וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלוס 2%: ה-S&P עדיין רואה את חצי הכוס המלאה

כריסטיאן נולטינג, דויטשה בנק

עודכן לאחרונה: 26.7.2021 / 17:29

בוול סטריט לא מתרגשים מבהלת הקורונה שמסביב, אבל ממתינים בדריכות לשבוע גדוש בדוחות של ענקיות הטכנולוגיה. האם גם באירופה ובאסיה החליטו לחיות עם הקורונה? כריסטיאן נולטינג, הכלכלן הבכיר של דויטשה בנק, עם הדו"ח

אירוע המאקרו של השבוע יהיה פגישת הפד שתגיע לסיומה ביום רביעי. יום קודם לכן ביום שלישי נקבל את נתון הזמנות מוצרים בני קיימא וביום חמישי את נתוני התוצר לרבעון ה-2. לאחר פרסום סקר IFO הבוקר בגרמניה, נתוני התוצר לרבעון ה-2 יתפרסמו ביום שישי הקרוב כמו גם מדד המחירים לצרכן בגוש היורו כאשר שני הנתונים הללו עשויים להוסיף לוויכוח הפנימי בקרב חברי הבנק המרכזי האירופאי בנוגע למדיניות שלהם. תוכניות נוספות של קרן הדור הבא צפויים להיחתם בימים הקרובים. בגזרת נתוני המאקרו בסין נקבל את נתון הרווחים בסקטור התעשייה ביום שלישי ומדד מנהלי הרכש של NBS ביום שבת אך המשקיעים יפנו את תשומת ליבם גם אל ביקור סגן מזכיר המדינה האמריקאי בבייג'ין. בשאר יבשת אסיה נקבל ביפן את נתון התפוקה התעשייתית והמכירות הקמעונאיות ביום שישי כאשר בהודו יתפרסמו באותו יום שלל נתונים פיננסיים. דוחות של חברות ענק צפויים השבוע, כאשר הפוקוס הוא על חברות הטכנולוגיה.

  • שני: גרמניה - סקר IFO לסנטימנט העסקים (יולי). ארצות הברית - מכירות בתים חדשים (יוני).
  • שלישי: ארצות הברית - הזמנות מוצרים בני קיימא (יוני). סין - רווחים בתעשייה (יוני).
  • רביעי: מדד ביטחון הצרכנים של מכון GFK (יולי). ארצות הברית - סיום פגישת הפד.
  • חמישי:. גרמניה - נתוני אבטלה (יוני). ארצות הברית - נתוני תוצר לרבעון ה-2 ומדד המחירים PCE.
  • שישי: גוש היורו - מדד המחירים לצרכן (יולי). גרמניה - תוצר לרבעון ה-2, מדד מחירי הייבוא (יוני).
  • שבת: סין - מדד מנהלי הרכש לסקטור הייצור והשירותים מכון NBS (יולי).
וול סטריט. Spencer Platt, GettyImages
נדבקים בקורונה? בשווקים לא נדהמים/GettyImages, Spencer Platt

עדכון שווקים: חיים עם הקורונה

לאחר התחלת שבוע חמקמקה בשבוע שעבר סיים מדד האס אנד פי 500 בעלייה של 2%. מדד Stoxx600 באירופה סיים בעלייה של 1.5% בעזרת סיוע נוסף מצד הבנק המרכזי האירופאי שמדבריו עולה כי הוא עדיין ממשיך במדיניות מוניטרית מרחיבה. השווקים ממשיכים להאמין באופן כללי כי שמדיניות מוניטרית מרחיבה תגבור על האיומים מצד נגיף הקורונה אף על פי שכן רואים כי החששות מהצמיחה העולמית באות לידי ביטוי בהעדפת סקטורים מצד המשקיעים. תשואות אגרות החוב ממשיכות להיסחר נמוך כאשר אגרת החוב ל-10 שנים של ארצות הברית נסחרת בתשואה של 1.26% ואגרת החוב ל-10 שנים של גרמניה נסחרת בתשואה שלילית של 0.42%.מחיר הזהב ממשיך להיות צמוד לרמת ה-1800 דולר כאשר התחזקות קלה של הדולר לא תורמת לו. מטבע היואן הסיני נחלש אל מול הדולר. מחירי הנפט ממשיכים להיות תחת ביקוש למרות העסקה אליה הגיע ארגון אופ"ק פלוס כאשר מחיר חבית נפט מסוג WTI נסחרת מתחת לרמה של 72 דולר לחבית הבוקר.

שורה תחתונה: השווקים עדיין לא נדהמים ממספרי הנדבקים בנגיף הקורונה. דאגות בנוגע לאינפלציה עברו למושב האחורי כרגע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ארצות הברית: הפד לא בדיוק ביום אפס

הפד לעיתים נראה כי חי ביום אפס משלו: עוד פגישה ועוד גל של קורונה מתרחש בארצות הברית. ההבדל כעת הוא שהתאוששות הכלכלית נראית עמוקה יותר מאשר תחילת 2021 או 2020. נתוני מאקרו- הזמנות מוצרים ברי קיימא ביום שלישי וקריאה ראשונה של התוצר לרבעון ה-2 צפויים לאשר את ההתרחבות החזקה בכלכלה גם אם ישנו חוסר איזון בין הסקטורים השונים. לכן פגישת הפד בימים שלישי ורביעי צפויה להמשיך לדון על צמצום תוכנית הרכישות כאשר הכרזה רשמית צפויה להתרחש בג'קסון הול בחודש אוגוסט או בפגישת הפד הבאה בחודש ספטמבר. ההצהרה לאחר פגישת הפד עשויה לכלול שינויים בניסוח הדברים לגבי האינפלציה אך לא משהו דרמטי.

שורה תחתונה: הפד ממשיך להכין את הקרקע לקראת צמצום תוכנית הרכישות אך עדיין לא צפוי שום שינוי מדיניות גדול בפגישה הקרובה.

גרמניה: צמיחה ואינפלציה

השבוע נקבל בגרמניה את נתון התוצר לרבעון ה-2 ביום שישי. לפני כן אנו נקבל את סקר IFO(היום), ביטחון הצרכנים GFK ביום רביעי ואת נתוני האבטלה ומדד המחירים לצרכן ביום חמישי. מדד מנהלי הרכש לחודש יולי שפורסם ביום שישי חשף נתונים טובים יותר מהצפי בשני הסקטורים-ייצור ושירותים. עדויות להמשך צמיחה וסנטימנט חזקים בכלכלת גרמניה למרות דאגות בנוגע לנגיף הקורונה עשויים להוסיף לדאגה כי ייתכן והמדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי האירופאי מרחיבה מידי. נשיא הבונדס בנק ווידמן מאמין כי המדיניות המוניטרית החדשה של הבנק עשויה לגרום להתפרצות אינפלציונית. תוכניות ההוצאה של קרן הדור הבא של האיחוד האירופי(כמו גם הנפקת אגרות החוב של גוש היורו) מוסיפות לחוסר שקט בנוגע למדיניות. אחת הבעיות היא שעמידות כלכלת גרמניה במהלך משבר הקורונה הייתה טוב יותר משאר המדינות בגוש היורו ולכן היא נותרה עם פער תפוקה נמוך יותר שעשוי להביא לכך כי לחץ מצד הביקוש יביא לאינפלציה בעיקר עקב העובדה כי שוק העבודה הגרמני צפוף. גרמניה גם עשויה להיות חשופה יותר לבעיות בשרשראות האספקה מאשר שאר החברות בגוש היורו.

שורה תחתונה: הנתונים הכלכליים עשויים להגביר את החשש כי המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי האירופאי מרחיבה מדי.

מכליות נפט עוברות במצרי הורמוז, 21 בדצמבר 2018. רויטרס
הנפט ממשיך להיסחר במחירים גבוהים/רויטרס

סין: לחצים מקומיים וזרים

אנו נקבל ביום שלישי הקרוב את נתון הרווחים בחברות התעשייה לחודש יוני וביום שבת את מדד מנהלי הרכש הרשמי של NBS עבור חודש יולי. הגידול השנתי ברווחי החברות צפוי להאט לאחר רמות גבוהות מאוד שבהן הוא נמצא. השאלה שעומדת בפתח היא עד כמה עלויות גבוהות (במיוחד חומרי גלם) פוגעים בחברות מבחינה פיננסית. חיתוך נוסף בדרישות הרזרבה (RRR) נראה אפשרי בהמשך השנה על רקע חששות בנוגע לנזילות. נראה כי הרשויות ממשיכות לקבל בהסכמה חברות בשליטה ממשלתית שמגיעות לחדלות פירעון ונראה שכעת מספר פרובינציות ייסדו קרנות חילוץ משלהם. בינתיים יחסי ארצות הברית-סין ממשיכים להיות תחת לחץ. סין הודיעה בשבוע שעבר על תוכניותיה להדק הגבלות על רישום למסחר בארצות הברית של חברות סיניות כאשר עשויה להיות לכך השלכה על השווקים הפיננסיים בארצות הברית אם יתחיל מעבר לבורסת הונג קונג. מתיחות פוליטית נותרה במספר חזיתות אך ביקור סגנית שר המדינה האמריקאי, וונדי שרמן לבייג'ין השבוע פותח את הדלת לדיונים דרך ערוצי תקשורת שונים. זהו הביקור הבכיר ביותר של נציג ממשל ביידן עד כה בסין.

שורה תחתונה: סין ממשיכה להיתקל בבעיות סביב אינפלציית חומרי גלם. יחסי ארצות הברית סין נותרו סבוכים על פני חזיתות שונות.

סחורות: עדיין רצות חמות

מחירי הנפט ממשיכים להיסחר גבוה על אף העסקה אליה הגיע ארגון אופ"ק פלוס להעלאת התפוקה. חדשות מפתיעות ביום חמישי בנוגע לעלייה מפתיעה במלאי הנפט בארצות הברית הביאו רק לירידה זמנית במחיר הנפט. השווקים ממשיכים לצפות עלייה בביקוש לנפט וחושבים כי ארגון אופ"ק יאזן כל עלייה עתידית בתפוקה על מנת להמשיך לתמוך במחירים גבוהים. מחירי הסחורות באופן כללי נראה כי משקפים את הסנטימנט הזה: מדד מחירי הסחורות של בלומברג נסחר סביב שער של 95.4, עלייה של 22.7 אחוז מתחילת השנה כאשר מחירי הפחם נסחרים ברמתם הגבוהה ביותר מזה עשור הודות לצריכת חשמל גבוהה. מאמצים של ממשלת סין להוריד את מחירי הסחורות(על ידי מעקב אחר המחירים וריסון פעילות ספקולטיבית) היו בעלי השפעה מנמלית עד כה. השווקים ממשיכים להסתכל כל כלכלות רבות ביבשת אסיה ומאמינים כי התקדמות מבצע החיסונים יעזור להם להתמודד עם נגיף הקורונה ובכך לאושש את הכלכלות שלהם.

שורה תחתונה: מחירי הסחורות ממשיכים להיסחר ברמות שיא עקב ציפיות לעלייה בביקוש על אף התפרצויות שונות של נגיף הקורונה ביבשת אסיה.

כריסטיאן נולטינג הוא הכלכלן הראשי של דויטשה בנק.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully