וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות עקב תחזית שלילית של אלקטל ואמריקן אינטרנשיונל

עידו אלון

4.2.2003 / 23:34

גם ההמתנה לדו"ח סיסקו תרמה לירידות; הדאו איבד 1.2%; הנאסד"ק ירד ב-1.3%; תחרות גוברת לקופקסון מצד הרביף של סרונו; אינטרנט זהב זינקה ב-28%; טבע איבדה 5%


ידיעה מס: 345030 עודכנה

כותרת חדשה
המדדים המובילים בוול סטריט סיימו את המסחר בירידות, בהמתנה לדו"חות סיסקו שפורסמו לאחר הסגירה. החדשות הרעות זרמו לשוק מחברות הטכנולוגיה בארה"ב ובאירופה, כמו גם מחברת הביטוח הגדולה אמריקן אינטרנשיונל. על רקע זה איבד דאו ג'ונס 1.2% לרמה של 8,013 נקודות ומדד נאסד"ק ירד ב-1.3% ל-1,306 נקודות.

המגמה השלילית הוכתבה על ידי תחזית שלילית של יצרנית ציוד הטלפוניה הצרפתית אלקטל, שהעריכה כי מכירותיה יצנחו ב-30% ברבעון הראשון של 2003. הפסימיות לגבי יצרניות ציוד התקשורת הביאה לנפילה חדה של כ-10% גם במניותיה של לוסנט. לירידות במדד דאו ג'ונס תרמה אזהרה של אמריקן אינטרנשיונל, ולפיה רווחי הרבעון הרביעי יצטמצו.

אירוע נוסף שהשווקים ממתינים לו הוא נאומו של שר החוץ האמריקאי, קולין פאואל, בפני מועצת הביטחון של האו"ם היום. המשקיעים ממתינים להתפתחויות באשר למתיחות בין ארה"ב ועיראק, אשר מעיבה על המסחר בחודשים האחרונים. דוגמה לחוסר השקט בשוק היא הנהירה של משקיעים אמריקאים לזהב ולמניות של חברות הכורות את המתכת היקרה. סימן נוסף לכך הוא הרכישות המסיוויות של אג"ח ממשלתי שמחירו טיפס בינואר במקביל לירידה בתשואותיו, לרמה של 2.9% בעבור איגרת לפידיון ב-2007.

החברות הישראליות נסחרו בירידות בהתאם להלך הרוח במדדים המובילים. טבע איבדה 5% לרמה של 36.2 דולר על רקע התחרות הגוברת לתרופת הקופקסון. בכך פרצה טבע שלוש רמות תמיכה טכניות שנהפכו לרמות התנגדות, האחרונה שבהן ברף של 36.5 דולר.

התוצאות הכספיות שפירסמה אתמול מתחרתה השוייצית, סרונו, הראו כי החברה רשמה צמיחה רבעונית של 92% במכירות של תרופת הרביף בארה"ב. הרביף מיועדת לטיפול במחלת הטרשת הנפוצה ומכירותיה בעבור סרונו הסתכמו ב35 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2002. סרונו העריכה כי הרביף יתפוס נתח של 30% מהשוק האמריקאי ב-2006. מכירות הרביף בעולם צמחו בשיעור של 45% ל-549 מיליון דולר ב-2002.

בבית ההשקעות ליהמן ברדרס ציינו כי הסכם ההפצה שחתמה סרונו עם פייזר השפיע מהותית על האצת חדירת הרביף בארה"ב. להערכתם, סרונו לא תתקשה לעמוד ביעד המכירות של 236 מיליון דולר ב-2003 - צמיחה של 38% ביחס למכירות של 171 מיליון דולר ב-2002.

מניית אלווריון רשמה ירידה קלה לאחר שדיווחה אתמול על הכנסות של 22.4 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2002 וההפסד, בניכוי הוצאות ארגון מחדש והפחתות, של 3.5 מיליון דולר.

המסחר התנודתי באינטרנט זהב נמשך גם אתמול. המניה זינקה ב-28% במחזור הגבוה פי 3 מהממוצע בה לרמה של 2.9 דולרים. המהלך החד של אינטרנט זהב החל עם זינוק של 255% בשלושה השבועות הראשונים של 2003. מאז ועד שלשום התממשה המניה ב-45% ואתמול שוב תיקנה מעלה. בחדרי המסחר של בתי ההשקעות אומרים כי בכל התקופה רכישות המניות נעשית אינה נעשית במניות גדולות באופן מיוחד. גם מחזורי המסחר מציירים את אותו הגרף של המניה עצמה עם טיפוס חד מרמות של עשרות אלפי דולרים ביום ל-8 מיליון דולר בשיא. לאחר הירידה מהשיא בעשרה הימים האחרונים, המחזורים דעכו אף הם לרמה של כמיליון דולר ליום.

גיוון אימאג'ינג רשמה עלייה קלה של 0.2% לרמה של 9.2 דולרים לאחר שקיבלה אישור להחזר הוצאות בגין השימוש בגלולה שלה מחברת הביטוח הרפואי בלו-שילד קליפורניה. אישור זה מעלה את בסיס המבוטחים הפוטנציאלי של גיוון לכ-50 מיליון איש.

מניית אודיוקודס טיפסה ב-8% במחזור גבוה מהממוצע ל-2.4 דולרים. בית ההשקעות CIBC העלה המלצתו למניה מ"תשואת חסר" ל"תשואת שוק". ב-CIBC מעריכים כי היתרונות של אודיוקודס אינם מצדיקים את שווי השוק השלילי שניתן כיום לעסקיה השוטפים של החברה. אודיוקודס נסחרת כיום בשווי שוק של 91.5 מיליון דולר הנמוך ב-18% מהמזומן שבקופתה.

בית ההשקעות בר סטרנס החל לסקר את מניית אקוויטי1 בהמלצת "תשואת יתר". בבר סטרנס מעריכים כי המיזוג הצפוי עם IRT יגדיל את הסחירות של אקוויטי ויגביר את סיקורה של המניה. להערכתם, בהתבסס על הדיווידנד שהחברה מחלקת, התשואה השנתית עליה עשויה לטפס עד כ-20%. על רקע זה עלתה המניה קלות לרמה של 13.2 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully