וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלית: למרות כניסת קדבורי לשוק הגדלנו את המכירות ב-23%

איילה צורף

4.2.2003 / 12:56

במקביל הודיעה עלית על הוזלה של 4%-15% במחירי טבלאות השוקולד; קדבורי: "עלית נלחצת מהכניסה שלנו ומאמצת את שיטת התמחור שלנו. לא ניקח חלק במלחמת המחירים"

"בחודש ינואר, אז החלה קדבורי את פעילותה בישראל, גדלנו ב-23% בקטגוריית טבלאות השוקולד ושמרנו על נתח שוק של 71%", כך אומר ל-TheMarker סמנכ"ל השיווק של עלית ממתקים, ארז וולף.

בקטגוריית הממתקים הגדלנו את המכירות ב-8% וגם כאן הצלחנו לשמור על נתחי השוק שלנו", אומר וולף. בקטגוריית הממתקים מתמודדת עלית מול כניסת ה"פלייק" וה"סנו-פלייק", המקבילות של קדבורי ל"מקופלת" ו"מקופלת שוקולד לבן", ו"הפסק-זמן", שמתמודד מול ה"נוט-אאוט".

בקדבורי מסכימים עם אמירתו של וולף, לפיה עלית שמרה על נתחי השוק שלה, בטרם נכנסה קדבורי לשוק, אך מנמקים זאת במלחמת מחירים אגרסיווית. "מאז שנכנסנו לשוק, עלית הורידה מחירים באופן משמעותי", אומר אתי ברד יצחקי, סמנכ"ל השיווק של כרמית-קדבורי ישראל.

ואכן, בעלית מודיעים היום על "שיטת תמחור חדשה", להגדרתם. שאול שלח, מנכ"ל עלית ממתקים, אמר כי "שינוי התפיסתי בשיטת התמחור יבוא לידי ביטוי על ידי עידוד הצרכנים למעבר מחבילות של 3+1 לקנייה של טבלאות בודדות במחירים נמוכים זהים לכל הטעמים והתוספות".

במסגרת המהלך תוריד עלית את המחיר של טבלאות השוקולד (100 גר') ב-4%-15%. טבלאות שוקולד החלב והמריר ללא התוספות הוזלו ב-4% מ-4.90 שקל ל-4.70 שקל; טבלאות השוקולד עם תוספות הוזלו ב-15% מ-5.5 שקל ל-4.70 שקל. "כעת יצרנו מחיר אחיד לכל סוגי טבלאות השוקולד". אומר שלח. "מטרת המהלך - להביא לגידול של כ-30% במכירות טבלאות פרה", אומר שלח.

"בעלית נלחצו מהכניסה של קדבורי לשוק, ולכן מאמצים את שיטת המחיר האחיד שאנחנו קבענו", אומרת יצחקי. "עברנו את יעדי המכירות שהצבנו לעצמנו במותגים שוקולד מקופל חלב, שוקולד מקופל לבן וטבלאות השוקולד" יצחקי מסרבת להתייחס לנתוני מכירות או לנתחי שוק. "תקופת החדירה שלנו נקבעה לחודשים ינואר-בפרואר, ולכן, עד סוף פברואר לא נספק נתונים בתחום". היא אומרת.

לעומת זאת, בקדבורי ממהרים לצטט מחקרים פנימיים שערכו, לפיהם אחוז המודעות למותג גבוה מאד, והוא מזוהה עם שוקולד איכותי. המחיר של טבלאות השוקולד של קדבורי גבוה באופן משמעותי מזה של עלית, ועומד על כ-6.70 שקל בממוצע "אנו לא מבינים את מלחמת המחירים שעלית פתחה, ואין בכוונתנו להיגרר אליה. שוק השוקולד הוא שוק של אופנה, טרנדים וערכים של הנאה ואיכות. הורדת מחיר בשוק כזה פוגעת בתפיסת המותג. צרכנים לא אוהבים לשלם 2 שקלים עבור מותג שאמור להפוך אותם לשמחים יותר ולתת להם ערכים מוספים".

בעלית מספרים היום דברים אחרים: "אנחנו יודעים שלמרות הרעש הגדול שהם יצרו עם הקמפיין, רמת ההתנסות של המוצרים שלהם נמוכה, ועומדת על אחוזים בודדים", אומר וולף. "אנחנו, לעומת זאת, רק הרווחנו מהרעש, והצלחנו להגדיל את המכירות. עונת החורף הזו תהיה אחת הטובות שהיו לנו בשנים האחרונות". לדבריו של שלח, גדלו מכירות עלית לשנת 2002 ב-4.5% ובמונחים כספיים - חל גידול של 1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully