וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: יש לשנות את חוק הפחתת הגירעון כך שיבטיח את האפקטיוויות של מדיניות הריבית

אמיר טייג

4.2.2003 / 13:22

המשנה לנגיד, מאיר סוקולר, בכנס שנערך לאחרונה ב-BIS: "יש לבצע שינוי זה כדי להבטיח מדיניות תקציב המונעת משיקולים ארוכי טווח של יציבות משקית"



"יש צורך לערוך שינויים בחוק הפחתת הגירעון על מנת להבטיח מדיניות פיסקלית המונעת משיקולים ארוכי טווח של יציבות משקית", כך עולה מנייר עבודה שהציג ד"ר מאיר סוקולר, המשנה לנגיד בנק ישראל, בכנס שנתי שנערך לאחרונה ב-BIS. סוקולר מסביר כי יש לבצע שינוי חקיקה זה בישראל על מנת להימנע ממצב המכונה "דומיננטיות פיסקלית", בו המדיניות המוניטרית הופכת לבלתי אפקטיווית.



דומיננטיות פיסקלית, מסביר סוקולר, יכולה לנבוע למשל ממצב שבו החוב הממשלתי הוא קצר מאוד וקיים צורך להתמודד עם מחזורו בפרקי זמן קצרים של פחות משנה. "ברור שבמציאות זו, השוררת בכמה מדינות אך לא בישראל, בה גיל החוב ארוך יחסית ומגיע בממוצע לכ-6 שנים, המדיניות המוניטרית אינה יכולה להיות אפקטיווית בשמירה על יציבות המחירים ועל היציבות הפיננסית והיא משועבדת לצורך מחזור החוב".



סוקולר ממשיך ונוגע בנושא החששות לעצמאות בנק ישראל. "במשך למעלה מעשור אנו עדים למגמה עולמית של הגדלת העצמאות של בנקים מרכזיים וחידוד יעדיה של המדיניות המוניטרית ובהתמקדותה בהבטחת יציבות מחירים ויציבות פיננסית. עצמאות זו היא תנאי הכרחי להשגת יציבות מחירים אך לא תנאי מספיק. נדרשת גם תשתית של ניהול מדיניות פיסקלית זהירה אשר תבטיח הימנעות ממצב של דומיננטיות פיסקלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully