וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה באבטלה במחצית הראשונה של יולי

עודכן לאחרונה: 2.8.2021 / 13:57

במחצית הראשונה של חודש יולי חלה עלייה באבטלה מ-8.8% ל-9%. אמנם מדובר בעלייה מזערית, אבל גם בנתון שצריך להדליק נורה אדומה אצל מקבלי ההחלטות, במיוחד לאור העובדה שהיא עומדת בניגוד לתחזיות שניבאו השפעה של הפסקת מתווה החל"ת על שוק העבודה

כשיתעוררו באוצר מההנגאובר אחרי חגיגות העברת התקציב בממשלה, הם יגלו שהבעיות הקשות במשק עדיין כאן: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום נתוני תעסוקה מאכזבים - במחצית הראשונה של חודש יולי חלה עלייה בשיעור האבטלה מ-8.8% ל-9.0%, שהם כ-384 אלף אנשים.

אומנם מדובר בעלייה קלה, אך גם בנתון שאמור להטריד את מקבלי ההחלטות לאור הצפי לירידת שיעור האבטלה עם הפסקת תוכנית החל"ת הממשלתית מה-1 ביולי.

ערב פרוץ המגיפה, בחודשים ינואר ופברואר, עמד שיעור האבטלה על שפל היסטורי של 3.4% בלבד. מלבד ענף התיירות הנכנסת שלא חזר לפעול, אחת הסיבות לכך ששיעור האבטלה נותר גבוה גם לאחר סיום תוכנית החל"ת לצעירים, קשורה גם לעובדה שמעסיקים רבים התייעלו והסתגלו לעבודה עם פחות עובדים. בנוסף, תשלומי החל"ת לבני 45 ומעלה נמשכים והם צפויים להסתיים ברובם עד סוף השנה.

מילוי טפסים לדמי אבטלה עקב חל"ת בביטול הלאומי בחיפה, 18 במרץ 2020. יואב איתיאל
מילוי טפסי אבטלה עם התחלת הסגרים, מרץ 2020/יואב איתיאל

ההצלה תגיע מכיוון הכשרות מקצועיות?

איך הממשלה מתכוונת לטפל בנושא שיעור האבטלה הגובה? הלילה לאחר דיון סוער וממושך אושר תקציב המדינה יחד עם חוק ההסדרים הנלווה אליו, שכולל גם את הרפורמה בתחום התעסוקה וטיוב ההכשרות המקצועיות.

רפורמה זו מסתמכת על המלצות ועדת התעסוקה לשנת 2030 ומטרתה להגדיל את שיעור התעסוקה ופריון העבודה, מוצע לקבוע יעדי תעסוקה ממשלתיים לשנת 2030 עבור אוכלוסיות מעוטות השתתפות, ולערוך רפורמה מעמיקה במערך ההכשרה המקצועית כך שההכשרות יהיו איכותיות יותר (בהיבטי השמה ופריון), יופעלו בשיתוף מעסיקים ומגזר פרטי ויותאמו לצרכים במשק.

עיקרי ההמלצות- קביעת יעדים תעסוקתיים לאוכלוסיות יעד לשנת 2030, קידום רפורמה במערך ההכשרה המקצועית, גיבוש מערך נתונים מקיף והכשרות להגדלת מיומנות העובדים.

הוועדה קבעה יעדים כמותיים לתעסוקה לפי קבוצות אוכלוסייה, וממליצה על כלים לשיפור הפריון באמצעות הקניית כישורים ושיפור ההון האנושי. מטרת הרפורמה בהכשרה המקצועית היא לאפשר ללומדים להשתלב בתעסוקה איכותית, להגדיל את שכרם ורווחתם ולהגדיל את פריון העבודה והתוצר במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully