנסת וגם מפלגות האופוזיצה אין רצון עז להגיע לבחירות חדשות. אצל הרוב אין רצון כזה. ולכן אני מביא תקציב הגיוני סביר ומאמין שאנשים בסופו של דבר יעשו את החשבון הנכון.

הדבר הכי לא נכון זה לגרור את המדינה לבחירות אחרות והרבה חכים באופוזיציה יעשו הכל כדי לא להגיע לבחירות חדשות. ראש הממשלה לשעבר ניסה להוביל פריימריס חדשים ולא בדיוק התלהבו מזה. גם בש"ס וגם ביהדות התורה אני לא מזהה רצון עז להגיע לבחירות חדשות. אני מאמין בהגיון ובשיקול דעת של הלכים. אף אחד לא מבטיח גן של שושנים ואין תקציב בלי חיכוך ומהמורות אבל אני מאמין שבנובמבר נהיה מדינה עם תקציב".

קשישים משחקים קלפים על ספסל ברוטשילד תל אביב, 15 במרץ 2015. דניאל שטרית, פלאש 90
קצבת הגמלאים: "ב-140 יום לא נוכל לפתור את כל הבעיות"/פלאש 90, דניאל שטרית

לא יועלו קצבאות הגמלאים

בנוגע להבטחתו להעלות את הקצבאות של גמלאים ליברמן אמר שלא יספיק להכניס נושא זה לחוק ההסדרים הקרוב.

"הגמלאים שחיים על הבטחת ההכנסה זה חלק מההסכם הקואליציוני וזה לא סוד וכל המפלגות תומכות בכך. אני חושב שבאמצעות הגדלת התמיכה באותם אלה שחיים על קצבאות, נוכל להוציא כ-200 אלף קשישים מקו העוני.70% משכר מינימום זו הכנסת מינימום לאותם אלה שחיים על הקצבאות. ב-140 יום לא נפתור את כל הבעיות"

בנוגע להבטחת יואב גרדוס, המ"מ הממונה על אגף התקציבים אמר: "אנחנו יושבים עם משרד החינוך בנוגע לפתיחת שנת הלימודים. יש כל מיני אפשרויות . אנחנו יושבים עם משרד החינוך ונציג תכנית. לא הוחלט עדיין כלום. אנחנו עדיין מנתחים האם הקפסולות הוכיחו את עצמן.

ליברמן התייחס בדבריו לנושא החינוך ואמר: "הייתה יוזמה של התאחדות התעשיינים לעשות התאמה בין שנת הלימודים לחופשים. זה מהלך הגיוני. אנחנו בסיומו של משבר הקורונה או בכניסה של גל חדש. אין ספר שכדרישה לעשות התאמה בין חופשים בלוח העברי לשנת הלימודים זה דבר הגיוני ונצטרך שם לתת את הדעת.

כרגע בגלל הנסיבות המיוחדות של שלוש שנים בלי תקציב ורפורמות כשכל הזמן עסוקים בבחירות הטווח הקצר לאישור התקציב וחוק ההסדרים משתדלים להגיע כמה שיותר להסכמות. אחר כך נקבל את המרווח של 14 חודש שאפשר לנשום ולהיערך ולעשות תכנון יותר טוב ויותר מדויק".

ארנון בר דוד יו"ר ההסתדרות, בכנס אלי הורביץ. דוברות ההסתדרות ודוברות האוצר,
יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד. ינסו להגיע להסכמה בנוגע לעדכון שכר המינימום, אבל "לא בכל מחיר"/דוברות ההסתדרות ודוברות האוצר

הסכמה על שכר המינימום עם ההסתדרות: לא בכל מחיר

בהמשך דבריו שר האוצר התייחס לנושא דרישת שכר המינימום של ההסתדרות ואמר שהדברים עדיין נידונים מול ההסתדרות והשאיפה היא להגיע להסכמות בשבועות הקרובים אך לא בכל מחיר.

בנוגע לשכר החיילים ליברמן אמר כי בשלב זה מדובר בחזון. "אנחנו מדברים על חזון. אני יודע מה הייתי רוצה. מבחינתי סדר העדיפות הנכון זה אנשים שמשרתים בצה"ל, עובדים ומשלמים מסים. החלק הזה הולך וקטן. הם צריכים להבין שהם לא רק על ראש שמחתנו אלא על ראש תקציבנו. בלי להתחייב יש פה הרבה רצונות. אבל ברור שמבחינתי כתפיסה נחזק את החלק הזה".

ליברמן התייחס לשירות הצבאי ואמר: "גם כשר הביטחון הצהרתי כמה פעמים שאני מתנגד לקיצור השירות. מערכת הביטחון לא מתבססת על טייס אוטומטי היא חייבת להתבסס על התמודדות עם האיומים. אם לוקח 18 חודשים להכשיר חייל ואחרי 24 חודשים הוא פורש זה לא הגיוני".

בנוגע לגירעון ליברמן אמר: "סיימנו 2020 עם 11.6% מהתוצר. כרגע אנחנו נמצאים ב-10.1%, יש ירידה ואני מקווה שנמשיך את הירידה הזאת עד סוף 2021. להשפיע על תקציב 21 כמעט ולא ניתן. כרגע צריך לראות שנשלים את התקציב. לא ברור מה יקרה בהמשך עם הגל החדש של הקורונה".

מנכ"ל המשרד, רם בלינקוב הוסיף לדברי השר בנוגע לתקציב ואמר: "המשק נכנס לגירעון מבני משמעותי עוד הרבה לפני קורונה. המטרה בעניין זה להחזיר את המשק לשליטה. אנחנו יוצאים ממצב של טיפול נמרץ.

אי אפשר להגיע תוך שנה ל-60% של יחס חוב-תוצר שהיינו לפני שנה וחצי זה ייקח זמן אבל יהיה ברור שאנחנו שולטים במתווה ההוצאות וההכנסות. אני לא חושב שההערכה של בנק ישראל בנוגע לגירעון של 7.1% בסוף השנה היא אופטימית מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully