וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב המדינה אושר בממשלה

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 2.8.2021 / 9:06

הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנים 2021 ו-2022. רה"מ בנט: "בשעה טובה, יש תקציב בישראל. לאחר שלוש שנים של קיפאון, ישראל חוזרת לעבוד" שר האוצר ליברמן: "העברנו תקציב אחראי בממשלה לצד חוק הסדרים חסר תקדים". עתה מתחיל הקרב שיקבע את גורל הממשלה: על הרוב בכנסת

אחרי לילה ארוך של דיונים וכמה מחלוקות עמוקות, בעיקר סביב תקציב הבריאות, קרה הבלתי נמנע: ממשלת ישראל אישרה את תקציב המדינה לשנים 2021-2022 (מאחר שהתקציב יעבור - אם יעבור - במליאה רק התחילת נובמבר, הרי שמדובר בעיקר בתקציב 2022).

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "רבותיי, גבירותיי, יש תקציב בישראל. תקציב של ממשלה שאכפת לה.
לאחר שלוש שנים של קיפאון, ישראל חוזרת לעבוד. אני מבקש מחברי הממשלה להבין את גודל הרגע: אחרי שנים של הזנחה, אנחנו מביאים הבוקר את התקציב הכי נועז, הכי תחרותי, הכי מסייע לשכבות החלשות והכי דואג לעתיד ילדינו מזה שנים".

מפוצלת אביגדור ליברמן נפתלי בנט. ראובן קסטרו
ראש הממשלה ושר האוצר: עם כל הכבוד לממשלה, המבחן האמיתי יהיה בכנסת/ראובן קסטרו

"אמרנו וקיימנו"

בנט הוסיף לשבח את הצעת התקציב שאושרה בממשלתו: "בשנת 2021 אנחנו זורעים את עתיד ילדינו ונכדנו לשנת 2051. אנחנו מקימים מטרו בגוש דן, מכניסים תחרות בשלל מוצרי צריכה ומזון, ובכשרות, מונעים פשיטת רגל של הפנסיונרים בישראל, מגדילים את הרפואה הציבורית בישראל, מעניקים חירות ניהולית למנהלי בתי ספר, בונים לראשונה בתים לילדים עם אוטיזם, ודואגים לתזונה בריאה לילדי ישראל".

עוד הוסיף בנט כי "התקציב משקף דאגה לכלל אזרחי ישראל ולא משרת אף אינטרס מגזרי צר".

ראש הממשלה אף אחלק שבחים לשר האוצר בממשלתו, אביגדור ליברמן: "אני מבקש להודות לשר האוצר, אביגדור ליברמן, למנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב, לראש אגף התקציבים יוגב גרדוס ולנגיד בנק ישראל אמיר ירון, שהובילו את התהליך באחריות ובהצלחה, למול אתגרים מורכבים בכל המישורים.

אישור התקציב יסייע גם ליציבות הממשלה ויאפשר לשרים להפוך חזון לעשייה במשרדיהם. אמרנו מתחילת הדרך שהממשלה הזו תעסוק בציבור ולא בעצמה. אמרנו - וקיימנו, בשעה טובה לכולנו".

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "אחרי למעלה משלוש שנים בהן המדינה התנהלה ללא תקציב, הבוקר, לאחר דיונים ארוכים, העברנו תקציב אחראי בממשלה לצד חוק הסדרים חסר תקדים ובכך הבאנו בשורה ענקית לאזרחי המדינה.

הרפורמות שאישרנו מתמקדות בראש ובראשונה בהורדת יוקר המחיה, השקענו תקציבי עתק בתשתיות, בתחבורה ובנדל"ן, והעברנו רפורמות משמעותיות שיורידו את החסמים ויצמצמו את הבירוקרטיה, מה שיקל על כל אחד ואחת בהתנהלות היומיומית שלנו, העסקית או הפרטית.

הדרך לאישור התקציב בכנסת מתחילה ברגעים אלו ממש ויחד, תוך שמירה על שיתוף פעולה, נעביר אותו ב-3 קריאות ונבטיח צמיחה כלכלית ויציבות שלטונית לאזרחי מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully