וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית אשקלון תצטרף לעתירה לבג"ץ נגד קצא"א

עודכן לאחרונה: 21.7.2021 / 15:48

תחבור לארגונים הירוקים ותתנגד להפיכת מתחם קו צינור הנפט אילת אשקלון לפצצה מתקתקת. בתוך כך, הושגו הבנות בין העירייה לקצא"א בנושא חובותיה של קצא"א לרשות בתחום הארנונה

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם מסר כי עיריית אשקלון תצטרף לעמדת הארגונים הירוקים, בעתירה שהוגשה על ידם ועל ידי בעלי עניין אחרים כנגד חברת קצא"א, במטרה לגרום לביטולו של הסכם Red-Med שהינו חלק מהסכמי השלום עם איחוד האמירויות (הסכם אברהם). בנוסף, קרא ראש העיר לראש הממשלה נפתלי בנט ולראש הממשלה החליפי יאיר לפיד שלא לדחות את הדיון בנושא ההסכם ולקיים אותו בהקדם האפשרי.

לטענת העירייה, הימנעות המדינה מחשיפת ההסכם עד כה והבאתו כמתחייב לדיון פומבי בקבינט, במליאת הממשלה ובמליאת הכנסת, מנוגדת לאינטרס הציבורי בחשיפה מלאה של הסיכונים הסביבתיים והביטחוניים לתושבי העיר אשקלון ומדינת ישראל כולה.

תומר גלאם. ראובן קפוצ'ינסקי,
מברך על ההבנות. תומר גלאם (משמאל)/ראובן קפוצ'ינסקי

"ההסכם וההליך שנגזר ממנו פגומים מיסודם", אמר גלאם, "יש כאן התעלמות מהסיכונים הביטחוניים המוחשיים שניצבים בפני העיר אשקלון, מלקחי מבצע 'שומר החומות' ומהמשמעויות הרות האסון שיש להסכם זה על העתיד הסביבתי, על הביטחון האישי ועל רמת החיים של תושבי העיר אשקלון. הסכם זה כשל בניהול סיכונים בסיסי ומתעלם באופן בוטה ממה שהובלה מוגברת של נפט בצינור אילת - אשקלון עלולה לגרום לעיר אשקלון, לנגב המערבי, לחופי הים התיכון ולאגן הים התיכון כולו".

בתום הליך גישור שהתקיים בין קצא"א ועיריית אשקלון, הושגו הבנות בכל הנוגע לתשלומי הארנונה של החברה לעיר. במסגרת ההליך סוכם כי קצא"א תשלם לעירייה כ-31 מיליון שקלים עבור ארנונה וסכום חד פעמי של כ-53 מיליון שקלים. הרקע להליך הוא בדרישתו של ראש העיר לפתוח לראשונה בתולדות העירייה את ההסכם הישן שנחתם מול החברה ולבחון אותו, על מנת למצות עד תום את מה שמגיע לעיר אשקלון מהמפעל שנמצא בתחום שיפוטה.

"לאחר עשרות שנים של הסכמי ארנונה נעדרי הוגנות וצדק בין העירייה לחברת קצא"א, הצלחנו לראשונה בתולדות העיר, להביא להישג שישפר בצורה משמעותית את גובה תשלומי הארנונה שהעירייה תקבל מהחברה ואלו יוסטו לפרויקטים לרווחת התושבים בכל התחומים", הוסיף גלאם, "מיקומה של קצא"א בתחומי השיפוט של העיר אשקלון הוא מצב נתון ואם כך הם הדברים, הגיע הזמן שהם ישלמו לעירייה את הסכומים הנדרשים בשל כך. אני מברך על ההבנות שהושגו בשיתוף מנהלי קצא"א. טובת התושבים ובריאותם תמשיך להיות לנגד עיננו ובהתאם לזאת, נמשיך לעקוב מקרוב אחר הפעילות המתבצעת בחברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully