וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט אפל פיי: זינוק של 1,200% בתשלום בארנקים דיגיטליים

עודכן לאחרונה: 15.7.2021 / 11:45

זינוק של 1,200% בתשלומים בכרטיסי אשראי באמצעות ארנקים דיגיטליים, כך על פי נתוני שב"א. העלייה מיוחסת לכניסת אפל פיי לשוק הישראלי, שעוררה מודעות לתחום, ממנה נהנו גם המתחרות הוותיקות יותר

זינוק בהיקף הפעולות בכרטיסי אשראי שהתבצעו בארנקים דיגיטליים - מאז כניסת אפל פיי בתחילת מאי חל גידול של 1,200% בעסקאות אשראי באמצעות ארנקים דיגיטליים. רק בחודש מאי נרשמה עליה של 724% בכמות הפעולות שהתבצעו בארנקים דיגיטליים. כך עולה מנתוני חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), המנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי בישראל.

בתחום "הארנקים הדגיטליים" היו כבר לא מעט שחקניות, כמו ביט, מקס, כא"ל וחברות נוספות, אך לפני כניסת אפל פיי שימוש באמצעי תשלום זה היה זניח.

תשלום בארנק דיגיטלי מוגבל לעסקאות עד 300 שקלים ללא הקשת קוד סודי. נכון לסוף יוני, 37% מכלל העסקאות בכרטיסי אשראי היו עסקאות חכמות (עסקאות קונטקטלס או עסקאות שבוצעו באמצעות ארנקים דיגיטליים).

עוד עולה מהנתונים כי נכון לסוף יוני - שבעה חודשים לאחר כניסת מערכת ה-EMV (כרטיסי חיוב חכמים שבהם מוטמע שבב, לאבטחה מוגברת) לשימוש בהוראת בנק ישראל, למעלה מ-66% מהמסופים בישראל פועלים בטכנולוגיה זו.

52% מכלל העסקאות במערכת התשלומים הלאומית בוצעו במערכת ה-EMV. בסוף חודש יולי צפוי להתבצע השלב השני ברפורמת בנק ישראל לכניסת מערכת ה-EMV, כאשר גם עסקים בינוניים וקטנים יבצעו עסקאות כרטיסי אשראי דרך מסופים בטכנולוגיית EMV. כך שהשימוש בטכנולוגיית EMV צפוי להמשיך לגדול.

אפל פיי נכנסת לישראל מאי 2021

בווידאו: אפל פיי כבר כאן/יותם רונן

עם זאת, לא כולם הספיקו להעירך לשלב הבא. לפני שבוע וחצי פנה איגוד המסעדנים חזקים יחד לבנק ישראל בבקשה לדחות את מועד החלת המועד הסופי של תקן ה EMV .

איתן לב טוב, מנכ"ל שב"א, התייחס לנתונים ואמר: "מנתוני השימוש והחדירה של מערכת ה-EMV עולה כי מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי ערוכה ומוכנה לקראת הרחבת השימוש במשק בסוף חודש יולי. הציבור הישראלי התרגל לבצע עסקאות EMV עם הקשת קוד סודי, עסקאות חכמות עד לסכום של 300 שקל באמצעות נגיעה של הכרטיס במסוף ואנו רואים גם שימוש הולך וגובר בארנקים דיגיטליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully