וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם הגיימינג השתלט על הילד? בדקנו כסאות לגיימרים הצעירים

עודכן לאחרונה: 8.8.2021 / 16:14

הגיימינג כבש את ישראל בסערה. המשחקים השתלטו על הילדים ובני הנוער והם הסיבה העיקרית להסתגרותם בחדרים. הגיימרים הצעירים יושבים שעות ארוכות אל מול המסכים ו"נעלמים" אל תוך החוויה שכסא הגיימינג הוא חלק בלתי נפרד ממנה - בדקנו שני כסאות כאלו שמבטיחים תמיכה מלאה

אפקט הזום: מנתונים שהעבירה קבוצת ACE עולה כי ישנה עלייה של כ-30% ברכישת כסאות גיימרים בשנת 2021 לעומת הרכישות בשנת 2020, מגמת העלייה ניכרה כבר בשנת 2020 אז נראתה עלייה של כ-15% ברכישות לעומת שנת 2019. לאורך השנתיים האחרונות רושמים בקבוצת אייס עליה של כ-50% במכירת כיסאות גיימרים.

כסא גיימינג מעצים את חווית המשחק לשחקנים הצעירים. הרעיון העיקרי לצד העיצוב הייחודי, הוא התמיכה הגבוהה בעלת משענת התומכת בכתפיים העליונות. בנוסף לתמיכה, כסאות הגיימינג מאופיינים בעיצוב צעיר, לרב צבעוני או משלב אלמנטיים צבעוניים, איכותי בנסיעתו ומלא בסטייל כך שיתאים לחדרם של הגיימרים.

גיימרים משחקים אונליין. ShutterStock
חשוב שהישיבה הממושכת אל מול המשחק תהייה תומכת לגופם המתפתח של הצעירים/ShutterStock

כיצד נבחר את כיסא הגיימינג הנכון?

ריפוד ועיצוב - כיסאות גיימינג בדומה לכיסאות אחרים מגיעים במגוון אפשריות ריפוד, המשתנות בהתאם למחיר הכיסא ולהעדפותיו של הלקוח. בדרך כלל ניתן למצוא כיסאות גיימינג עם הריפודים הבאים: ריפוד בד, ריפוד עור, דמוי עור PU, בד נושם ועוד.

ארגונומיה - גובה ומשקל: בדיוק כמו כל פריט המיועד לישיבה, כיסאות גיימינג מותאמים לאנשים בגובה ומשקל מסוימים, מדובר בקריטריון חשוב מאוד לבחירת הכיסא הנכון. כיסאות מגיעים עם נתון תמיכה במשקל מקסימלי ומציעים התאמה לגבהים שונים.

כריות תמיכה - בגלל שכיסאות גיימינג מיועדים ברוב המקרים לשימוש רצוף וארוך (כמה שעות רצופות) בדרך כלל הם יוצגו עם כריות תמיכה מסוגים שונים. בחלק מהדגמים ניתן יהיה למצוא כרית לתמיכה בגב תחתון / תמיכה בצוואר. באחרים אף ניתן למצוא תמיכה צדדית המחזיקה את הגוף במרכז הכיסא בדומה למושבי "בקט" ברכבי ספורט.

משענות יד - כל כיסאות הגיימינג יגיעו עם משענות יד אשר מציעות לנו משטח ייעודי להניח עליו את הידיים במהלך המשחקים במחשב או בקונסולה. משענות היד מגיעות במגוון רחב של ציפויים ונחלקת לשלושה סוגים עיקריים של מנגנונים: קבוע , דו כיווני (2D) ו-4 כיווני (4D) מגנון 2D מאפשר למשתמש להרים ולהוריד את המשענת בהתאם לגובה הרצוי. מנגנון ה4D בנוסף לכוונון הגובה מאפשר להזיז את המשענת גם אחורה וקדימה.

מגנון הטייה וגובה - מרבית כיסאות הגיימינג מגיעים עם מנגנון הטייה מובנה המאפשר לנו לקבוע את זווית הישיבה הנוחה ביותר עבורנו. בחלק מהמקרים ניתן יהיה להטות את המשענת אף עד 180 מעלות (תנוחת שכיבה). המנגנונים בדרך כלל מתחלקים לשניים מנגנון נדנוד (לא מאפשר לנעול את הכיסא בזווית אלה רק על ידי הטיית משקל) ומגנון הטייה עם ידית המאפשרת לנו לנעול את המשענת בזווית הרצויה. כל כיסאות הגיימינג מאפשרים שינוי גובה הכיסא.

מחיר - בדומה לכיסאות משרדיים, גם כיסאות גיימינג מגיעים בטווח מחירים רחב, החל מ-400 שקל ועד כ - 2000 שקל.

קרביץ כיסא גיימינג דגם dragon sniper rgb מחיר629 שח צילום באדיבות קרביץ 10039561-1. קרביץ,
קרביץ כיסא גיימינג דגם dragon sniper rgb. המחיר 629 שקל/קרביץ

כיסא גיימינג דגם DRAGON SNIPER RGB - בלעדי בקרביץ

הכיסא בעיצוב ארגונומי חדשני, ברוחב 50 ס"מ, בעל כרית ראש מובנת. הכיסא בעל ציפוי דמוי עור בשילוב בד נושם, כאשר במסגרת הכיסא תאורת LED הנשלטת ע"י שלט. משענות היד בכיסא מרופדות, יש לו יכולת נדנוד (TILT) כולל קיבוע ונעילת תנוחה, מנגנון בוכנת גז ובסיס 5 כוכבים יציב וחזק במיוחד. (משקל נשיאה מקסימלי 120 ק"ג).

המחיר: 629 שקל | להשיג בחנויות קרביץ ובאתר www.kravitz.co.il

סיכום הבדיקה:

המתנסה: את כיסא הגיימינג דגם dragon sniper rgb של קרביץ, ילד בן 11, גיימר בהגדרתו, משחק עם חברים לפחות כ-4 שעות ביום (בסופי שבוע ובימי חופש, הוא משחק לזמן ממושך בהרבה).

התנועה: הכיסא קליל ומתגלגל בקלות (ניסו את הכיסא ילד במשקל 43 קילו ואב במשקל 97 קילו). הגלגלים אינם שקטים במיוחד.

העיצוב: הילד שקיבל את הכיסא, הביע התלהבות גדולה, בראש ובראשונה מפס הלד הצבעוני שמקיף את הכסא. את הלילה הראשון הוא העביר כשהאורות דלקו והאירו את חדרו בתאורה צבעונית מתחלפת.

התמיכה: הילד מתאר כסא שנוח ונעים לשבת עליו. לפעמים הוא אוהב לשבת "ישיבה מזרחית", ובמקרה הזה, ידייות הצד הגבוהות אפשרו זאת (לא בטוח שזה היה מתאפשר עם ילדים אן אנשים גבהים יותר)

פרקטיקה: התאורה של פס הלד נעימה ושימשה את הילד גם כתאורת לילה בחדרו. מצד שני, כרית הצוואר אינה ניתקת ממקומה, במקרה שהיא אינה נוחה למשתמש, אין אפשרות להוציאה.

המחיר: 629 שקל

ד"ר גב, כיסא גיימינג: 761 שקל לאחר הנחת "חזורים לביה"ס". טל וינברג,
ד"ר גב, כיסא גיימינג: 761 שקל לאחר הנחת "חזורים לביה"ס" (עד 10.8)/טל וינברג

כיסא גיימינג XP1 של ד"ר גב, כולל כריות תמיכה בגב התחתון ובצוואר, מושב ארגונומי בעל תמיכה צידית, ידיות מתכווננות ומנגנון נדנוד.

כרית התמיכה בגב התחתון נועדה להתאמה אישית לנוחות המדויקת עבור כל משתמש. ניתן למקם אותה בדיוק בנקודה הנוחה לכם והיא תתמוך בחוליות הגב. כרית התמיכה הצווארית - מסייעת לישיבה נכונה וזקופה והשילוב בין השתיים מנחה לישיבה נכונה, זקופה ונוחה לאורך זמן. התמיכה צידית, לישיבה נוחה וחלוקה לפיזור נכון של העומסים הנוצרים על הגב.

תכונות: שינוי גובה הכיסא בהתאם לנוחות המשתמש, אפשרות כיוונון הידיות למעלה, למטה ולצדדים,
שינוי זווית משענת הגב, מנגנון נדנוד, ריפוד דמוי עור במבחרב-4 צבעים שונים.

סיכום בדיקה:

המתנסה: כיסא הגיימינג של ד"ר גב מדגם XP1, עבר בדיקה למשך כשבועיים ע"י נער בן 15, "גיימר" בהגדרתו, כזה שמשחק כ-6 שעות לפחות בכל יום.

התנועה: הכיסא מתגלגל על רצפת הפרקט בחדר הילד באופן חלק, שקט וקל במגוון משקלים (ניסו את הכיסא נער במשקל 55 קילו ואב במשקל 82 קילו)

העיצוב: הצבעים בשילוב שחור וכחול התאימו לעיצוב החדר. הילד וחבריו אהבו את הצבעים ואת המראה הכללי של הכיסא. ברמת האיכות, ניראה כי היצרן חשב היטב על הפרטים כמו: התפירה ומידת הרכות והגמישות שבריפוד.

התמיכה: כרית הצוואר נמצאה נוחה יותר לגבוהים מבין המתנסים, אך לנמוכים קצת פחות והם העדיפו לשלוף אותה החוצה. יש לציין ששתי הכריות (כרית הצוואר וכרית הגב התחתון) נשלפות ומאפשרות שימוש על פי נוחות אישית. מנגנון ההתאמה של משענת הגב אכן מאפשר נוחות מירבית לכל משתמש בהתאם לגובהו ובהתאם לסגנון הישיבה המועדף עליו.

פרקטיקה: הכיסא של ד"ר גב, גבוה ותומך, נוח לישיבה מממושכת ונכנס כולו, (כולל הידיות לא כולל המשענת) אל מתחת לשולחן כך שהוא אינו תופס מקום בחדר כאשר לא נעשה בו שימוש.

המחיר: 675 שקל, כולל הנחת "בחזרה לבית הספר" אשר תקפה בחנויות הרשת עד תאריך 10/8, המחיר הרגיל הינו: 790 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully