וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק בשווי המתנות שיקבלו העובדים בחגי תשרי השנה

עודכן לאחרונה: 28.7.2021 / 10:22

בעקבות הקורונה, בשנה שעברה נרשמה צלילה משמעותית בשווי המתנות שקבלו העובדים במשק לחגי תשרי. השנה נרשם תיקון משמעותי - זינוק בשיעור של 38% בשווי הממוצע. מי יקבל מה? הפירוט בפנים

הסקר השנתי של חברת עוקץ מערכות והסקר של הייטק-זון- מועדון הצרכנות של עובדי ההייטק חושפים את המגמות בראש השנה 2021 אצל החברות הלא מאוגדות.

  • עליה ממוצעת בשיעור של 38% בשווי המתנות שיקבלו השנה העובדים בחגי תשרי ביחס לשנה שעברה. בענף המסעדנות נרשם זינוק של 100%!
  • ענפי ההייטק והפיננסיים מובילים את הטבלה עם מתנה בשווי ממוצע של 500 שקלים
  • 61% מהעובדים בעסקים הקטנים יקבלו השנה מתנה לחג - עליה בשיעור של 6% מהנעשה בשנה שעברה
בית לשכת רואי חשבון בישראל. ראובן קסטרו
רואי החשבון, כמו רואי חשבון, בול בממוצע/ראובן קסטרו

על פי נתוני חברת עוקץ מערכות הייטקזון - מועדון הצרכנות של עובדי חברות ההייטק בישראל, שוויה הממוצע של המתנה שיקבלו העובדים במשק בחברות הלא מאוגדות עומד השנה על 270 שקלים, נתון שמשקף עליה בשיעור של 38% מהנעשה בחגי תשרי 2020. הנתון מלמד על תיקון שעשה השוק לאחר שבשנה שעברה נרשמה ירידה חדה בשווי המתנות, בהשוואה לנעשה בשנת 2019. מהנתונים עולה כי במעלה מדרג הענפים המתגמלים, ניצבים ענפי ההייטק והפיננסיים, בהם שוויה הממוצע של המתנה עומד על 500 שקלים, נתון שמשקף עליה בשיעור של 11% משנה שעברה.

עליה דרמטית בשיעור של 100% נרשמה בענף המסעדנות, בו קפץ שווי המתנה מ-130 שקלים בממוצע בשנה שעברה ל-260 השנה. בענף הפרסום והיח"צ יקבלו העובדים שי בגובה של 370 שקלים וגם בסוכנויות הביטוח ניכרת עליה מרשימה של 52%, מרמה של 230 שקלים בשנת 2020 ל-350 שקלים השנה. עובדים שמשתייכים לענף המסחר והשירותים יזכו השנה לשי בשווי ממוצע של 250 שקלים ואילו בענף הטקסטיל, יעמוד השי על שווי של 290 שקלים. גם בענפי התעשייה, שבאופן מסורתי מחלקים שי בגובה נמוך יחסית, נרשם תיקון ועליה בגובה המתנה: בתעשיית המתכת יקבלו העובדים שי בגובה של 180 שקלים ואילו בענף המזון יעמוד השי על 140 שקלים. את תחתית הטבלה סוגרים ענפי הסיעוד והשמירה עם 100 ו-80 שקלים בהתאמה.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
חלוקת מתנות. יחצ,
גם כאן, כרגיל - שווה להיות בהייטק/יחצ

מדוע חל זינוק בכלל ענפי המשק?

לדברי דגן רונן, מנכ"ל משותף של חברת 'היי - ביז', שעוסקת בניהול מועדוני צרכנות (ובכלל זה גם הייטקזון): "בשנה שעברה נאלצו לא מעט חברות ובתי עסק להדק משמעותית את החגורה, אולם השנה, בעקבות השיפור שנרשם בתוצאות העסקיות, אנו רואים גם עליה בשווי המתנה. כמו כן, בשנים קודמות, חלק בלתי מבוטל מתקציבי הרווחה בארגונים, יועד להפקות אירועי חברה, אולם גם השנה, בשל הקורונה, רבים מהם בוטלו או צומצמו משמעותית, מה שהותיר תקציב פנוי אותו, אותו ניתבו לא מעט מהחברות לטובת רכישת מתנות יקרות יותר לעובדים".

דגן רונן. חן גלילי,
משחררים את החגורה. דגן רונן/חן גלילי

יותר מתנות תוצרת הארץ

מועדון הצרכנות 'הייטקזון', מעמיד לרשות החברות אתר סחר מיוחד בו העובדים יכולים לבחור מתנה מבין קשת אפשרויות. בין המוצרים הנמכרים ניתן למנות: אוזניות WIRELESS ו- AIRPOD, שואב אבק של King clean ו- דייסון, כיסאות גיימינג ומוצרי המותג נינג'ה.

לדברי רונן, בשונה משנים עברו, השנה שילבנו בתמהיל, יותר מתנות מתוצרת הארץ על מנת לסייע לעסקים מקומיים. מדובר על אלפים רבים של 'פופים', מצעים ומארזים יוקרתיים של שמן זית שנרכשו ויחולקו לעובדים. במקביל, גם נרשמה עליה במספר העובדים שבחרו לממש את ההטבה בדמות קבלת שובר למסעדות שף יוקרתיות. כמו כן הוא מציין, כי בשונה משנים עברו, רבים מהעובדים בוחרים לשדרג את המתנה בתוספת תשלום כשהלהיט הן טלוויזיות ברוחב 65 ל 75 אינץ', שלפי רונן מאות רבות מהן נמכרו בשבועות האחרונים. להערכתו, הסיבה לכך היא כסף שנחסך מצמצום הנופש המסורתי בקיץ שמופנה לטובת הצטיידות ושדרוג הבית וכן הצורך להנעים את השהייה במרחב הביתי.

שיעור חברות שיתנו השנה מתנות לעובדים

עוד עולה מנתוני עוקץ מערכות כי השנה, חלה גם עליה בשיעור בתי העסק שיתנו לעובדיהם מתנה לקראת ראש השנה. על פי הנתונים, שיעור העסקים הקטנים עומד על 61% - נתון שמשקף עליה של 9% מהנעשה בשנה שעברה. עליה בשיעור של 8% נרשמה בקרב בתי העסק הבינוניים, שהשנה 85% מהם יתנו מתנה לעובדים. עליה מינורית בשיעור של 1% נרשמה גם בקרב בתי העסק הגדולים.

מתנות הייטקזון. יחצ,
מתנות מוחשיות שולטות/יחצ

התפלגות שווי מתנה בענף ההייטק

על פי נתוני 'הייטקזון' - 45% מהעובדים בענף יקבלו השנה מתנה בשווי ממוצע של 401 שקלים ומעלה, כאשר 37% יזכו בחגי תשרי לשי בשווי ממוצע שנע בין 301-400 שקלים. יתר העובדים בענף יתספקו השנה בשי 'צנוע' בשווי של עד 300 שקלים.

עוד עולה מהסקר של הייטק זון כי מרביתם הגדול של עובדי ההייטק {75%} יקבלו השנה מתנה מוחשית, 14% מהעובדים יקבלו שובר גיפט קארד, ו-% 12 יקבלו תווים לרכישת מזון, כאשר הדומיננטיות כרגיל היא של שופרסל. אף אחת מרשתות המזון האחרות לא הצליחה לייצר אלטרנטיבה שתנגוס בנתח של שופרסל ומבין הארגונים שנסקרו, שיעורם של אלו שהציעו תווי קנייה של רשתות אחרות זניח(3%). לדברי דגן רונן, בניגוד לשנים עברו השנה 'מככב' הארנק הדיגיטלי, שנטען בסכום מסוים, בהתאם להחלטת החברה שמאפשר לעובד גמישות מלאה: הוא יכול לבחור מספר מתנות מתוך אלפי מוצרים או להוסיף סכום נוסף ולרכוש מוצר בשווי גבוה יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • שי לחג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully