וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליונרים בבריכות שחייה: הקיבוצים שהפכו את החברים לעשירים

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 17.7.2021 / 10:08

פורסם דירוג DUN'S 100 של התעשיות הקיבוציות המובילות לשנת 2021. במקום הראשון: "נטפים" מקיבוץ חצרים שהכניסה יותר מ-3 מיליארד שקל בשנה האחרונה. מי החברות הבאות ברשימה? הכירו את הקיבוצים שבהם כל חבר שווה מיליונים

השנים האחרונות עמדו בסימן ירידת קרנה של התנועה הקיבוצית כזרם משפיע בחברה הישראלית. בניגוד לדימוי שנוצר כשראש הממשלה המנוח, מנחם בגין, כינה אותם "מיליונרים בבריכות שחייה", הרי שלא מעט קיבוצים נאבקים על הישרדותם הכלכלית.

ובכל זאת, יש מפעלים קיבוציים שהופכים את המחזיקים שבהם לעשירים. דירוג DUN'S 100 שהתפרסם השבוע, מציג את התעשיות הקיבוציות המובילות לשנת 2021 בישראל.


מנתוני דן אנד ברדסטריט עולה כי החברה המובילה בדירוג תעשייה קיבוצית הינה חברת נטפים עם הכנסות בסך של כ-3.339 מיליארד שקל. החברה ממוקמת בקיבוץ חצרים ועוסקת במגוון של פתרונות השקיה חכמים.

בפברואר 2021, נטפים חתמה על הסכם מחייב לרכישת חברת החממות ההולנדית גקון (Gakon Horticultural Projects), בסכום מוערך של כ־10 מיליון יורו. רכישה זו, עתידה לאפשר לנטפים לספק פתרון מלא וכולל בתחום החממות, כולל מבנים מתקדמים, השקיה, דישון ואגרונומיה, ולהבטיח חקלאות פרודוקטיביות ויעילות מרבית בכל תנאי האקלים.

ענפים בולטים בתעשייה הקיבוצית. דן אנד ברדסטריט,
תחומי הפעילויות העיקריים של המפעלים הקיבוציים/דן אנד ברדסטריט

מהגנה על החקלאות ועד לפוליקרבונט

בדומה לשנת 2020, במקום השני מדורגת חברת תמה גרופ עם היקף הכנסות של כ- 2.288 מיליארד שקל. החברה מוחזקת ע"י קיבוץ משמר העמק וקיבוץ גלעד ועוסקת במוצרי אריזה, הגנה לחקלאות, ייצור רשתות ומוצרי פלסטיק.

חברת אמבר עלתה למקום השלישי עם הכנסות של כ- 1.854 מיליארד שקל. החברה שייכת למספר קיבוצים ומושבים שיתופיים ועוסקת בייצור תערובות מזון לענפי המשק החי.

חברת פלרם עלתה למקום הרביעי עם היקף הכנסות של 1.737 מיליארד שקל, כתוצאה מגידול בהיקף פעילות של כ- 23% , בעיקר בשל הגידול הכמותי במכירות חטיבת מוצרי המשך ובמכירות חטיבת הפוליקרבונט.

שלושת המפעלים הגדולים של התעשייה הקיבוצית. דן אנד ברדסטריט,
נטפים, תמה ואמבר - החברות שחולקות את הפודיום של התעשייה בקיבוצים/דן אנד ברדסטריט

אבן קיסר והחברה הקיבוצית המפתיעה של השנה

את החמישייה הראשונה סוגרת חברת אבן קיסר עם היקף הכנסות של כ- 1.674 מיליארד שקל. החברה הינה ציבורית ומוחזקת ע"י קיבוץ שדות ים ועוסקת בייצור ושיווק של משטחי קוורץ.

בין החברות המדורגות, ניתן למנות את חברת שלא"ג שמיר, אשר טיפסה מהמקום ה-23 למקום ה-15 כתוצאה מרכישת בעלות מלאה בחברת Texus שמייצרת בדים לא ארוגים אשר הובילה לעליה בהיקף ההכנסות שהסתכם בשנת 2020 בסך של כ- 656 מיליון שקל, לעומת שנת 2019 שהסתכם בסך של כ- 445 מיליון שקל

אפרת שגב, סמנכ"ל דאטה ואנליזה בדן אנד ברדסטריט. ניב קנטור,
אפרת שגב, סמנכ"לית דאטה ואנאליזה בדן אנד ברדסטריט/ניב קנטור

פלסטיק, גומי וזכוכית

אפרת שגב, סמנכ"לית דאטה ואנאליזה בדן אנד ברדסטריט: בבחינת חלוקת הדירוג לענפי פעילות של דן אנד ברדסטריט עולה כי 44% מהחברות המדורגות שייכות לענף הפלסטיק, גומי וזכוכית (14 חברות), 22% מהחברות המדורגות שייכות לענף יצרניות המזון (7חברות). יתר החברות שייכות לתחומים נוספים, ביניהם: תשומות לחקלאות, עץ ומוצרי נייר, מערכות סינון, השקיה וטיפול במים ועוד. מתוך כלל החברות המדורגות (30 חברות), 13 הינן חברות ציבוריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully