וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוניטיזציה מגיעה לאינסטגרם - וזה מה שאתם צריכים לדעת

עודכן לאחרונה: 28.7.2021 / 10:22

בטיקטוק, יוטיוב ודומיהן יש מערכות שלמות של מוניטיזציה - אפשרות להרוויח באופן ישיר מהתוכן שמשתמשים מעלים. כעת, כשאינסטגרם מצטרפת, זה הזמן שלכם לדעת כיצד להשתמש בזה בפלטפורמה

בפלטפורמות חברתיות רבות ובהן טיקטוק ויוטיוב קיימות מערכות משוכללת של מוניטיזציה - אפשרות להרוויח באופן ישיר מהתוכן שמשתמשים מעלים לרשת. בפייסבוק ובאינסטגרם לא היה עד כה שום תמריץ ליוצרים פופולאריים. בשבועות האחרונים, הציגה אינסטגרם לראשונה אפשרות לשלב פרסומות בסרטוני IGTV וכן מערכת של תגים שבאמצעותם יוכלו צופים בשידורי לייב לשלם ישירות לבעל החשבון המשדר. מה כל זה אומר, ומה מבטיחים באינסטגרם ליוצרי התוכן? התשובות כאן.

אינסטגרם. ShutterStock
מצטרפת לחגיגה/ShutterStock

איך הופכים לייקים באינסטגרם לכסף בארנק?

איך עושים כסף מאינסטגרם? השאלה הזאת חוזרת על עצמה בווריאציות שונות מאז ראשית ימי הפלטפורמה לפני מעל לעשור. עד 2021 לא הייתה למעשה דרך ישירה עבור בעלי חשבון פופולארי באינסטגרם להרוויח כסף מהחשבון שלהם. הם נאלצו לעשות זאת בדרך עקיפה על ידי קידום מוצרים עבור חברות או יצירת מוצרים מקוריים משלהם. כך נוצרה תעשיית משפיעני האינסטגרם, אשר גישרה על החסר ואפשרה לתרגם לייקים באינסטגרם לכסף בעולם האמיתי.

במקביל, ברשתות אחרות כמו טיקטוק, יוטיוב ופלטופרמת הגיימיניג טוויץ' התפתחה מערכת משוכללת של מונטיזציה - אפשרות להרוויח באופן ישיר מהתוכן שמשתמשים מעלים לרשת. אין זה סוד, למשל, שיוטיוברים פופולאריים מרווחים מכל צפייה בסרטון שלהם. בנוסף, הם יכולים לפתוח את הסרטונים שלהם לפרסומות ולהרוויח גם מצפייה בתוכן פרסומי ששודר בערוץ שלהם. אין זה אומר, כמובן, שכל אחד שמעלה סרטון ליוטיוב יתעשר מכך, אבל עבור האחוזון העליון של יוטיוברים מובלים מדובר בהכנסה של ממש.

בניגוד לכך, ברשתות השייכות לחברת פייסבוק, לא הייתה עד כה שום דרך להרוויח מהתוכן שעולה לפלטפורמה. שני סוג הקהלים שפייסבוק הכירה בהם היו משתמשים "רגילים" - בעלי הפרופילים הפרטיים ופרופילים עסקיים שניתנה להם האפשרות לקדם תוכן באמצעות פרסום ממומן. רבים מאתנו נכנסים לרשתות החברתיות כדי להנות מטקסטים, ממים, סרטונים ושידורי לייב של יוצרי תוכן, אך פייסבוק התעלמה מחשיבותם ובמידה רבה הניחה ששליטתה הבלתי מעורערת בשוק תספיק כדי למשוך אנשים להמשיך ולהעלות עוד ועוד תוכן.

בחודשים האחרונים, אנחנו עדים לשינוי במגמה הזו. כמו הרבה שינויים שהתרחשו באינסטגרם לאחרונה, ניתן לייחס זאת לעלייתה של טיקטוק, שגם היא מאפשרת לחשבונות עם מעל 10K עוקבים להרוויח כסף עבור כל צפייה.

מה זה חשבון יוצר תוכן CREATOR ACCOUNT?

הסימן הראשון לשינוי הגישה באינסטגרם היה פתיחת האופציה של הגדרת חשבון כ - creator account ב-2018. הוספת סוג חשבון שלישי הייתה צעד ראשון להכרה במקומם של יוצרי תוכן באינסטגרם כקבוצה מאופיינת ובעלת צרכים ייחודיים. מה מבדל חשבון מסוג זה? בינתיים לא הרבה. ממה שראינו עד כה, האפשרויות הנגישות מחשבון יוצר דומות בגדול לאלו של חשבון עסקי. ההבדלים ביניהם מינוריים וכוללים יותר נתונים על התנהגות הקהל ויותר אפשרויות לניהול הודעות נכנסות.

לעת עתה, נראה שאפשרויות המוניטיזציה המדוברות, יהיו זמינות גם בחשבונות עסקיים. אבל, ניתן לנחש ברמה גבוהה של סבירות שהמגמה העתידית היא הפרדה עקרונית בין השניים, כאשר רק חשבונות המוגדרים כיוצרים יוכלו לגשת לפיצ'רים הקשורים למוניטיזציה.

כל הדרכים להרוויח כסף באינסטגרם

בשלב הנוכחי אינסטגרם מציגה שתי דרכים להרוויח כסף מתוכן באופן ישיר.

1. שילוב פרסומות בסרטוני IGTV

  • בעלי חשבון יוצר או חשבון עסקי, יוכלי להגדיר חשבון לקבלת כסף מאינסטגרם ולבקש לשלב פרסומות בתוך סרטוני ה-IGTV שלהם. זאת כאשר הסרטון עומד בתנאים הבאים:
  • אורכו מעל דקה
  • הסרטון בשפות אנגלית, ספרדית, גרמנית או צרפתית
  • התכנים בו עומדים במדיניות התוכן של אינסטגרם (ללא תוכן פוגעני, אלים או מיני)
  • התכנים אינם מפרים זכויות יוצרים

2. פיצ'ר חדש שנקרא Badges - תגים

כחלק מהמגמה לעידוד שידורי לייב, מאפשרת אינסטגרם להעביר כסף ליוצרי תוכן בזמן השידור החי. בעת הצפייה, יופיע על המסך המשפט Buy a badge to support @accountX. הצופים יכולים להחליט לתת ליוצר תוכן טיפ של 0.99 1.99 או 4.99 ובהתאם לכך יופיע סמוך לשמם מספר שונה של לבבות בזמן הצפייה בסרטון.

קיימת תקרה מקסימלית של 250$ לצופה. בשלב זה, אינסטגרם היא רק גורם מתווך בעסקה הזאת והיוצרים יקבלו 100% מהסכום שיתרמו הצופים.

ויש גם בונוס

באמצע יולי הכריז מארק צוקרברג באופן רשמי על מחויבותה של פייסבוק ליוצרי תוכן והודיע שהתחברה תקדיש מעל מיליארד דולר לתמיכה בהם בשנה הקרובה. כחלק מהמהלך הזה, אינסטגרם יצאה עם תכנית בונוסים עבור יוצרי תוכן שמשדרים הרבה סרטוני לייב. הבונוסים יינתנו בהתאם לתנאים המכונים על ידי אינסטגרם "אבני דרך" אלה הפרטים המפורסמים באתר אינסטגרם.

  • אבן דרך 1: $100 כשאתה עובר לשידור חי עם תגים פעם אחת לפחות למשך 15 דקות.
  • אבן דרך 2: $150 כשאתה עובר לשידור חי עם תגים עם חשבון אחר לפחות למשך 30 דקות.
  • אבן דרך 3: $250 כשאתה עובר לשידור חי עם תגים לפחות למשך 15 דקות פעם בשבוע.

אז איך אתם מתחילים להרוויח כסף מאינסטגרם?

כמו במקרים רבים אחרים עם אינסטגרם, האפשרויות האלה מופצות בהדרגה ובאופן יזום, ולכן ייתכן מאוד שעדיין לא תוכלו לגשת אליהן. עם זאת, כבר ברור שמדובר במהפכה של ממש ביחסה של חברת פייסבוק לגורם המשמעותי ביותר בהצלחתן של רשתות החברתיות - האנשים היצירתיים שאחראים לתוכן שאנחנו לא יכולים בלעדיו. אם יש לכם חשבון אינסטגרם עם אלפי עוקבים ואתם מעלים לעתים קרובות שידורים חיים, כדאי לכם בהחלט לעקוב אחרי האתר הרשמי של אינסטגרם ובלוגים על מדיה דיגיטלית (כמו זה שלי למשל) כדי לדעת מתי מגיע הצ'ק שלכם מצוקרברג.

  • עוד באותו נושא:
  • אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully