וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

28 טריליון דולר: דדליין החוב מתקרב

כריסטיאן נולטינג, דויטשה בנק

עודכן לאחרונה: 19.7.2021 / 16:49

המועד האחרון לתקרת החוב בארה"ב פוקע ב-31 ביולי, ואיש לא יודע מתי היא תיפרץ לאחר תום התוקף. הקורונה חוזרת להכביד על השווקים. כריסטיאן נולטינג, הכלכלן הראשי של דויטשה בנק, עם הסקירה

צפוי שבוע דל מבחינת נתוני מאקרו בארצות הברית, אך תשומת הלב של השווקים תהיה על הנפקות אגרות החוב הממשלתיות של האוצר, כמו גם דיונים לגבי תקרת החוב המתקרבת. באירופה הפוקוס יהיה על פגישת הבנק המרכזי האירופאי ביום חמישי, אבל תשומת הלב תופנה גם לעבר סקר ההלוואות של הבנק המרכזי האירופאי ומדד מנהלי הרכש ביום שישי, על מנת להבין כיצד הנתונים מגיבים לאיום של וריאנט הדלתא. בסין נקבל מחר את החלטת שיעור הריבית על הלוואות לתקופה של שנה וחמש שנים אבל גם צעדים נוספים ספציפיים יותר עשויים להתברר כמעניינים. הבנק המרכזי של אינדונזיה יקבל החלטה לגבי גובה הריבית ביום חמישי אל מול סביבה של החמרה בנגיף הקורונה במדינה. ביום רביעי נקבל את פרסום הפרוטוקולים מישיבתו האחרונה של הבנק המרכזי היפני. נתוני אינפלציה בסינגפור צפויים להתפרסם ביום שישי. שווקי הנפט צפויים להעריך העסקה אליה הגיעה ארגון אופ"ק פלוס להעלאת התפוקה החל מחודש אוגוסט והארכת ההסכם עד דצמבר 2022.

יומן אירועים כלכליים

  • שני: גרמניה - דוח חודשי של הבונדס בנק.
  • שלישי: סין - החלטת ריבית הבנק המרכזי הסיני. גרמניה -מדד המחירים ליצרן (יוני). גוש היורו - סקר הלוואות של הבנק המרכזי האירופאי. ארצות הברית - אישורי בניה והתחלות בניה (יוני).
  • רביעי: יפן - פרוטוקולים של הבנק המרכזי היפני, נתוני סחר חוץ (יוני).
  • חמישי:.גוש היורו - פגישת הבנק המרכזי האירופאי, ביטחון צרכנים (יולי). ארצות הברית - מדד הפעילות הכלכלית של שלוחת שיקגו בפד.
  • שישי: בריטניה - מכירות קמעונאיות (יוני). גוש היורו, ארצות הברית, בריטניה - מדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים והייצור (יוני).
ג'ו ביידן. AP
הרבה מאוד צרות כרגע. ביידן/AP

עדכון שווקים: התשואות שוב יורדות

שוק אגרות החוב הממשלתיות של ארצות הברית ממשיך להיות במרכז הבמה. תשואת אגרת החוב ל-10 שנים של ממשלת ארצות הברית נסחרת מתחת לרמה של 1.3%. תיקון קטן כלפי מעלה לאחר תוצאות רעות בהנפקה של אגרות חוב ל-10 שנים ביום שלישי האחרון נמחק במהירות (השווקים לא זזו מפרסום מדד המחירים הגבוה שפורסם כמה שעות לפני כן). שווקי המניות ירדו ביום שישי וגרמו למדד האס אנד פי 500 לרשום ירידה של שבועית של 1% כאשר שווקי המניות באסיה יורדים הבוקר. הסקטורים המועדפים על המשקיעים ממשיכים להשתנות עם הציפיות לצמיחה הגלובלית. עונת הדוחות לרבעון ה-2 עדיין לא סיפקה איזושהי הפתעה רצינית. מחירי הנפט יורדים הבוקר מרמות השיא שרשמו (מחיר חבית מסוג WTI ב-71.3 דולר) על רקע העסקה שהושגה על ידי ארגון אופ"ק פלוס. מטבע היורו דולר נותר ברמתו הנמוכה של 1.18 יורו לדולר.

שורה תחתונה: השווקים ממשיכים לצפות למדיניות מוניטרית נדיבה מצד הפד ולא מתייחסים ברצינות רבה לחששות בנוגע לאינפלציה ולצמיחה העולמית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

תקרת החוב בארצות הברית: אין התקדמות פוליטית

המועד האחרון לתקרת החוב פוקע ב-31 ביולי. משרד האוצר מודה כי הוצאות שקשורות לקורונה מוסיפות לאי הוודאות לגבי מתי תקרת החוב תיפרץ לאחר תום התוקף. השווקים ממשיכים לצפות להסכמה פוליטית זמנית אך לא מדובר בסיטואציה חסרת סיכון. חקיקה חדשה עשויה להשתלב עם נושאים אחרים(תוכנית התשתיות של ביידן) ולהפוך את האפשרות להגיע להסכם לסבוכה יותר. סנאטורים רפובליקנים פנו לשרת האוצר יילן בבקשה לקבלת מידע בנוגע לתקרת החוב, אינפלציה והיכולת של ארצות הברית לשרת את החוב שלה. ויכוח פוליטי נוקב עשוי לא לעזור לנרטיב של הפד כי ההתאוששות הכלכלית והאינפלציה ניתנות לניהול.

שורה תחתונה: הסכם לגבי תקרת החוב צפוי (כמו תמיד) לקרות אבל המשא ומתן הפוליטי עשוי לגרום לתנודתיות בשווקים.

אנשי אבטחה חובשים מסיכות ברחובות בייג'ינג. ה-4 לפברואר 2020. רויטרס
הצמיחה בסין ממשיכה לסבול מחוסר איזון/רויטרס

סין: ניהול האשראי כנקודת מפתח

צמיחת התוצר בסין לרבעון השני עמדה על 7.9% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, כאשר הצמיחה לעומת הרבעון הקודם עמדה על 1.3%. הצמיחה בסקטור הייצוא נותרה חזקה מאוד כאשר החששות ממוקדות על הסקטורים המקומיים. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הסינית אומרת שההתאוששות אינה מאוזנת. הבנק המרכזי הסיני צפוי להחליט על גובה הריבית מחר אבל צעדי מדיניות אחרים עשויים להיות חשובים יותר. הבנק המרכזי הסיני ניצב בפני אתגר של המשך צמיחה באשראי לטווח הארוך והורדת המינוף בסקטורים מסוימים (נכסים לדוגמה) כמו גם ניהול חדלות פירעון של אגרות חוב. מוקדם יותר החודש הוא חתך את דרישות רזרבות האשראי של הבנקים כאשר הפחתות נוספות אפשריות יחד עם צעדים ממוקדים נוספים. נראה כי ההתאוששות בצמיחה מאטה בחלקים מסוימים כמו מכירות רכבים) וחיתוך דרישות הרזרבה צפויים לתמוך בנזילות הבנקים ולעודד צמיחת אשראי מהירה יותר. ההוצאה גם בקרב הערים עצמם נמצאת תחת פוקוס כאשר הנפקת אגרות חוב למימון הוצאות(תשתיות לדוגמה) נמוכות בשיעור של 50 אחוז לעומת השנה שעברה. המשך הגידול בייצוא במחצית השנייה לאור המשך הפתיחה מחדש של מדינות מפותחות ברחבי העולם תעזור לסין להמשיך להתאושש כאשר אנו צופים צמיחה של 8.7% בתוצר עבור שנת 2021.

שורה תחתונה: הצמיחה בסין ממשיכה לסבול מחוסר איזון כאשר האשראי צפוי להיות נושא מפתח עבור הכלכלה המקומית.

פגישת הבנק המרכזי האירופאי: עולם חדש של מדיניות אמיצה

הבנק המרכזי האירופאי עורך את פגישתו המוניטרית הבאה ביום חמישי הקרוב. הפגישה תתקיים תחת המדיניות הסימטרית החדשה של הבנק שהוכרזה כחלק מבחינת המדיניות המקיפה שעשה הבנק מוקדם יותר החודש. הודעה על תוכנית החירום של רכישות האגח של הבנק לא צפויה השבוע במיוחד לאור החששות מזן הדלתא של נגיף הקורונה אך נשיאת הבנק לאגארד עשויה להיתקל באתגרים אחרים בנוגע למסר של הבנק מה צפוי בעתיד. שינויי מדיניות רבים נוספים קורים כעת אצל הבנק המרכזי האירופאי (הכללה של אינפלציית בתחום הדיור, שילוב גורמים סביבתיים אל תוך קבלת ההחלטות, גישה שונה להיצע הכסף ומטבע דיגיטלי) בשעה שרבים מחברי הבנק חלוקים בדעתם בנוגע לצעדים הקיימים. כל זה פותח אפשרות לכך שהשווקים עשויים לפרש לא נכון את כוונות הבנק המרכזי האירופאי. בינתיים מדד המחירים ליצרן בגרמניה(מתפרסם מחר) עשוי לספק לנו תזכורת כי נושא האינפלציה יחזור להיות מרכזי עבור כלכלות גדולות בגוש במחצית השנייה של 2021. מדד מנהלי הרכש לגוש היורו יתפרסם ביום שישי יחד עם מדד ביטחון הצרכנים יום קודם לכן ויוסיפו לדיון סביב המדיניות לאחר הפתיחה מחדש של הכלכלה.

שורה תחתונה: החלטה של הבנק המרכזי האירופאי בנוגע לתוכנית החירום של רכישות האג"ח על ידי הבנק לא צפויה השבוע אך מספר שינוי מדיניות אחרים עשויים ליצור בעיות בתקשורת.

ארצות הברית: עונות הדוחות לרבעון ה-2 סבירה עד עכשיו

80 חברות במדד אס אנד פי 500 צפויות לדווח את תוצאותיהן לרבעון ה-2 השבוע, כאשר עד כה סך הכול 39 חברות דיווחו. מבין אלה שדיווחו 87% עקפו את תחזיות האנליסטים עם הפתעה ממוצעת של 24% בשורת הרווח. כל 11 הסקטורים במדד צפויים לדווח על גידול ברווח לעומת הרבעון ה-2 המקביל בשנה שעברה כאשר סקטורים הצריכה המחזורית ותעשייה צפויים לרשום את הגידול הגבוה ביותר וסקטורים התשתיות עם הגידול הנמוך ביותר. במונחי הכנסות סקטור האנרגיה צפוי לרשום את הביצועים הטובים ביותר כאשר סקטור התשתיות הרע ביותר. למרות עלייה גבוהה במחירי הסחורות ולחצים אחרים בחומרי הייצור, 7 סקטורים במדד האס אנד פי 500 צפויים לרשום שולי רווח ברבעון ה-2 מעל לממוצע שלהם ב-5 השנים האחרונות בהובלת סקטור החומרים. שולי הרווח הצפויים למדד האס אנד פי 500 עבור הרבעון ה-2 עומדים על 12.1% (לעומת ממוצע 5 שנים של 10.6%). הרווחיות וההכנסות המצרפיות של המדד צפויים לעלות בשיעור של 36.7% ו 12.8% בהתאמה(עבור שנת 2022: 11% ו 6.8% בהתאמה).

שורה תחתונה: התוצאות ברבעון ה-2 עד כה הרבה מעל התחזיות. ניסיון העבר מלמד כי לא בטוח שזה יתורגם לעליות בשווקים.

כריסטיאן נולטינג הוא הכלכלן הראשי של דויטשה בנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully