וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ש מהעגבניה במקרר: הפיתוח שגייס 200 מיליון דולר

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 27.7.2021 / 15:42

Wiliot הישראלית שפיתחה מחשב זעיר ומתכלה שיכול לגרום למוצרים שונים - מביגוד ועד מזון, לספק מידע על מצבם, משלימה גיוס הון של 200 מיליון דולר בהובלת SoftBank Vision Fund

תדמיינו לכם עולם שבו כל חפץ מחובר לאינטרנט ולא רק מחשבים וטלפונים ניידים אלא גם מזון, תרופות, ביגוד או כל מוצר מתכלה; כך ניתן לשמור על איכות, טריות ובטיחות השימוש בכל מוצר כמו גם צמצום הפגיעה הסביבתית

חברת Wiliot, מובילת פתרונות Sensing as a Service בעולם ה- IoT, השלימה סבב גיוס הון שלישי (Series C) בהיקף 200 מיליון דולר בהובלת Softbank Vision Fund 2 (Softbank).
במסגרת תהליך התרחבות החברה, Wiliot יוצאת במהלך גיוס עובדים נרחב למרכז הפיתוח בקיסריה ולמרכז הפיתוח החדש שלה בתל אביב. כמו כן, Wiliot מתרחבת לטריטוריות חדשות כגון יפן ומספר מדינות נוספות באירופה.

Wiliot יצרה פלטפורמה המבוססת על Wiliot IoT Pixel ו - Wiliot Virtual Sensing. Wiliot IoT Pixels הוא מחשב זעיר ומתכלה, המיוצר בעלות נמוכה, אשר ניתן להדבקה לכל מוצר או אריזה.

כך הוא הופך למעשה לחיישן המנטר נתונים פיזיים וסביבתיים שונים באמצעות שימוש בבינה מלאכותית אשר מתאימה מודלים התנהגותיים לשינויים אלקטרומגנטיים. המידע מתורגם לתובנות מעשיות המשמש לשיפור תהליך הייצור, האספקה והשימוש בכל מוצר בצורה מאובטחת, פרטית ומהימנה.

בכל תעשייה, סחורות משונעות לאורך מיליונים של קילומטרים ללא מידע זמין בנוגע לתנאים שלהם, מיקומם או באיזה מצב הם. חוסר מידע זה יוצר חוסר וודאות אשר יוצר חוסר יעילות, אובדן ואף שימוש מסוכן במוצרים. הבנה זו היא שהביאה יצרנים מובילים - מחברות פארמה, מזון והלבשה - לעבוד עם Wiliot כדי לספק שקיפות על תהליכים ושימושים לכל מוצר ומוצר באמצעות יכולות החישה (sensing), התובנות והחיבוריות של Wiliot.

מעשית, מוצרים שהיו מנותקים מהאינטרנט לאורך תהליכי הייצור, השינוע והצריכה שלהם, הופכים למחוברים לאינטרנט. מציאות זו משנה לחלוטין את דרך הטיפול במוצרים בתחומים שונים כמו האופן בו הם מיוצרים, מופצים, נמכרים ועד השימוש הביתי והמסחרי שלהם וכלה בתהליכי המיחזור.

המוצרים והאריזות המחוברים ל -Wiliot יכולים לנטר מדדי טמפרטורה, למדוד קיבולת, תנועה ושינוי מיקום, לחות וקירבה ליעד. מגוון היישומים של Wiliot IoT Pixels הוא רחב ונוגע כמעט בכל תחומי הצריכה וכולל, בין היתר, תרופות, אריזות מזון, מדפים בחנויות ועוד.

כך מותגים יכולים לראשונה להבין מהן רמות המלאי בכל שלב בשרשרת האספקה, מידע שהכרחי בעולם שבו מוצרים מסופקים בזמן קצר ואין סובלנות לאובדן ובזבוז אנרגיה.


בנוסף, יכולת זו תעזור לכל משתמש לקבל מידע על המקור וצורת השימוש במוצרים יומיומיים בבית באמצעות פלטפורמה מאובטחת ותוך הגנה מירבית על פרטיות. כל זאת יאפשר לצרכנים לשפר את היכולת לצרוך מוצרי מזון טריים ובטוחים יותר למאכל, לוודא כי התרופות נשמרות בטמפרטורה הנדרשת, להוריד עלויות רפואיות ולהפחית את הפסולת כדי לצמצם את הפגיעה הסביבתית.

מייסדי ווילוט. יח"צ,
מייסדי Wiliot חזון מרשים שהוביל לגיוס מוצלח/יח"צ

"הטכנולוגיה של Wiliot מעצבת חזון חדש לעתיד ה - IoT המבוסס על בינה מלאכותית ואנו שמחים ש -SoftBank החליטה להיות שותפה ולתמוך בנו בהפיכת החזון למציאות," אמר טל תמיר, מנכ"ל Wiliot.

"החזון של 'האינטרנט של הדברים' ממוקד ב'דברים' והמשימה שלנו ב- Wiliot היא להשתמש בחומרה המתקדמת ביותר, בחיישנים מבוססי AI ומודל עסקי חדשני ובכך ליצור עולם בטוח ובעל שקיפות גבוהה יותר, עולם בו אנו מצליחים להשתמש במוצרים סביבנו בצורה מושכלת וטובה יותר וגם לשמור על סביבה נקייה יותר" .

"באמצעות פיתוח פתרון ייחודי, בעל ניצולת אנרגיה עצמית ושימוש בטכנולוגיית AI המאפשרת לחוש את העולם, Wiliot מציבה את עצמה כמי שמחברת יחד את העולם הפיזי עם הדיגיטלי," אמר יאני פיפיליס, מנכ"ל SoftBank Investment Advisers. "מאז ומעולם האמנו שהחיבור בין IoT ל - AI יאפשר לאנשים חיים טובים ובריאים יותר - בו אנו יכולים לדעת האם כל מזון או תרופה הוא בטוח לשימוש. אנו שמחים לקחת מקום ולסייע להגדיל גלובלית את מגוון היישומים הרחב של Wiliot בתחומי ה - IoT באופן משמעותי".

בעקבות סבב הגיוס, SoftBank מצטרפת למשקיעים הקיימים של החברה הכוללים את 83North, חטיבת ההשקעות של Amazon Web Services (AWS), Avery Dennison, Grove Ventures, M Ventures, קרן ההון סיכון התאגידית Merck KGaA, Darmstadt, Maersk Growth, Norwest Venture Partners, NTT DOCOMO, Qualcomm Ventures, Samsung Ventures, Vintage Investment Partners, Verizon Ventures.
עמית לובבסקי, משקיע ב - SoftBank Investment Advisor יצטרף לדירקטוריון Wiliot.


Wiliot היא חברה המפתחת פתרונות Sensing as a Service אשר באמצעות פלטפורמת ענן מחברת את העולמות הדיגיטליים והפיזיים תוך שימוש בטכנולוגיית תגי IoT Pixels, מחשבים בעל מימדים של בול, בעלי יכולת ניצול אנרגיה עצמאית בדרכים מהפכניות. החזון של החברה הוא להרחיב את עולם ה'אינטרנט של הדברים' ולחבר לאינטרנט מוצרים יום-יומיים, זולים יחסית, ובכך להוסיף תובנות על אריזות,מוצרי פארמה, ביגוד, מזון ומוצרים אחרים עם מטרה לשנות את הדרך בה הם מיוצרים, מופצים, נמכרים,נצרכים וממוחזרים.
אתר החברה: Wiliot.com

אודות 83North
83North היא קרן הון סיכון גלובלית המשקיעה בחברות בשלבים שונים, וביזמים יוצאי דופן המתמקדים בבניית חברות גלובליות מובילות בתחומן.www.83north.com

אודות Avery Dennison
Avery Dennison Corporation הוא תאגיד גלובלי המתמחה בתכנון וייצור תגיות וחומרים פונקציונליים. מוצרי החברה, נמצאים בשימוש של רוב התעשיות הקיימות, כוללת חומרים בעלי חיישני לחץ ליישומים גרפיים ותגיות המיועדים לפתרונות רפואיים, ביגוד, קמעונאות ופתרונות מבוססי RFID. מטה התאגיד נמצא בקליפורניה ומונה מעל 30,000 עובדים במעל 50 מדינות. היקף המכירות השנתי המדווח שלה בשנת 2020 עמד על 7 מיליארד דולר. www.averydennison.com

אודות Grove Venture
Grove Venture היא קרן הון סיכון ישראלית המתמקדת בחברות בשלבי Early-stage בתחומי Deep Technology.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully