וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלמת הכנסה: עוד 500 שקל בחודש לכל קשיש

עודכן לאחרונה: 26.7.2021 / 14:34

שר האוצר הודיע כי בכוונתו להכניס לתקציב המדינה השלמת-הכנסה לקשישים, בגובה 70% משכר המינימום. מדובר בתוספת של כ-500 שקל לסכום החודשי הניתן כיום. ליברמן: "צעד הכרחי למי שדוגל בחמשת המ"מים במשנתו של ז'בוטינסקי". העלות: 1.5 מיליארד שקל

שר האוצר, אביגדור ליברמן הודיע כי יקדם במסגרת תקציב המדינה הקרוב את העלאת קצבת השלמת הכנסה לגימלאים לסכום השווה ל70% משכר המינימום. לפיכך, קצבת השלמת הכנסה של אדם מעל גיל פרישה תעמוד על סכום של בין 3,710-3,783 שקל (במקום 3,237 שקל כיום) מדי חודש בהתאם לגילו.

על פי האוצר, צעד זה יוביל לכך שכל הקשישים וניצולי השואה יעלו מעל קו העוני הקיים. מדובר בסיוע משמעותי לאוכלוסיית הקשישים בעלי הכנסות נמוכות ובתוך כך לניצולי שואה רבים המקבלים השלמת הכנסה המבטיח כאמור כי לא יהיו יותר קשישים וניצולי שואה מתחת לקו העוני במדינת ישראל.

מטרת קצבת השלמת הכנסה היא לוודא כי סך הכנסותיו של הקשיש לא יהיו נמוכות מסכום מסוים, בהתאם לגילו ולמצבו המשפחתי. ההחלטה צפויה להכנס לתוקף החל מה- 1.1.2022

שר האוצר אביגדור ליברמן בהצגת תכנית שצפויה להפחית את מחירי הפירות והירקות, 21 ביולי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
שר האוצר אביגדור ליברמן: "ההחלטה נובעת מהסכמות רחבות בין כלל השותפים בממשלה"/פלאש 90, יונתן זינדל

"כל הקשישים וניצולי השואה יעלו מעל קו העוני"

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "מדינת ישראל מחויבת לאוכלסיית הגיל השלישי וכמי שדוגל במשנתנו של ז'בוטונסקי ובחמשת המ"מים, העלאת קצבת השלמת ההכנסה לגימלאים היא צעד הכרחי ועיקרי שיובא לידי ביטוי כבר בתקציב הקרוב.

ההחלטה נובעת מהסכמות רחבות בין כלל השותפים בממשלה ומתוך דאגה לחלשים וחסרי הישע. הצעד שיביא לכך שכל הקשישים וניצולי השואה יעלו מעל קו העוני הקיים, יקל באופן ישיר על הגמלאים אך גם על בני משפחותיהם וסביבתם הקרובה".

ליברמן מדבר על העלאת השלמת ההכנסה לקשישים

בווידאו: ליברמן מצהיר שתועלה קצבת השלמת הכנסה לגמלאים/צילום: ערוץ הכנסת

סעיף מרכזי בהבטחות הבחירות של ליברמן

מספר מקבלי קצבת השלמת הכנסה עומד כיום כ-270 אלף אנשים או כ-195 אלף משקי בית, חלק לא מבוטל מהם הם יוצאי ברית המועצות לשעבר שלא הצליחו לצבור פנסיה משמעותית בישראל. באוצר שוללים על הסף את האפשרות כי מדובר בהטבה מגזרית:

"כל אוכלוסיות הקשישים יהנו ממנה, דיברנו על זה שנים, זה משהו שהוא נדרש. אם מסתכלים על נתוני דוח העוני, מבינים כמה ההעלאה הזאת היא משמעותית. אין פה ראייה מגזרית", אמר גורם באוצר.

בפעם האחרונה הועלו קצבאות השלמת הכנסה לפני ארבע שנים. העלאת קצבת השלמת הכנסה הייתה גולת הכותרת של קמפיין הבחירות של ליברמן. עלות המהלך היא כמיליארד וחצי שקל בשנה.

קצבת השלמת הכנסה זוהי קצבה שנקבעת פר הכנסת משק בית. הקצבה אמורה להעלות מעל קו העוני את כל הקשישים וניצולי השואה שמקבלים קצבת הכנסה כיום. הגובה התוספת יעמוד על כ-470 שקלים בחודש.

כיום סכום קצבת השלמת הכנסה ליחיד בגילאי 70-80 עומד על כ-3,269 שקלים בחודש, ומעל גיל 80 - 3,301 שקלים. הסכומים החדשים לאחר העלייה, אם תעבור: 3710 שקלים למקבלי קצבה עד גיל 70
3747 שקלים - מעל גיל 70 ו- 3783 שקלים - מעל גיל 80.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully