וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישהו מטפל בך? ביקוש שיא למלצרים וברמנים

עודכן לאחרונה: 15.7.2021 / 13:35

רוצים לעבוד כמלצרים או ברמנים בתל אביב? סביר להניח שתוכלו להתחיל מיד. גם הביקוש למהנדסים ולעובד מכירות נותר גבוה, כך עולה מנתוני המשרות הפנויות במשק שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. ביקוש נמוך יחסית לעובדים בערי הפריפריה

המקצועות בהם נדרש מספר העובדים הרב ביותר, ברבעון השני של 2021 היה מלצרים ומוזגים (ברמנים) - עם קרוב ל-15 אלף משרות פנויות בממוצע.

במקום השני - מהנדסים (מחשבים, חשמל, תעשייה וניהול, מכונות) -עם 13.1 אלף משרות פנויות.

בשלישי - עובדי מכירות עם 11.7 אלף משרות פנויות, ובמקום הרביעי - עובדי מטבח וניקיון עם קרוב ל-6 אלפים משרות פנויות. כך עולה מניתוח המשרות הפנויות שמפרסמת היום (ה') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

תל אביב היא שיאנית הביקוש לידיים עובדות - עם 38.5 אלף משרות פנויות, נכון לסוף יוני. מדובר בזינוק חד לעומת הרבעון הראשון במהלכו המשק עדיין היה סגור חלקית, אז היה מספר המשרות הפנויות בתל אביב 28.2 אלף.

במקום השני מבחינת הביקוש לעובדים נמצא מחוז המרכז (ללא תל אביב) עם 33.6 אלף משרות פנויות. בירושלים מספר המשרות הפנויות עמד בסוף הרבעון השני על 11 אלף, ובכל אזור הצפון (ללא חיפה) על 12.4 אלף משרות. בדרום המצב דומה - בסוף יוני היו חסרות בכל המחוז הדרומי כ-13 אלף ידיים עובדות. הנתונים מדגישים את קשיי המובטלים למצוא עבודה ככל שמתרחקים ממרכז הארץ.

מיקסולוג מכין קוקטיילים עם משקה ג'ין. ShutterStock
יודע לערבב ולמזוג? אלפי משרות פנויות ממתינות מעבר לבר/ShutterStock

הנתונים שהוצגו לא הושפעו מסיום החל"ת

עוד עולה מנתוני הלמ"ס כי מספר המשרות הפנויות במשק עמד במחודש יוני 128,174 משרות לעומת 121,802 בחודש מאי.

למרות הירידה הקלה במספר המשרות הפנויות בעקבות שינוי המודל הסטטיסטי, עדיין מדובר בנתון גבוה מאוד, במיוחד לאור העובדה שהמשק חזר לפעילות מלאה לפני כמה חודשים למעט ענף התיירות הנכנסת. נציין כי סיום תשלומי החל"ת למובטלי הקורונה עדיין לא קיבל ביטוי בנתונים אלה, כך שרק בחודש יולי ניתן לצפות לירידה במספר המשרות הפנויות במשק.

עוד עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי מספר המשרות הפנויות ברבעון השני של 2021 עלה ב-39% לעומת אומדן זה ברבעון הראשון. עלייה זו מוסברת על ידי פתיחת המשק (מסעדות, חנויות, בי מלון ועוד) במקביל להמשך תשלומי החל"ת שלא תרם לחזרת העובדים לשוק התעסוקה.

מספר המשרות הפנויות ברבעון השני של שנת 2021 עלה ב-171% לעומת הרבעון השני של שנת 2020 (בשיא משבר הקורונה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully