וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה תכנית מימוש חובות לחברת טיסנקרופ

עודכן לאחרונה: 20.7.2021 / 17:54

כארבע שנים לאחר שהרשות לשיתוף פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה והתעשייה ערכה שימוע לחברה הגרמנית בשל אי עמידה במחויבויות, אושרה התוכנית בסך למעלה מ-300 מיליון יורו וטיסנקרופ לא תוכנס ל"רשימה השחורה"

הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה והתעשייה בישראל וטיסנקרופ הגיעו לסיכום ביניהן על מימוש חובות העבר. הרשפ"ת אישרה לחברה הגרמנית תכנית מימוש בסך יותר מ-300 מיליון יורו, אשר במסגרתה ייסגרו חובות העבר לרכש גומלין של טיסנקרופ ויוסר האיום להכליל את החברה "ברשימה השחורה".

במסגרת תכנית המימוש המקיפה שסוכמה נכללו השקעות נרחבות בפרויקטים, העברת ידע וביצוע רכש גומלין ממנו ייהנו ספקים, עסקים ותעשיות רבות בארץ. שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי אמרה: "מדובר בתוכנית מימוש מקיפה, המבטאת ומשמרת את עקרונות רכש הגומלין והיתרונות הגלומים בו לתעשייה המקומית, לרבות הכשרת כוח אדם, והכנסת ידע ופתיחת דלתות לתעשייה המקומית אל שווקים חדשים".

בשנת 2017 נערך לטיסנקרופ שימוע ברשפ"ת בשל אי עמידה במחויבויות רכש הגומלין בעסקאות הצוללות וספינות הסיור. במקרה של הכנסת החברה לרשימה השחורה, לא הייתה מתאפשרת לה התקשרות עם המדינה עם תאגידים ממשלתיים במשך חמש שנים. לאחר השימוע החלו דיונים בין נציגי שני הצדדים, להסדרת החובות ובתום המו"מ הממושך אושרה התוכנית, המתפרסת על חמש שנים.

טיסנקרופ. יח"צ,
הסכם משמעותי למשק הישראלי/יח"צ

התוכנית היא חלק משינוי המדיניות של טיסנקרופ, שבעקבות צעדי האכיפה של הרשפ"ת גם הקימה סניף בישראל, ביצעה השקעות וקידמה מיזמים משותפים מבוססי חדשנות. במסגרת התוכנית יבוצע רכש ישיר מעשרות ספקים ישראלים, בתחומים שונים כולל מתכת, פלסטיקה, טכנולוגיה ועוד.

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, דוד לפלר, אמר: "אני מברך על אישור התוכנית החשובה בין הצדדים, את חברת טיסנקרופ ואת עובדי הרשפ"ת שקיימו במהלך תקופה ארוכה אינסוף ישיבות והגיעו לתוצאה מצוינת לתעשייה ולכלכלה הישראלית".

עידו אופיר, מנכ"ל טיסנקרופ ישראל, הגיב: "אני מברך על חתימת ההסכם, שמגלם בתוכו שותפות גדולה של טיסנקרופ עם התעשייה הישראלית, באמצעות תכנית המשלבת תעשיות ישראליות בפרויקטים ביטחוניים של טיסנקרופ ברחבי העולם, וחשוב לא פחות, תכנית העברת ידע וטכנולוגיה לישראל בתחום הלוחמה הימית, שיהווה יתרון אסטרטגי וחיסכון כלכלי גם בעתיד".

  • עוד באותו נושא:
  • טיסנקרופ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully