וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "הפירות בסקנדינביה זולים מאשר בחיפה"

עודכן לאחרונה: 29.7.2021 / 18:12

שר האוצר, אביגדור ליברמן, בעקבות הפגנות החקלאים: "חסימת דרכים לא תיטיב עם הצרכנים, מדוע ב-20 שנה עלו מחירי הפירות ב-100%?" שר החקלאות, עודד פורר, הורה לפתוח את ייבוא הביצים, לאור ידיעות על כך שחקלאים מתכוונים, לכאורה, להשמיד ביצים בכדי ליצור מחסור מכוון

חקלאים רבים מחו הבוקר נגד כוונת האוצר להפחית את המכסים על ייבוא תוצרת חקלאית. במהלך ההפגנות השליכו חלק מהמשתתפים תוצרת חקלאית, חסמו כבישים ועוד.

תגובתו של שר האוצר, אביגדור ליברמן, לא איחרה לבוא:

"השלכת ביצים, פירות וירקות על הכבישים תוך חסימת הדרכים לא תטיב עם הצרכנים, לא תביא להגדלת התוצרת או רמת הצריכה בשום צורה אלא רק תפגע בהם בדרכים נוספות.

צר לי שהחקלאים בוחרים שלא להתמקד בגופו של עניין ובשאלה המטרידה ביותר - מדוע ב-20 שנה האחרונות מחירי הפירות עלו בלמעלה מ-100%, הירקות בלמעלה מ-80%, הצריכה ירדה ב-20% ולמה הפירות בסקנדינביה זולים יותר מאשר בחיפה?"

מחאת חקלאים נגד רפורמת משרד האוצר, צומת כברי, 29 ביולי 2021. אלי אשכנזי
הפגנות החקלאים, צומת כברי , הבוקר/אלי אשכנזי

"בדרך לחקלאות חדישה ומתקדמת"

ליברמן לא עצר כאן, והזכיר כי הרפורמה המוצעת מכילה גם רכיב של פיצוי לחקלאים, בעיקר למטרות ייעול:

"רק נזכיר שהרפורמה שאנחנו מביאים מעניקה הטבות חסרות תקדים לחקלאים בין היתר: תמיכה ישירה של מיליוני שקלים, הוזלה משמעותית בחומרי ההדברה והדישון, סימון תוצרת הארץ והשקעת מיליארדים במחקר ופיתוח בדרך להסבת החקלאות לחדישה ומתקדמת".

שר החקלאות עודד פורר בהצגת תכנית שצפויה להפחית את מחירי הפירות והירקות, 21 ביולי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
שר החקלאות עודד פורר, הורה לפתוח את הייבוא לעשרות מיליוני ביצים. ארגון מגדלי הביצים טוען שהשר משקר/פלאש 90, יונתן זינדל

הקרב על הביצים

במקביל נודע כי שר החקלאות, עודד פורר, הכריז כי ייפתח את המשק לייבוא של עשרות מיליוני ביצים, כצעד מנע על הכוונה, לכאורה, של מגדלי הביצים להשמיד סחורה וליצור מחסור מכוון לקראת חגי תשרי. לטענת משרד החקלאות, הגיע לידיו מידע שכזה.

פורר: "זו הדוגמה הטובה ביותר מדוע אסור שיהיה מונופול בתחום המזון".

מוטי אלקבץ מזכיר איגוד מגדלי העופות: "שקר וכזב. אנו דוחים מכל וכל את טענותיו של השר פורר, אין ולא היה בכוונת מגדלי הביצים לפגוע באספקת הביצים לצרכנים לקראת חגי תשרי.

מדי שנה נפתחות מכסות ליבוא ביצים לקראת חגי תשרי וחג הפסח, שני מועדים בהם ישנה דרישה מוגברת לביצים, וכך גם השנה. אנו מקווים כי ממשלת ישראל לא תנצל זאת לפתיחת מכסות בצורה שאינה מבוקרת שכמוה כגזר דין מוות על ענף מגדלי הביצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully