וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בונוס ערכי: עובדי אינטל מתוגמלים על יעדים חברתיים וסביבתיים

עודכן לאחרונה: 25.7.2021 / 9:10

אינטל ישראל הציגה את דו"ח האחריות התאגידית החדש לשנת 2020 זו השנה ה-15 ומציגה עשייה בתחומי הקיימות, אחריות חברתית, גיוון והכלה. היא גם מתגמלת עובדים על עמידה ביעדים בתחום

חברות רבות הגישו בשבוע שעבר את דוח האחריות התאגידית, אבל כאשר מדובר בחברה שמייצאת בהיקף של כ-8 מיליארד דולר בשנה, מעניין לבחון את הנתונים מקרוב.

עד כמה עשייה חברתית חשובה לתאגידים שונים? השאלה הזאת מעסיקה לא מעט ארגונים ברחבי העולם, באינטל מציינים כי הנושא הוא כה קרוב לליבם עד שאפילו היקף הבונוס השנתי לעובדים מבוסס גם על עמידה ביעדים חברתיים לעשור הקרוב עד 2030.

אינטל קושרת בין אחריות חברתית לתגמול עובדים, כך שהבונוס לעובדים גדל לא רק בהתאם להצלחת החברה מבחינה עסקית, אלא גם בעד כמה העובדים והמנהלים בחברה עומדים ביעדים מתחומי הגיוון, ההכלה והביצועיים הסביבתיים.

אחריות בבחירת הספקים

החברה הציב לעצמה יעד של רכש מקומי של כ-6 מיליארד שקל מספקים ישראלים, מרביתם עסקים קטנים ובינוניים.

בשנת 2020 רכשה אינטל ישראל מוצרים ושירותים בסכום כולל של כ-5.9 מיליארד שקל, כאשר 75% מהרכש מקורו בעסקים קטנים ובינוניים.

בנוסף, אינטל ביצעה רכש בהיקף של 100 מיליון דולר מספקים מגוונים (ספקים בבעלות נשים, ערבים או חרדים) בישראל ושימשה מודל ופיילוט למאגר הספקים המגוונים הישראלי, שמוקם בימים אלה על ידי חברת WESOURCE.

אילוסטרציה. ShutterStock
אנרגיה חלופית ובחירה מושכלת של ספקים/ShutterStock

מה זה "בינה נשית"?

כחלק מהיעד העולמי של אינטל להעצים יותר מ-30 מיליון אנשים במיומנויות דיגיטליות, אינטל ישראל יצאה השנה בפיילוט ראשוני ב-4 הקהילות שלה בהן הפעילה תכנית להקניית כישורים דיגיטליים לבני נוער.

מאות תלמידים עברו הכשרות שיסייעו להם בעתיד, בהן כישורים טכנולוגיים: תכנות וקידוד, מדעי הנתונים, ראייה ממוחשבת, ואלגוריתמיקה וכישורים חברתיים, כגון אתיקה בבינה מלאכותית, חשיבה ביקורתית ופתרון בעיות.

אינטל בחרה במיוחד לקדם תכניות קהילה ומוכנות דיגיטלית במזרח ירושלים בקרב צעירות ערביות וגם מינפה את היכולות הטכנולוגיות שלה לתמיכה חברתית בקידום נשים.

החברה יצאה השנה בקמפיין מרגש במסגרתו העמידה את טכנולוגיית הבינה המלאכותית שלה לטובת יצירת "בינה נשית", במטרה לסייע לנשים ישראליות רבות לסלול את דרכן בשוק העבודה, ולהוות כלי יעיל ופרקטי הזמין לרשותן כל זמן שתצטרכנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשות קריירה ותעסוקה. ShutterStock
תמיכה חברתית בקידום נשים/ShutterStock

העובדים התנדבו, העמותות זכו למיליוני שקלים

במהלך הקורונה, צוותי פיתוח מתחום הבינה המלאכותית של אינטל פיתחו תוכנה שיכולה לחזות מי מחולי הקורונה המאושפזים יידרדר למצב שמצריך הנשמה. הפיתוח אפשר לבית החולים שיבא להתמודד טוב יותר עם נגיף הקורונה.

בנוסף, אינטל מאפשרת לעובדיה לקדם נושאים חברתיים הקרובים לליבם. על פי הדו"ח נרשמו בשנת 2020, 68,000 שעות התנדבות של עובדי אינטל. סך הכל תרמה אינטל ב-2020 לחברה הישראלית 24 מיליון שקל בכסף ובשווה ערך כסף, מתוכם כ-2 מיליון שקל הוענקו לעמותות התנדבויות עובדים, כ-7 מיליון שקל נתרמו לעסקים קטנים, עמותות, בתי חולים במסגרת המאבק במגיפת הקורונה; ו-2 מיליון שקל נתרמו לאקדמיה ולצרכי מחקר.

אינטל גאה ומציגה אחריות חברתית. באדיבות אינטל ישראל,
אינטל מציגה את פועלה בתחום האחריות החברתית/באדיבות אינטל ישראל

36% מהגיוסים הן של נשים

מהדו"ח עולה כי 36% מהגיוסים של מרכזי הפיתוח של אינטל במחצית הראשונה של 2021 היו של נשים.

מדובר בשיעור גיוס גבוה במיוחד בעבור מרכזי פיתוח, שנובע מהפעילות הייחודית שאינטל מבצעת בתחום הגיוון וההכלה.

אינטל מציינת בדו"ח כי היא שמה לעצמה למטרה לעמוד על 40% נשים מכוח האדם הטכנולוגי בחברה עד שנת 2030, כאשר כיום 25% מכלל העובדים הטכנולוגיים בחברה הם נשים. נוסף על כך, כחלק מפעילות אינטל לקידום גיוון והכלה, יזמה אינטל ישראל את הקמתן של חמש קהילות עובדים: נשים, עובדים מהמגזר הערבי, עובדים עם מוגבלויות, עובדים מהמגזר הדתי-חרדי, שומרי מצוות וקהילת הלהט"ב.

הרוכשת הגדולה של אנרגיה חלופית

אינטל ישראל מעודדת בשנים האחרונות פרויקטים רבים לטובת קידום הקיימות.

אינטל מציינת בדו"ח כי 99.7% מהפסולת המסוכנת הועברה להשבה, מיחזור או טיפול אחר שאינו הטמנה וכי נעשה 100% שימוש באנרגיה מתחדשת על ידי רכישת זכויות חשמל ירוק.

לדברי יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל: "משבר הקורונה השפיע על חיינו בכל היבט אפשרי, אך למרות זאת, המשכנו לחשוב קדימה, ולהציב יעדים שאפתניים ומדידים למען עתיד האנושות והחברה הישראלית. אנו עומדים בהם בזכות מחויבותם מעוררת ההערכה של העובדים שלנו ושל הנהלת החברה. אני גאה באינטל ישראל. יש לנו מומחיות טכנולוגית פורצת דרך ועובדים ועובדות מהמוכשרים בעולם עם תשוקה להשפיע באופן חיובי על כל העולם כולו, וביחד כולי אמונה שנוכל להשיג את יעדינו לעשור הבא".

בלה אינטל. באדיבות אינטל ישראל,
בלה אברהמס, סמנכ"לית ממשל, תקשורת וחברה באינטל ישראל/באדיבות אינטל ישראל

מטפחים בישראל דור עתיד טכנולוגי

בלה אברהמס, סמנכ"לית ממשל, תקשורת וחברה באינטל ישראל: "באינטל אנו מאמינים שתפקיד העסקים הוא לא רק לחשוב על שורת הרווח אלא גם להפוך את העולם למקום טוב יותר, במיוחד בתקופה קשה"

"ככוח טכנולוגי מוביל בישראל, אנו מחויבים וממשיכים לטפח בישראל דור עתיד טכנולוגי. השנה הובלנו פיילוט חדשני במספר בתי ספר בהם המקנה לתלמידים כישורים ומיומנויות המאפשרים להם להכין את עצמם לעתיד ולרכוש מיומנויות דיגיטליות. אני גאה בשותפות של אינטל עם יוזמת TOP15 - יוזמה בין-מגזרית שמטרתה להביא את ישראל להיות בין 15 המדינות המובילות ב-OECD, במצוינות מדעית טכנולוגית". אברהמס מסכמת כי: "אינטל תמשיך ותירתם לטובת החברה הישראלית גם בשנים הבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully