וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על שוק ההון: קופות הגמל לא ימוסו

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 28.7.2021 / 13:27

ד"ר משה ברקת, הממונה על רשות שוק ההון - בוועידת שוק ההון לחיסכון ארוך טווח: "קופות הגמל להשקעה יעלו ל-200 אלף שקל וכל מי שמציע למסות את הקופות האלו - אני אומר לו - זה רעיון לא טוב". כן אמר על האג"ח המיועדות: "מי שמבטיח תשואה 5%, אני שם את כל הכסף אצלו"

ד"ר משה ברקת, הממונה על רשות שוק ההון, דיבר בפני באי וועידת שוק ההון לחיסכון ארוך טווח, שמתקיימת בימים אלו בירושלים. ברקת תקף את הרעיון למסות את קופות הגמל ואמר: "קופות הגמל להשקעה יעלו ל-200 אלף שקל, וכל מי שמציע למסות את הקופות האלו אני אומר לו זה רעיון לא טוב.

ברקת המשיך בנושא החיסכון: "אנחנו חייבים לעודד חיסכון ואסור לנו לקדש את תרבות הצריכה, בלי חיסכון משמעותי אנחנו לא נשמר את רמות הצמיחה הגדולות של המשק הישראלי ואני מדבר על השקעה בכל תחום- היי טק, תשתיות, בנייה, סייבר ועלינו מוטלת המשימה לפתח את הכלים והמכשירים. הורדנו חסמים ונמשיך להוריד חסמים".

ד"ר משה ברקת. יח"צ,
ד"ר משה ברקת, הממונה על רשות שוק ההון: מבטיח מהפכה בשוק הפנסיה/יח"צ

"אם מבטיחים לי 5%, אני שם את הכסף שלי שם"

בנושא של אג"ח מיועדות, ציין ד"ר ברקת: "אנחנו מקדמים הקמה של מכשיר פיננסי שייתן חוזק למשקיעים ונגיע לרמת בטוחה כמו שיש היום באג"ח מדינה. מכשיר שיניב 5% ולא 4.87%. אם מישהו יכול להבטיח לי היום מכשירים שמעניקים תשואה של 5% אני שם את כל הכסף שלי שם. אנחנו רוצים לעודד חיסכון ולא לדכא חיסכון".

ד"ר ברקת התייחס בדבריו גם לתוכנית 'פנסיה 2025' והבטיח שתהיה מהפכה: "זו מהפכה בכמה מובנים- כאשר עובד רוצה להעביר קופה לא פעילה, כולנו מכירים את הטרטור והרבה מאוד אנשים מאבדים בדרך הרבה מאוד זכויות וכספים ואנחנו פועלים להפוך את המערכת הזו לפשוטה ומהירה.

נגיע לכך שתוך 3 שעות תראו יתרה מעודכנת ותוך ימים תוכלו להזיז כספים. יהיה קשר בין כל השחקנים ומערכת תחשב עבורכם את היבטי המס. הכוונה היא לבנות מערכת פנסיה לאומית, עולם דיגיטלי, נגיש ותחרותי הרבה יותר עם עוד שחקנים".

"קחו למשל את האג"ח מיועדות, שמקשה על המדינה, אנחנו נבנה מנגנון והפיכה שלו למנוע צמיחה והמדינה תיתן רק הבטחה להתמודד עם פיתוח של אקלים ואגרוטק למשל מחוץ לכספי המדינה. לא צריכה להיות שום התקוטטות בין הגופים השונים והתקציב הזה לא צריך לבוא מתקציב המדינה".

יו"ר ההסתדרות הנכנס,  ארנון בר דוד. אורן כהן, דוברות ההסתדרות, אתר רשמי
יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד. השתתף גם הוא בוועידה. חלק מהדברים של ברקת קראו לסיוע מצד ההסתדרות בהורדת חסמים תפעוליים/אתר רשמי, אורן כהן, דוברות ההסתדרות

דמי ניהול משתנים, שיתבססו על ביצועים

עוד התייחס ד"ר ברקת להנגשת המידע לציבור: "צריך וחובה להנגיש את הייעוץ לציבור, צריך להביא את זה לקדמת הבמה, הסוכנים צריכים להיות מיושרים בהצעות ובתגמולים. הם צריכים לעבוד עם הרבה שחקנים ויצרנים ולא אחד או שניים ולקבל עמלה אחידה מכולם.

לא הבאנו את הסוכן האובייקטיבי לחוק ההסדרים כי אנחנו לא רוצים לעשות את זה בחטף כי זה לטובת הציבור. ההחלטות יהיו אופטימליות אם האינטרס היחיד שייקבע הוא האינטרס של הלקוח ולא התמריץ לסוכן.

ד"ר ברקת התייחס בדבריו גם לקרנות הנבחרות: "נמשיך לחזק אותן. הגופים הגדולים לא יהיו חלק מהמשק וניתן יתרון לגופים הקטנים. אנחנו קודם כל להגדיל תחרויות ולהקטין ריכוזיות. יש לנו לפחות 7 שחקנים שהם שווי כוחות. העסק הזה בריא וצריך לדאוג שימשיך לצמוח ולהיות תחרותי.

בנוסף, אנחנו מכוונים להיות הגונים עם הדור הצעיר שאין להם הרבה צבירה ומשלמים הרבה על ההפקדות - את זה צריך להפסיק! 6% על הפקדות זה המון וצריך להוריד. זה יעזור לבעלי הכנסה נמוכה וצעירים.

ברקת התייחס גם למחאה שנמתחה מצד ההסתדרות על הצעדים שמתכנן האוצר בתחום קרנות הפנסיה, ואמר:

"ההסתדרות צריכה לעזור לנו להוריד חסמים תפעוליים אצל העמיתים ולאפשר לנו להכניס גופים חדשים ולעודד תחרות. אנחנו הולכים לשנות את המודל הצ'יליאני שפתאום מעבירים אדם מתיק מגוון לתיק סולידי - מה שצריך לעשות הוא לנהל לפי יעד לפרישה ולבנות מסלולים לפי יעדי פרישה ולא בשום צורה אחרת. ניהול בצורה חכמה.

דמי הניהול המשתנים יחזרו ויהיו מבוססי ביצועים זה טוב לחוסכים וטוב למוסדיים. חוסכים לא ישמו דמי ניהול על הפסדים רק כאשר ההפסדים יהפכו לרווחים החוסך ישלם. דמי ניהול למוסדיים ייגזרו מביצועים טובים".

דבריו של ד"ר משה ברקת נאמרו בוועידת שוק ההון לחיסכון ארוך הטווח שנערכת בימים אלו בירושלים בהשתתפותם של: ראש עיריית ירושלים- משה ליאון, יו"ר ההסתדרות הכללית החדשה- ארנון בר דוד, הממונה על רשות שוק ההון- ד"ר משה ברקת, מנכ"ל משותף, מייסד ובעלים משותף של בית ההשקעות אלטשולר שחם- גלעד אלטשולר, מייסד וחבר דירקטוריון, בית ההשקעות מיטב דש- צבי סטפק, מייסד ומנכ"ל משותף, בית ההשקעות מור- יוסי לוי, יו"ר הסתדרות המעו"ף- עו"ד גיל בר טל ורבים נוספים.

וועידת שוק ההון לחיסכון ארוך טווח מתקיימת לראשונה בירושלים ביוזמתם של: עו"ד ארז קניסטר ותמיר פלג, כאשר על התוכן המקצועי של הוועידה אמון משרד עורכי הדין, גלעד בכר ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully