וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום הזמינה הערכת שווי מחודשת

ערן גבאי

4.2.2003 / 16:16

במטרה להעריך את תוכנית האופציות של המנהלים; רוב הערכות השווי של סלקום הורדו השנה בעקבות השינוי בהנהלת החברה

מנהלי סלקום בכירים קיבלו באחרונה מכתב המודיע להם כי טרם התקבלה הערכת השווי המחודשת שהזמינה הנהלת החברה. הערכת השווי הוזמנה במטרה להעריך את תוכנית האופציות של המנהלים, שמענקים ממנה היו אמורים לקבל ב-1 בינואר 2003. לעובדים נאמר כי עדיין עובדים על הערכת השווי של סלקום, שאמורה לקבוע אם האופציות של העובדים יהיו בתוך או מחוץ לכסף.

כמה מאות מעובדי החברה מחזיקים בתוכנית האופציות (פאנטום), כשכל המנהלים הבכירים נמצאים במסגרת של תוכנית שימור, לאחר שהחברה לא יצאה להנפקה. תוכנית השימור שנוסחה במקור במטרה למנוע עזיבת עובדים בכירים וחיוניים משורות סלקום לחברות מתחרות, עשויה כעת להתכווץ משמעותית כתוצאה מהערכת שווי חדשה ונמוכה לחברה.

לפני כשבועיים פירסם יצחק סוארי את הערכת השווי שלו לדסק"ש עבור אי.די.בי אחזקות והעריך את שוויה של סלקום ב-6.271-7.665 מיליארד שקל (כ-1.334-1.631 מיליארד דולר ובממוצע בכ-1.483 מיליארד דולר). הערכת שווי זו הפתיעה חברי הנהלה בסלקום כי נחשבה נמוכה. השווי שהעניק סוארי מבטא מכפיל 5.7 על הרווח התפעולי לפני פחת (EBITDA) בתשעת החודשים הראשונים של השנה ומכפיל 13 על הרווח הנקי.

כמה ימים לפני פרסום הערכת השווי של סוארי, פירסם האנליסט סטיבן לוי מבית ההשקעות השווייצי UBS ורבורג את הערכת השווי שלו לסלקום והעניק לה את השווי הנמוך ביותר שפורסם עד כה - 1.1 מיליארד דולר. לוי ציין שהוא גזר את הערכת השווי של סלקום על בסיס מודל EV/EBITDA בהשוואה לפרטנר , שגם שוויה הבורסאי נשחק משמעותית בשבועות האחרונים.

רוב הערכות השווי של סלקום הורדו השנה בעקבות השינוי בהנהלת החברה, הסיכוי לזעזועים נוספים בין חברי הנהלת החברה ועזיבה אפשרית של יו"ר החברה פיוטרקובסקי. ל-TheMarker נודע כי שני בתי השקעות נוספים מתכוונים בימים הקרובים להפחית את שוויה של סלקום בכ-15%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully