וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה בפלאפון ובבזק בינלאומי. ועד העובדים: זו רק ההתחלה

עודכן לאחרונה: 2.8.2021 / 12:33

העובדים יעצרו בין היתר עבודות לפיתוח דור 5 בפלאפון ואת פיתוח ממשק הסיבים האופטיים בבזק בינלאומי. לדברי העובדים מדובר בצעדים ראשוניים בלבד, שיוחרפו אם ההנהלה תמשיך בניסיונותיה לפגוע בהתארגנותם. במקביל, יימשכו ההפגנות מול בכירי קבוצת אלפא

ועד עובדי אלפא הודיע היום (ב') על צעדים ארגוניים בפלאפון ובבזק בינלאומי. זאת בעקבות מה שמוגדר על ידם כ"המשך ההתנהלות החד-צדדית מצד ההנהלה", ולאחר שההנהלה המשותפת משכה בשבוע שעבר את הבקשה לצווי מניעה כנגד שביתה. גם בית הדין לעבודה קבע כי אין למנוע מהעובדים בחברות הללו לנקוט צעדים ארגוניים.

בין היתר, יופסקו העבודות לפיתוח דור 5 בפלאפון וייעצר פיתוח ממשק הסיבים האופטיים בבזק בינלאומי. בנוסף, הודיעו הוועדים על עצירה מוחלטת של העבודה המשותפת (סינרגיה) בין שלוש חברות אלפא (פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes).

כך, בין היתר, בזק בינלאומי לא תמכור כרטיסי סים של פלאפון או תוציא ציוד לפלאפון או לחברת yes לטובת מלאי או שירות ללקוחות פרטיים. פלאפון לא תספק נתבים ללקוחות בזק בינלאומי וייעצרו כל פרויקטי הפיתוח המשותפים לשלוש החברות.

נציגות העובדים מבהירה כי מדובר בצעדים ראשוניים בלבד, שיוחרפו במידה שההנהלה תמשיך בניסיונותיה לפגוע בהתארגנות העובדים. במקביל, יימשכו ההפגנות מול בתיהם של בכירי קבוצת אלפא, כולל מול ישיבת הדירקטוריון של החברות הבנות שצפויה להתקיים השבוע.

עובדי בזק בינ"ל עצרו את העבודה. דוברות ההסתדרות,
עובדי בזק בינלאומי מפגינים נגד ההנהלה בסיבוב הקודם. מאיימים להחריף את צעדי המחאה/דוברות ההסתדרות

"אנחנו לא מתכוונים לעצור"

לפני כחודש הכריזה ההסתדרות סכסוך עבודה בחברות פלאפון ובזק בינלאומי. זאת על רקע סירובה של ההנהלה המשותפת לחברות קבוצת אלפא (פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes) לנהל מו"מ משותף לכלל עובדי הקבוצה, כמענה לניסיונות ההנהלה לחשק את העובדים במו"מ (על פי נציגי העובדים), ונוכח השינויים הדרמטיים שמבקשת ההנהלה לבצע. נציגי העובדים טוענים כי שינויים אלו משליכים על זכויות העובדים ומאיימים על ביטחונם התעסוקתי.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות, יקי חלוצי: "בלתי נתפס שבשעת המשבר הכי גדולה של העובדים בחברות הבנות בבזק, כאשר הביטחון התעסוקתי מעורער ומתחילים צעדים ארגוניים, בוחר המנכ"ל לברוח לחופשה של חודש בחו"ל. נמשיך להיאבק ככל שיידרש להגנת העובדים ועד שיוצגו תוכנית ברות קיימא לעתיד החברות".

מובילי המאבק מבהירים כי בכוונתם להחריף אותו, אם לא יושגו עמם הבנות, ומשגרים כמה הצהרות לוחמניות במיוחד:

יו"ר ועד עובדי אלפא ויו"ר ועד עובדי פלאפון, יחיאל שמן: "הנהלת אלפא צריכה להבין דבר אחד פשוט - אנחנו נעמוד כחומה בצורה נגד כל ניסיון שלה לפגוע בעובדים ולעשות סיבובים פיננסיים על גבם. לא נהסס להחריף כבר בקרוב את הצעדים הארגוניים שלנו, עד להשבתה מוחלטת של פלאפון ובזק בינלאומי.

מקומות הפרנסה של מאות עובדים עומדים בפני סכנה אמיתית וכפי שהוכחנו כבר בעבר, שום דבר לא יקודם בחברות באופן חד צדדי, אלא רק בשיתוף פעולה איתנו".

סגנית יו"ר ועד עובדי אלפא ויו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי, לימור ליברמן-לביא: "אנחנו לא מתכוונים לשבת בחיבוק ידיים כאשר הנהלת אלפא ודירקטוריון בזק פועלים הלכה למעשה לפרק חברה מצליחה ורווחית כמו בזק בינלאומי.

הצעדים הארגוניים שמתחילים להינקט היום הם רק יריית הפתיחה במאבק לשמירה על מקומות הפרנסה שלנו. אנחנו בטח לא מתכוונים לעצור פה, במידה שהתוכניות שלהם לפירוק החברות הבנות בקבוצה ימשיכו להתקדם".

"מכבדים את זכות העובדים לפתוח בעיצומים"

מחברות פלאפון ובזק בינלאומי נמסר: "אנחנו מכבדים את זכות העובדים לפתוח בעיצומים. המיזוג בין חברות yes ובזק בינלאומי נעשה בהתאמה לשינויים הרגולטוריים הצפויים, בראשם ביטול פיצול ספק - תשתית והוא נעשה לטובת החברות ועובדיהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully