וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש טבעות, חמישה מנהלים, חמישה רגעים אולימפיים קסומים

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 23.7.2021 / 8:00

לקראת טקס הפתיחה של אולימפיאדת טוקיו, ביקשנו מחמישה מנהלים לבחור את הרגע האולימפי שאותו לא יועלו לשכוח - מהשיא הלא חוקי של בן ג'ונסון, דרך הזהב של גל פירדמן וד לתופעה שנקראת מייקל פלפס

נדמה שלכל אחד מאתנו יש רגע אולימפי שלא יישכח לנצח. יש מי שיזכור תמיד את האולימפיאדה הראשונה שבה נצמד, כילד, אל מסך הטלוויזיה, יש מי שזוכר רגעי שיא של גאווה לאומית, אחר יזכור דווקא רגעים טראגיים או קשיים שביטאו את ניצחון הרוח על השריר.

לקראת פתיחת המשחקים האולימפיים בטוקיו, פנה "וואלה! כסף" לחמישה מנהלים וביקש מהם לבחור חמישה רגעים אולימפיים שלא ישכחו לעולם.

סמנכ"לית שיווק Joy Ventures. דייויד גראב,
סופי מלניק אמתי, סמנכ"לית שיווק Joy Ventures/דייויד גראב

סופי מלניק אמתי, סמנכ"לית שיווק Joy Ventures, המשבר של מייקל פלפס

לאחר זכייתו של הספורטאי מייקל פלפס בשלוש אולימפיאדות ומספר לא מבוטל של מדליות זהב לאורך השנים, החליט פלפס לשתף את מסעו ודרכי ההתמודדות עם דיכאון שחווה לאחר הצלחותיו המרשימות בענף.
כדמות ציבורית מוכרת, פלפס יצא במסע מעורר השראה עבור הציבור הרחב, ובפרט קהילת הספורטאים. מסעו המרגש, דן בהשפעותיו של ענף הספורט על חייו ועל הקשיים והחרדות שחווה כספורטאי ואף גייס ספורטאים נוספים ששיתפו את חוויותיהם וסיפורם האישי.

כמו כן, פלפס בחר להיכנס לשותפות עם חברת סטארט-אפ בשם TalkSpace שעוסקת בתחום בריאות הנפש ומציעה לקהל הרחב שירותי פסיכולוגים מוסמכים בפלטפורמה אינטרנטית נגישה.

החשיפה של סיפורו האישי, מוכיחה לכולנו שלא הכל נוצץ ולפעמים ההיפך הוא הנכון. הלחץ, המתח והחרדה בהם אנו שרויים הוא טריגר שלפעמים נעלם מעיננו.

עם פתיחת אירועי האולימפיאדה, שמלווים יותר מתמיד במתח עצום לאור דחיית המשחקים, הספורטאים נמצאים בנקודת לחץ אדירה וזאת בשל הציפייה הגדולה מצד המדינה אותה הם מייצגים, המאמנים שלהם, משפחותיהם ורצונם לנצח. עלינו להבין כי מאחורי כל ספורטאי שנראה על המסך, עם התארים המרשימים, נמצא אדם שעלול לחוות קשיים ואתגרים מנטליים רבים.

שיתופו של פלפס שם זרקור גם על הנושאים הפחות מדוברים ונותן להם תוקף ואישור עבור ספורטאים רבים ועל כן בחרתי בו כסיפור ההשראה שלי.

מייקל פלפס ואשתו ניקול. Aurelien Meunier, GettyImages
מייקל פלפס אחרי הפרישה, עם אשתו ניקול: הוכיח לנו שלא כל הזהב נוצץ.../GettyImages, Aurelien Meunier
שבתאי צור יו"ר המועצה להסדר ההימורים בספורט, הטוטו Winner. פרטי,
יו"ר המועצה להסדר ההימורים בספורט, הטוטו Winner, שבתאי צור/פרטי

יו"ר המועצה להסדר ההימורים בספורט, הטוטו Winner, שבתאי צור, והסיפור המרגש של דרק רדמונד

אחד הסיפורים המרגשים ביותר בעיני במשחקים האולימפיים, אשר גם חקוק בזיכרוני, החל באולימפיאדת סאול ב 1988 ונמשך באולימפיאדת ברצלונה 4 שנים מאוחר יותר ב 1992.

היה זה כשהאצן הבריטי דרק רדמונד נאלץ לפרוש מהתחרות בסאול באופן קורע לב לאחר שקרע את גיד האכילס ברגלו. רדמונד אשר היה אחד המועמדים המבטיחים למדליה במקצה ה- 400 מטר ירד מהמסלול בדמעות וריגש את חובבי הספורט בעולם כולו. אבל רדמונד החליט שהוא לא מוותר על החלום האולימפי, ומאותו רגע הקדיש את כל חייו לקראת האולימפיאדה הבאה.

הוא הגיע לברצלונה על אף הפציעה הקשה שעבר, שכללה גם מספר ניתוחים, כשהוא בכושר הטוב בחייו וסומן כמועמד כמעט בטוח לזכייה. תחילת המרוץ הייתה עבורו מבטיחה.

העולם כולו עצר נשימתו בציפייה לזכייתו הסוחפת במדליה לסגירת מעגל מרגשת. אבל אז באופן פתאומי פילח את שריר הירך שלו כאב חד, והוא לא יכול היה להגיע אל קו הסיום. אביו שצפה בבנו מהיציע לא יכול היה להישאר אדיש נוכח המחזה קורע הלב.

הוא זינק ממקומו, ותוך שהוא עוקף את טבעת האבטחה הצליח להגיע לבנו הדומע ולעזור לו לחצות בכל זאת את קו הסיום. במדליה רדמונד אמנם לא זכה, אבל הוא הפך לגיבור ספורטיבי ולאחד הספורטאים הזכורים ביותר בתולדות האולימפיאדה כמי שמגלם בסיפורו את הסיפור של הספורט כולו, ואת הסיבה להיותו כה מרתק ואהוב על כולנו.

האצן הבריטי דרק רדמונד עם אביו. AP
דרק רדמונד בזרועות אביו, רגע אולימפי שלא יישכח/AP
אלי אליאב, מנהל סחר ותפ״י בחברת סאני תקשורת. פזית אסולין,
אלי אליאב, מנהל סחר ותפ״י בחברת סאני תקשורת/פזית אסולין

אלי אליאב, מנהל סחר ותפ"י בחברת סאני תקשורת - והגאווה הלאומית שהביא גל פרידמן

הרגע שלא אשכח לעולם ממשחקי האולימפיאדה הוא הזכייה הגדולה של גל פרידמן, גדול הספורטאים האולימפיים בתולדות ישראל, במדליית הזהב במשחקים שנערכו באתונה ב-2004. גל, הוא הישראלי הראשון שזכה באולימפיאדה והיחיד שזכה בשתי מדליות אולימפיות. הסיפור של גל מעורר בי השראה: אותו הילד, בעל מבנה הגוף הצנום, שנולד בחדרה וגדל בפרדס חנה-כרכור שהגיע לפדיום המבוקש ביותר בעולם - פעמיים.

זה התחיל עוד באולימפיאדת אטלנטה ב-1996, אז פרידמן זכה במדליית הארד והפך לגולש הישראלי הראשון שזוכה במדליה אולימפית בשיט. מעבר לשמיעת ההמנון ברגע הענקת המדליה, היה רגע בטקס הנעילה של המשחקים בו הוא נשא את דגל המשלחת.

אני זוכר כמה התגאיתי, בהישג שלו, בישראליות שלי ובספורט שהוא נטול כל סכסוכים ופוליטיקה. פשוט משחקים, טהורים, שבהם הטוב ביותר מנצח.

אך עם כל הישגיו, לאחר שלא הבטיח את מקומו במשלחת למשחקים בסידני בשנת 2000, הוא החליט לפרוש. מבחינתי זו הייתה אבדה גדולה לספורט הישראלי ואף הרגשתי אכזבה. אך לאחר שנתיים הוא חזר ובגדול.

פרידמן שב לקטוף מדליות והצלחות אדירות עד שבאתונה 2004 זכה במדליית הזהב הראשונה של ישראל באולימפיאדה. זה היה רגע יפה שאיחד בו הרבה ערכים שאני מאמין בהם ומחנך לפיהם את הילדים שלי: דבקות במטרה, עבודה קשה, התמודדות עם כישלונות והצבת יעדים.

גם ההחלטה שקיבל לאחר פרישתו, כחובב צילום, לעבוד כצלם חתונות, היוותה חותמת נוספת לצניעות והתום של אותו ילד מפרדס חנה-כרכור שהולך אחרי החלומות שלו, עד הסוף.

גל פרידמן גולש ישראלי. GettyImages
גל פרידמן, נשאר אייקון ישראלי גם אחרי הפרישה/GettyImages
רפי חדד, סמנכ"ל שיווק בברינקס. חן גלילי,
רפי חדד, סמנכ"ל שיווק בברינקס/חן גלילי

רפי חדד, סמנכ"ל שיווק בברינקס

אני לא אשכח איך בגיל 10 ישבתי לצפות בקרב המיתולוגי של גמר 100 מטר, באולימפיאדת סיאול 1988, בין קרל לואיס לבין בן ג'ונסון.

אותה תמונה אייקונית של ג'ונסון, שהיה האנדרדוג, כאשר הוא מניף את ידו על קו הסיום היא אחד הרגעים הציניים בהיסטוריית הספורט. בדיקת הסמים שהגיעה בעקבות הריצה ומצאה כי הוא השתמש בחומרים אסורים, הפכה את המציאות על פיה - מ-9.79 שניות של קרב מותח על המדליה, הוא קיבל רובד נוסף והפך לקרב בין ה"טוב" ל"רע".

מצד אחד לואיס, הילד הטוב, האתלט הגדול ביותר בעולם שמדליית הזהב נלקחה ממנו לרגע קצר ומנגד גו'נסון שהפך לשקרן ונוכל שבגד בתומכיו הרבים.
חציית הגבול הזו גרמה לי לתהות על שאיפה לניצחון ומצוינות אל מול המחיר - במקרים רבים הדרך חשובה הרבה יותר מהמטרה.

בן ג'ונסון (שמאל) מנצח את קרל לואיס (ימין) בגמר 100 מטר באולימפיאדת סיאול 1988. Rick Wilking, AP
קרל לואיס מביט נדהם בבן ג'ונסון שחוגג. רק לאחר ימים נשללה המדליה מג'ונסון והוענקה ללואיס (סיאול 1988)/AP, Rick Wilking
אופיר נוח, סמנכ"ל השיווק של מועדון הצרכנות הוט. פרטי,
אופיר נח, סמנכ"ל השיווק של מועדון הצרכנות הוט, גם הוא עם פרידמן, איך אפשר שלא?/פרטי

אופיר נח, סמנכ"ל השיווק של מועדון הצרכנות הוט

בשנת 2004, כשמונה שנים לאחר שזכה בפעם הראשונה במדליה אולימפית במשחקים האולימפיים באטלנטה, זכה בפעם הראשונה והיחידה עד כה במדליית הזהב והוכתר כאלוף אולימפי בגלישת רוח בדגם מיסטרל.

בנוסף, גל הינו הספורטאי הישראלי היחידי שמחזיק בשתי מדליות אולימפיות. השקט, הענווה והמקצועיות של גל הם שהביאו אותי לבחור בזכייה שלו כרגע הזכור לי ביותר במשחקים האולימפיים.

הדרך הספורטיבית של גל היא דוגמא מצוינת לכל מי ששואף לפרוץ את תקרת הזכוכית ולהגיע לשיאים חדשים. ההתמדה, הנחישות והרעב להצליח הינם תכונות נחוצות לכל אדם באשר הוא אך לספורטאי על אחת כמה וכמה. הדרך האולימפית של גל פרידמן מציגה את כל היפה בספורט ואני מקווה שעוד ספורטאים ישראלים יגיעו לתוצאות דומות באולימפיאדות הבאות.

גל פרידמן עם מדליית זהב אתונה 2004. AP
גל פרידמן עם מדליית הזהב הראשונה והיחידה של ישראל במשחקים האולימפיים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully