וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודיו C, מנויות מאיימות בתביעה אישית נגד הבעלים

עודכן לאחרונה: 20.7.2021 / 16:01

מנויות סטודיו C שנסגרה אמש במפתיע, משיבות מלחמה: "מעדיפה לקבל בחזרה את הכסף למנוי שנתי ששילמתי לכם בבת אחת לפני חודש, כשללא ספק ידעתם שאתם הולכים לסגור. תתביישו לכם". כתבה מנויה האם יש סיכוי לתבוע אישית את בעלי החברה?

לקוחות סטודיו C זועמים, או ליתר דיוק זועמות. אמש נודע כי שנת הקורונה הכריעה את הרשת, ולאחר 31 שנות פעילות, החברה הגישה אמש בקשה לפירוק מרצון לבית המשפט המחוזי בירושלים.

לקוחות החברה זועמות. החברה בחרה ליידע אותן על סגירת כל סניפיה בין לילה בהודעת סמס שמתעלמת מנושא ההחזרים הכספיים, כך שבשלב זה לא ברור מה יהיה עם כספי הלקוחות שכבר שולמו.

חלק מהמנויות טוענות כי רק לאחרונה "פותו" על ידי נציגי מכירות לרכוש מנוי שנתי בתשלום אחד, במזומן, מהלך שלאור סגירתה הפתאומית של הרשת, עלול לכאורה להיות נגוע בחוסר תום לב.

מאז אתמול, עת התפשטו הידיעות הראשונות על הנעשה ברשת, התמלא דף הפייסבוק של החברה בתגובות זועמות של לקוחותיה. חלקן טוענות שרק לאחרונה חידשו את המנוי בגלל שקיבלו הצעות מפתות לרכישתו בתשלום אחד, בסך של כ-2,000 שקל - למנוי שלעולם לא יוכלו לנצל.

לקוחה בשם א' כתבה: "אני אוותר על ההזדמנות לקבל מארז פייבר לשנה... מעדיפה לקבל בחזרה את הכסף למנוי שנתי ששילמתי לכם בבת אחת לפני חודש, כשללא ספק ידעתם שאתם הולכים לסגור. תתביישו לכם".

לקוחה אחרת, כתבה בדף הפייסבוק העסקי של סטודיו C: "איך אתם לא מתביישים לפרסם כזה פוסט 4 ימים לפני סגירת החברה????? את אמא שלי עקצתם בסכום עצום, לקוחה של 16 שנים!!!!!".

לאור מספרן הרב של הלקוחות הזועמות, נפתח דף בשם 'נפגעי סטודיו C', בו מוזמנות הנשים ששילמו מראש מנוי שנתי, לרשום את פרטיהן, לטובת מאבק מסודר ומאוגד.

"יש לי עוד מנוי שם לכמה חודשים עם תשלומים שיורדים לי מהאשראי. את הכסף כנראה לא אוכל לקבל בחזרה על שיעורים עתידיים שעליהם שילמתי", שיתפה לקוחה אחת בפוסט בפייסבוק.

"סטודיו סי היה הבית שלנו בין אם חודש בין אם 10 שנים והוותיקות שהיו מנויות שנים, התנהלות שהיא בגדר בזיון חודשים שילמנו בלי לקבל תמורה! הובטח לנו שלא נפגע שנקבל את כל מה ששילמנו עבורו, אני כל כך מאוכזבת ועצובה", כתבה לקוחה אחרת.

סטודיו סי אונליין משיקה תכנית אינטנCבי. סטודיו C,
סטודיו C מתוך קמפיין אימונים אונליין שהושק רק לפני כחמישה שבועות/סטודיו C

לדברי משפטנים התנהלות שכזו, לכאורה, עלולה לחשוף את החברה להליכים משפטיים. עו"ד אורן שטרית, שמייצג נושים בגביית חובות ותביעות כספיות, מסביר כי ההחלטה של סטודיו C לצאת במבצע שיווק אגרסיבי כשבועיים קודם למועד בו היא הוגשה בקשה לפירוק לבית המשפט המחוזי, יוצרת לנושאי המשרה בחברה בעיה כפולה.

"ראשית, הנושים יכולים לבקש מבית המשפט להרים את מסך ההתאגדות ולייחס את הפעולות שבוצעו על ידי החברה לבעלי המניות כאילו הם עצמם ביצעו אותן. זאת על מנת שיוכלו לממש את פסק הדין לטובתם". לדבריו, הפסיקה קובעת כי ניתן להרים מסך, בין היתר, אם נעשה שימוש באישיותה המשפטית הנפרדת של החברה כדי להונות אדם, לקפח נושה, או כדי ליטול סיכון בלתי סביר, מה שלכאורה התרחש בפרשה הנוכחית.

עוד מוסיף עו"ד שטרית כי נושאי המשרה חשופים גם לתביעת נזיקין שיגישו הצרכנים שלכאורה הולכו שולל, וזאת לאור חוסר תום הלב שכרוך בהצעה לשלם מראש על המנוי, כשבועיים קודם למועד בו הוגשה על ידה בקשה לפירוק.

עו"ד אורן שטרית. עידן מעוד,
עו"ד אורן שטרית: בעלי הרשת חשופים לתביעה מצד לקוחות שלכאורה הולכו שולל/עידן מעוד

כרוניקה של קריסה

סטודיו סי חזרה לפעילות במהלך חודש מרץ האחרון עם תום הסגר השלישי - אז עמד מספר הסניפים על 30, גודלו הממוצע של כל סניף הוא 400 מ"ר. ברשת הועסקו מאות נשים מתחומי בריאות שונים - דיאטניות קליניות, ההדרכה - מדריכות אירובי, פילאטיס, מורות לחינוך גופני ועוד.

לפני כשנתיים נמכרה הרשת לאנשי העסקים דורון כהן וניצן אריה, שהמשיכו את הפעילות בקרב עשרות אלפי המנויות ברחבי הארץ. השניים ניסו לעבור למודל הזכיינות במטרה להרחיב את הפריסה הגאוגרפית שך החברה.

בעקבות משבר הקורונה, מספר הלקוחות של החברה ירד פי חמישה, מכ-20 אלף לכ-4,500. הלקוחות לא חזרו גם כאשר הוסרו כל מגבלות הקורונה ומכוני הסטודיו שבו לפעול. בתקופה האחרונה ירד גם מספר השיעורים המוצע וייתכן שזירז את הנטישה ההמונית לקוחות החברה.

בעלי סטודיו סי: ניצן אריה (מימין) ודורון כהן. עומרי לוי,
ניצן אריה (מימין) ודורון כהן, רכשו את הרשת רק לפני כשנתיים/עומרי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully