וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספקיות האינטרנט ישקיעו השנה כמה מאות אלפי דולרים בפרישת רשת Wlan באזורים ציבוריים

ערן גבאי

4.2.2003 / 15:14

הפרישה מותנית בקבלת היתרים ממשרד התקשורת; פרישה זו תאפשר לספקיות האינטרנט להקדים את חברות הסלולר ולרכוש על חשבונן נתח לא מבוטל משוק האינטרנט הסלולרי העסקי



בזק בינלאומי מתכוונת להשקיע השנה כ-150 אלף דולר בפרישת רשת Wlan בכ-200 נקודות ציבוריות. כמו כן נודע כי גם ספקיות האינטרנט ברק, קווי זהב ונטוויז'ן מתכוונות השנה להשקיע כמה עשרות אלפי דולרים כל אחת בפרישת רשתות דומות באזורים ציבוריים (Hotspots), בהם רמת הביקוש לשירותי אלחוט גבוהה.



אם יעניק משרד התקשורת את ההיתרים הדרושים לספקיות האינטרנט, הוא יאפשר להן להקדים את חברות הסלולר בפעילות בתחום ה-Wlan ולרכוש נתח לא מבוטל משוק האינטרנט הסלולרי העסקי.



זו הסיבה שחברות הסלולר מפעילות לחץ כבד על משרד התקשורת בניסיון לעכב ולמנוע את כניסת טכנולוגיית ה-Wlan.



בזק מתכוונת לעשות שימוש בתקן 802.11A, הפועל בתחום התדר של 5 ג'יגה הרץ, שכן בחברה מאמינים כי תחום התדר 2.4 ג'יגה הרץ, בו פעיל התקן 802.11B, יסבול מהפרעות ומאיכות שירות נמוכה יותר.



בקבוצת בזק מאמינים שטכנולוגיית ה-WLAN תשלים את שירותי הסלולר המתקדמים, ולא תהווה להם תחרות. על כן, ההשקעה ברשתות ה-WLAN לא תבוא על חשבון השקעות פלאפון ברשת דור 2.5 בסלולר ובעתיד בדור 3.



בפלאפון מתכוונים לעשות שימוש בטכנולוגיית ה-WLAN ולאפשר גישה לאינטרנט ולאינטרה-נט, וכבר בוחנים פיתוח של אפליקציות מיוחדות התואמות את הטכנולוגיה. עם זאת, פלאפון, כמו יתר חברות הסלולר, אינה ערוכה עדיין לכניסה לפעילות בתחום, ומכאן חששן הכבד של חברות הסלולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully