וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנאבו הישראלית תהפוך לחברת הקנאביס הגדולה באירופה

עודכן לאחרונה: 26.7.2021 / 10:16

בלעדי: קנאבו הישראלית חתמה על מזכר הבנות לרכישת חברת הקנאביס הפרטית גרמנית 'Materia' במסגרת עסקת מניות. שווי האחרונה מוערך בכ-20-30 מיליון ליש"ט, שעתידים להתווסף לשווי החברה הישראלית הנסחרת בבורסת לונדון בכ-55 מיליון ליש"ט, נתון שיהפוך אותה לגדולה באירופה

קנאבו, חברת קנאביס ישראלית, הפכה לחברה הנסחרת הגדולה באירופה בתחום הקנאביס, עם חתימה על מזכר עקרונות לרכישת חברת קנאביס גרמנית בשם 'Materia', הנעשית לפי שווי חברה מוערך של כ-20-30 מיליון לירות שטרלינג (כ-90 עד 135 מיליון שקל).

לאחר סיכום שווי הרכישה הסופי תקצה בתמורה קנאבו ממניותיה לבעלי המניות הפרטיים של 'Materia', ותהפוך לחברת הקנאביס הנסחרת הגדולה באירופה, לאחר ששווי החברה הגרמנית יגולם בתוכה. קנאבו נסחרת בבורסה הראשית של לונדון באנגליה לפי שווי של כ-55 מיליון לירות שטרלינג לאחר שמנייתה ירדה בכ-51.6% משווי השיא אליו הגיעה במחצית פברואר השנה.

מי שטוענת לכתר חברת הקנאביס הגדולה באירופה ומזנבת אחריה היא חברת קנאביס ישראלית נוספת בשם 'MGC pharma', הנסחרת באותה בורסה לפי שווי של כ-52 מיליון לירות שטרלינג, לאחר שירדה כ-62.3% מאז שווי השיא אליו הגיעה במחצית פברואר השנה, כשבוע לאחר שהחלה להיסחר בבורסה האנגלית.

חנות למכירת קנאביס רפואי בתל אביב 16 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
שתי חברות הקנאביס הגדולות הנסחרות באירופה, הן ישראליות/ראובן קסטרו

אחיזה בשוק הגרמני בהיקף של 200 מיליו יורו בשנה

'Materia' הגרמנית הוקמה ב-2018 ומחזיקה במפעל ייצור מוצרי קנאביס רפואי במדינת מלטה, בחברת הפצת המוצרים בגרמניה, בחברת שיווק והפצת מוצרי CBD באנגליה, ובפעילות השקעה בדנמרק.

החברה הגרמנית ביצעה מספר סבבי השקעות במהלך 2020, שהאחרון שבהם נעשה לפי שווי של 74 מיליון דולר קנדי. 50% ממניותיה מוחזקות כיום על ידי הקרנות Ela Capital, Zola Global Investors, ו-Cassidy Fund 1.

רכישתה עתידה להעניק ל'קנאבו' אחיזה בשוק הגרמני הנאמד בכ-200 מיליון יורו בשנה, ואפשרות לביצוע מכירות, גם של מוצריה שלה, לאחר שהשיקה לפני כשבועיים את המוצר הראשון שלה בדמות טבליות קנאביס רפואי למוצרי אידוי.

אילוסטרציה. ShutterStock
שוק הקנאביס מתאפיין השנה במספר עסקאות מעניינות של רכישה ומיזוג/ShutterStock

שנה של מיזוגים ורכישות בענף הקנאביס

הרכישה גם ממשיכה אסטרטגיית המיזוגים והרכישות בהן נוקטות חברות הקנאביס ברחבי העולם במטרה לתפוס נתחי שוק גדולים יותר, ולא להידחק הצידה על ידי החברות הגדולות. שנת 2021 מוגדרת כשנת המיזוגים והרכישות בענף, ורק בחודש מאי האחרון מספר חברות דיווחו על עיסקאות ענק בתחום.

כך Hexo הקנדית דיווחה על רכישת Redecan הקנדית גם כן, תמורת כ-768 מיליון דולר; Trulieve Cannabis האמריקאית דיווחה על רכישת מותג קנאביס בפלורידה תמורת כ-2.1 מיליארד דולר; Curaleaf האמריקאית גם היא דיווחה על רכישת חברה בקולורדו תמורת כ-67 מיליון דולר; חברת GrowGeneration הנסחרת בבורסת נאסד"ק ארה"ב בשווי של 2.3 מיליארד דולר דיווחה על 9 רכישות שונות השנה; והעיסקה הגדולה ביותר עימה פתחה תעשיית הקנאביס העולמית את השנה - רכישת GW Pharmaceuticals הבריטית, שנסחרה גם היא בנאסד"ק, על ידי חברת התרופות והפארמה Jazz Pharmaceuticals האירית תמורת כ-7.2 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully