וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצור חשמל מקומי בישראל: יוזיל את העלויות לצרכנים?

עודכן לאחרונה: 18.7.2021 / 15:31

'טורבוג'ן', שפיתחה מיקרו-טורבינה רב-דלקית לייצור מקומי שלחשמל וחום, עשתה עוד צעד בחדירה לשוק המקומי כאשר חתמה על שיתוף פעולה עם 'סופרגז'. החברה מעריכה שתוכל להוריד את עלויות החשמל והחימום לצרכנים העתידיים ב-10%-20% ביחס לתעריפים הקיימים

חברת טורבוג'ן, שפיתחה מיקרו-טורבינה רב-דלקית (גז טבעי וביו-דיזל) לייצור מקומי של חשמל וחום במבנים (טכנולוגיה הידועה גם כ- Combined Heat and Power -CHP), הודיעה כי חתמה על מזכר הבנות ושיתוף פעולה עם חברת סופרגז, החברה הגדולה בישראל בתחום אספקה והולכה של גז טבעי.

במסגרת ההסכם, תוקם חברה משותפת שתספק אנרגיה כשירות, המבוססת על המיקרו טורבינה של טורבוג'ן. החברה מעריכה כי המיקרו-טורבינות יותקנו תחילה באזור המרכז והנגב, שם תשתית הולכת הגז היא המתקדמת ביותר. החברה כבר השלימה פיתוח אב טיפוס ובמהלך המחצית השנייה של שנת 2022, ומתכוונת להקים אתר אופרטיבי ראשון בניו-יורק במימון קרן בירד אנרגיה.

הוזלה משמעותית של חשמל וחימום?

טורבוג'ן מתמקדת בשוק המערכות המשולבות של ייצור חשמל וחום בקטגוריה של 50 קילו-וואט עד 1 מגה-וואט. לקוחותיה העיקריים צפויים להיות מקבצי דיור, בתי מלון , דיור מוגן, ובתי חולים.

בנוסף, המוצר של החברה עושה שימוש בסגסוגות-על שמאריכות את חיי המיקרו-טורבינה ומאפשרות להגיע לטמפרטורה של כ- 1,000 מעלות צלזיוס ובכך להשיג נצילות אנרגטית גבוהה במיוחד. טורבוג'ן מעריכה שתוכל להוריד את עלויות החשמל והחימום לצרכנים העתידיים ב-10%-20% ביחס לתעריפים הקיימים.

הפסקת חשמל. ShutterStock
האם תתאפשר הוזלה משמעותית בעלויות החשמל והחימום? ימים יגידו/ShutterStock

חוסך משאבים ומקצר לוחות זמנים בהקמת קו ייצור

טורבוג'ן מקיימת שיתוף פעולה עם תעשיות בית אל לייצור סדרתי, דבר אשר חוסך משאבים רבים ומקצר משמעותית את לוחות הזמנים הקשורים להקמת קו ייצור תוך מינוף הידע והיכולות הקיימות בתעשיות בית אל בייצור מערכות מורכבות לתעשיות התעופה והביטחון. המיקרו-טורבינה מיועדת לעמוד בכל תקני הפליטות המחמירים.

לדברי ירון גלבוע, מנכ"ל טורבוג'ן: "מזכר ההבנות שנחתם עם חברת סופרגז, ממחיש את העניין העצום של חברות הגז בחיבור עם טורבוג'ן. כיום, בישראל, רוב צריכת הגז הטבעי בבתים הינה לבישול, אך עם התפתחות תשתית הולכת הגז בישראל , יוכלו הצרכנים להשתמש בגז לייצור מקומי של חשמל וחום.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ירון גלבוע מנכ"ל טורבוג'ן. יחסי ציבור,
ירון גלבוע מנכ"ל טורבוג'ן/יחסי ציבור

פתרון למחסור הצפוי באספקת החשמל

רק לאחרונה דווח כי רשות החשמל התריעה מפני סכנת מחסור באספקת חשמל לת"א משנת 2027, עקב תכניות הבנייה המאסיביות הצפויות בעיר והעליה המשמעותית ברכישות של רכבים חשמליים.

לדברי טורבוג'ן תחנות החשמל המיושנות אינן יוכלו לעמוד בביקוש הגובר לחשמל בערי ישראל. לכן, קיים צורך אמיתי בתחנות כוח זעירות ומבוזרות ("מיקרוגנרציה"), שימוקמו ברחבי העיר, דוגמת המיקרו-טורבינות שהחברה פיתחה, בכדי להתמודד עם העומס הצפוי ולאפשר אספקת חשמל תקינה לתושבי המדינה גם בעתיד".

טורבוג'ן מעריכה את צריכת החשמל של לקוחותיה הפוטנציאליים בארה"ב ב-20 מיליארד דולר לשנה. החברה גייסה עד כה 31 מיליון שקל, בין השאר ממענקים של רשות החדשנות וקרן בירד אנרגיה. כמו כן, החברה הודיעה לאחרונה על כוונתה להנפיק את מניותיה בבורסת ת"א.

18 חברות קיבלו היום אישור למכירת חשמל ללא ייצור: סלקום והוט בפנים, בזק ופרטנר לא

בתוך כך הודיעה רשות החשמל היום כי היא החליטה לאשר מתן היתר אספקה ללא ייצור ל-18 חברות שונות.

בין השמות שברשימה כמה מוכרים מתחום התקשורת כמו סלקום והוט, וכן כמה מוכרים מתחום האנרגיה כו דוראד, אנרג'טיקס, OPC, אסקו ואחרות, וכן שתי שחקניות מוכרות מתחום הגז, סופרגז דלגיל ופז גז.

מהרשימה נעדים שמות של כמה גורמים שבהתחלה הכריזו כי הן רוצות לקחת חלק בתחום כמו פרטנר ובזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully