וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 הצעות נותרו בהתמודדות על בניית מרכז סחר עולמי חדש

סוכנויות הידיעות

4.2.2003 / 21:34

לדברי מקורות, שתי התוכניות - של דניאל ליבסקינד מגרמניה ושל קבוצת Think האמריקאית - כוללות מבנים שיהיו הגבוהים בעולם



שתי תוכניות מתוך תשע המתמודדות על בניית מרכז סחר עולמי חדש בניו יורק, לאחר הריסתו בפיגועי ה-11 בספטמבר, עדיין עומדות על הפרק. כך אמר מקור המקורב לתוכניות. הודעה רשמית על כך צפויה להתפרסם בהמשך היום.



שתי התוכניות, שהוגשו על ידי משרד דניאל ליבסקינד מגרמניה ועל ידי קבוצת Think האמריקאית, כוללות מבנים שצפויים להיות הגבוהים בעולם, כלומר עולים בגובהם על צמד מגדלי פטרונאס בקואלה לאמפור, בירת מלזיה, המתנשאים לגובה של 452 מטר. מגדלי מרכז הסחר העולמי היו בגובה של 411 מטר.

הצעת קבוצת Think, הכוללת בין היתר את האדריכלים פרדריק שוורץ ורפאל ויניולי מניו יורק ואת האדריכל שיגרו באן מטוקיו, היא להקמת מרכז תרבות עולמי, הכולל צמד מגדלים - אשר בגלל המבנה הארכיטקטוני שלהם זכו לכינוי "מגדלי אייפל של המאה ה-21" - המתנשאים לגובה של 507 מטר.

ההצעה השנייה, שהוגשה על ידי דניאל ליבסקינד, אשר תיכנן את המוזיאון היהודי בברלין, כוללת מבנים בצורות גיאומטריות חדות אשר יקובצו סביב יסודות מגדלי הסחר העולמי שקרסו, ואשר עליהם ישקיף מגדל מחודד בגובה של 541 מטר. החלטה סופית על התוכנית המנצחת תימסר בהמשך החודש.



היזם לארי סילברסטיין, שחכר את מגדלי החסר העולמי חודשיים לפני שקרסו, התלונן בשבוע שעבר כי התוכניות המוצעות אינן כוללות די שטח משרדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully