וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: החנות האינטרנטית מספיקה או שצריך גם פיזית?

עודכן לאחרונה: 30.7.2021 / 0:16

המאמן העסקי מגיע לוואלה! כסף: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: המאזין משווק תכשיטים ייחודיים ברשת ומתלבט אם להתרחב גם לעולם הפיזי

אילוסטרציה. ShutterStock
תליון/ShutterStock

כל בעל עסק נאלץ להתמודד עם הדילמה - האם להקים חנות פיזית, או לפנות דווקא לשוק האינטרנטי ולבנות חנות מקוונת. ההוצאות החודשיות בניהול חנות פיזית גבוהות מאוד, בעוד עלות חנות מקוונת נמוכה עשרות מונים. כיצד יודעים באיזו אפשרות לבחור? והאם נכון לשלב בין השתיים? בנושא זה עלה לשידור המאזין בתוכניתו של המאמן העסקי אלון גל ברדיו 103FM, שביקש להתייעץ באשר לקידום העסק שלו.

המאזין סיפר כי בבעלותו עסק לתכשיטים בעיצוב אישי ובקונספט חדשני. "אני מתמקד בחריטות ובצריבות של תמונות לתכשיטים, זה קונספט ישן אבל הכנסתי אותו בצורה חדשנית יותר, עם מגוון צורות ואפשרויות. בדרך כלל עושים תליון, אבל לי יש 14 צורות של תליונים שאפשר לבחור באתר שלי - עיגול, משולש, חמסה, אליפסה ועוד. שולחים לי תמונה, אני עורך אותה ועושה הדמיה, זה מה שמיוחד אצלי בשירות. מדובר למעשה בצריבה של תמונה ממש במכונת לייזר על התכשיט עצמו, כך שהתמונה נהיית התכשיט עצמו, ואני שולח את המוצר באריזה יפה ומיוחדת לבית הלקוח".

הוא ציין כי הוא מקדם עצמו באמצעות גוגל, פייסבוק ואינסטגרם. "אני עובד באינטרנט, אין לי חנות פיזית ואני רוצה למנף את זה למשהו יותר גדול". גל אמר: "אתה מתאר שירות ייחודי ומעניין. הייתי ממליץ ליצור שיתוף פעולה עם חנויות רלוונטיות, וכך תוכל להפוך מקמעונאי לסיטונאי. תוכל לפנות לחנויות תכשיטים שונות, להציע להם לשווק את המוצר והשירות הייחודי שלך. בכל חנות תהיה פינה קטנה בעיצובך, כך שלקוחות שייכנסו יוכלו להתרשם מהעבודה שלך".

כמו כן, הסביר כי לקוחות שייכנסו לחנות עשויים להמליץ לקרוביהם על השירות הייחודי. "בעיניי זה שווה כי אם תהיה לך פינה שלך ב־20 חנויות אז אנשים יתחילו להכיר את המותג, ויראו את המוצרים השונים. גם אם הם לא יקנו, הם ידברו עם חברים וקרובים ויספרו להם על זה". עוד הוסיף, כי: "אתה צריך להסביר לבעל החנות, לתת לו את הכלים לשווק את זה במחירים אחרים. כי זה לא מתבצע אוטומטית כמו שנעשה אונליין, אלא שיש מעצב/ת שזו החנות שלהם, שלוקחים אחריות ועוזרים ללקוח. אתה עושה את ההזמנה בפועל אבל הם מלווים את הלקוחות".

גל הציע לו במקביל ליצור קבוצת וואטסאפ, "באופן אקטיבי לצרף אנשים, להעלות את העיצובים המעניינים ולהכין רשימה של 300 אנשים עם תאריכים חשובים בחייהם, כגון: ימי ההולדת, יום נישואים, חתונת זהב וכסף וכו'. חודש לפני התאריך, תשלח הודעה ובה תציע להם את המוצר שלך. תוכל לפנות ולהגיד 'אהלן, אם הסתדרת עם מתנה הכול נהדר, אבל אם לא, בוא תיכנס לאתר שלי ותראה את מגוון האפשרויות המוצעות'. אני לא רואה סיבה שזה לא יעבוד".

  • עוד באותו נושא:
  • צרכנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully