וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת דובאי בחרה באיירובוטיקס הישראלית

עודכן לאחרונה: 15.7.2021 / 14:50

בפרויקט ראשון מסוגו, שקיבל את אישורו וברכתו של שליט דובאי, נבחרה מערכת הרחפנים האוטומטית של חברת הסטארטאפ הישראלית איירובוטיקס לפריסה נרחבת ברחבי דובאי שמטרתה להוריד משמעותית את זמן התגובה של כוחות המשטרה

סטארט אפ הרחפנים האוטומטיים איירובוטיקס הכריז כי נבחר ע"י משטרת דובאי לפרויקט ייחודי במסגרתו מערכת ה- Drone in a box של החברה, הכוללת מערך של רחפנים אוטומטיים, תיפרס ברחבי דובאי לצרכי אבטחה, מענה לקריאות חירום ושמירה וכן קיצור זמן התגובה המשטרתי בצורה משמעותית מאוד. שריקת הפתיחה של הפרויקט תהיה במהלך תערוכת אקספו 2020 בדובאי באוקטובר הקרוב, במהלכה המערכת תופעל לטובת שמירה על שלום המבקרים הרבים הצפויים לפקוד אותה, ללא כל צורך בצוות תפעול בשטח או במטיס שישמור על קשר עין עם הרחפן.

דובאי בחרה במערכת של איירובוטיקס, מיד אחרי חתימת הסכמי אברהם בין איחוד האמירויות לישראל, כמקרה מבחן לשילוב סדיר של רחפנים בפעילות ביטחונית. אתמול, שליט דובאי מוחמד בן רשיד אל-מכתום נתן את ברכתו להתנעת הפרויקט יחד עם Drone in a Box של איירובוטיקס בעת ביקורו במפקדה הראשית של משטרת דובאי. החל מחודש אוקטובר השנה יוצג מקרה המבחן לעולם כולו - והוא עתיד לשנות את תפיסת ההפעלה של גופי הביטחון ברחבי העולם: לא עוד שילוח מיותר של אנשי כוחות הביטחון, אלא שיגור צי רחפנים אוטונומיים מהירים ויעילים לכל מקום בזריזות ובעלות נמוכה. היריד העולמי, או האקספו, שנבחר כארוע הפתיחה לשיתוף הפעולה הזו הוא תערוכה בינלאומית שמתקיימת אחת לארבע שנים. האקספו הוא האירוע הבינלאומי השלישי בחשיבותו הכלכלית והתרבותית, אחרי המונדיאל והאולימפיאדה. דובאי נבחרה לארח את האקספו בשנת 2020, אולם, בשל מגיפת הקורונה, האירוע נדחה ל-2021.

איירובוטיקס. יחצ,
רחפן של איירובוטיקס/יחצ

מערכות הרחפנים של איירובוטיקס מפותחות ומיוצרות בישראל, וכבר צברו ניסיון מבצעי משמעותי באוסטרליה, סינגפור, ישראל וארה"ב. בסינגפור משתתפת איירובוטיקס בפרויקט, בשיתוף עם כוחות הביטחון המקומיים, שבמסגרתו נבחנת היכולת להגיע לכל נקודה במדינה בתוך דקות ספורות, וכן לספק משלוחי חירום. גם בישראל פועלת איירובוטיקס עם גופי ביטחון ומוכיחה כי רחפנים מספקים מענה יעיל, מהיר וזול לאירועים ביטחוניים. במסגרת הפריסה הגלובלית של החברה היא מדווחת על הזמנות לשנת 2021 שמהוות גדילה של 300% במכירות בהשוואה ל-2020.

עם מערכת "DRONE IN A BOX", איירובוטיקס פרצה את הדרך בנושא הרגולטורי ונמצאת בישורת האחרונה של תהליך קבלת TC (אישור קבע) מול ה-FAA (רשות התעופה האמריקאית). תהליך אישור הקבע הוא תהליך ארוך וקפדני, שבסופו תוענק תעודה שהמשמעות שלה היא אפשרות נרחבת יותר לטוס ב-BVLOS מעל אנשים בכל רחבי ארה"ב ללא צורך באישור ספציפי (טיסות מחוץ לקשר עין של המטיס, BVLOS - Beyond Visual Line of Sight). עד היום, טרם הונפק בכל העולם אישור קבע לרחפן איירובוטיקס צפויה להיות החברה הראשונה בעולם שתקבל אותו.

בהמשך מתכוונת איירובוטיקס להרחיב את הפעילות בתחום הביטחון גם לארה"ב.. לאור הצלחת הפרויקטים בסינגפור והביקוש הגדול באיחוד האמירויות, תציג איירובוטיקס את היכולת גם לשוק האמריקאי ותציע פיתרון זול, נגיש ומקיים כמענה לאירועי חירום.

  • עוד באותו נושא:
  • רחפנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully