וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר האקלים הגיע לטיפוח: הקוסמטיקה אקולוגית מתמיד

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 11:18

בשל המודעות ההולכת וגוברת למשבר האקולוגי ולזיהום הסביבתי והשלכותיו, נושא הקיימות הפך לנפוץ יותר בקרב חברות מסחריות רבות ברחבי העולם ביניהן חברות קוסמטיקה וטיפוח שהחלו לפעול לייצור מוצרים אורגניים, טבעיים וטבעוניים. הנה לכם כמה מהחברות שדואגות לסביבה

בשנים האחרונות המודעות להתחממות הגלובאלית, משבר האקלים והשלכותיו על הסביבה ועל חיינו הלכה וצברה תאוצה בקרב צרכנים ותאגידים מסחריים רבים שהבינו כי אם לא יעשה טיפול מידי בנושא, ההשלכות לכך יחריפו עם הזמן.

רק לאחרונה הטבע סימן את אותותיו ו"זכינו" לדוגמא לגלי החום הכבדים שפקדו את דרום טורקיה שגרמו לשריפות באזור וגרמו להרס רב של מבנים, כלי רכב ויערות. בעקבות השריפות ארבעה בני אדם מצאו את מותם.

בחודש שעבר אירעו שני אסונות נוספים. במספר מדינות באירופה התרחשו שיטפונות כבדים שגבו את חייהם של רבים. הבולטת בהם הייתה גרמניה, שם נהרגו יותר מ-100 אזרחים, לעומת הולנד ובלגיה שם נהרגו עשרות. בעקבות השיטפונות הרבים נגרם נזק רב למבנים ותשתיות, ורבים פונו מבתיהם מחשש לחייהם.

משבר האקלים: שיטפונות וגלי חום קיצוניים

במקביל, גל שיטפון כבד הציף את מחוז חנאן במרכז סין, אשר בעקבותיו מתו לפחות 25 בני אדם. לפי חזאים מקומיים, כמות המשקעים שנוצרה בעקבות הגשמים הכבדים שירדו, לא נראתה בעיר במשך אלף שנים.

אם זה לא מספיק בחודש יוני גל חום קיצוני פקד את קנדה וארצות הברית ובעקבותיו מאות בני אדם מצאו את מותם ברחבי המדינות. כמו כן התקבלו דיווחים על עלייה בכמות השריפות שפרצו בשמורות טבע רבות.

גם בישראל משבר האקלים מקבל במה רחבה. השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג ושר האוצר אביגדור ליברמן, הכריזו לפני שבועיים כי יפעלו לקדם מהלך לפיו יוטל מס קנייה על כלי פלסטיק חד פעמיים, במטרה להפחית את השימוש בהם ולהפחית את הזיהום הסביבתי הנוצר בעקבות השימוש.

שטפונות קטלניים בפיליפינים. רויטרס
שיטפונות ברחבי העולם/רויטרס

צרכנים מבינים כי קיימות היא דרך חיים

לאור משבר האקלים, חברות מסחריות רבות ברחבי העולם החלו לדגול בשיטת הקיימות שנועדה להפחית את כמות הצריכה במשאבים מזהמים לרבות שימוש בנפט, פחם וגז שתרמו רבות להתעצמותו של המשבר. ארגונים רבים ראו בדאגה לסביבה, פוטנציאל אדיר לחדור לליבם של הצרכנים שכיום מחפשים יותר תוויות המראות כי המוצרים אורגניים, טבעיים וטבעוניים.

בין הענפים הרבים במשק שדוגלים בשיטה זו, גם חברות בענף הקוסמטיקה והטיפוח החלו לייצר באופן ירוק וידידותי הרבה יותר לסביבה מאשר שיטת הייצור הקודמת, וזאת במטרה לדבר לליבם של הצרכנים ולרכוש את אמונם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
קיימות. ShutterStock
קיימות היא דרך חיים/ShutterStock

לחפוף את השיער עם מנגו, פקאן וקינמון

בין המותגים שלקחו צעד קדימה את דאגתם לסביבה ניתן לראות את מותג השיער האמריקני Authentic beauty concept שהושק לראשונה ב-2019 על ידי חברת הנקל העולמית, ונחל הצלחה רבה בעיקר בשל האג'נדה האקולוגית טבעית וטבעונית בה הוא דוגל.

כלל בקבוקי החברה, הצנצנות והאריזות ניתנות למחזור, וכן פורמולות הטיפוח הן טבעוניות ומבוססות על מרכיבים טבעיים בלבד כמו: מנגו ובזיליקום, מייפל ואגוז פקאן, תמרים וקינמון ועוד.

authentic beauty concept מסכה לשיער צבוע 200 מ"ל, מחיר 118 שקל. יח"צ חו"ל,
authentic beauty concept מסכה לשיער צבוע 200 מ"ל, מחיר 118 שקל/יח"צ חו"ל

המודעות לקיימות ומגוון המוצרים הטבעוניים - בעלייה מתמדת

"המודעות בקרב לקוחותיי לאיכות הסביבה ושמירתה, ומגוון המוצרים הטבעונים המוצעים בשוק שלא נוסו על בעלי חיים הם בעלייה חדה", אמר יהודה דבוש מעצב שיער מתל אביב. "אני שמח להיות מוביל במגמה הזו ולתת מענה בעזרת מוצרים מעולים מבית Authentic Beauty Concept העונים לדרישות אלו", הוא הוסיף.

גם מותג הקוסמטיקה הצרפתי גרנייה הכריז כי מזה שנים הוא פועל למען הסביבה ומנסה לסייע להפחתת ההשפעות הסביבתיות מפעילותו. המותג התחייב כי עד 2025 הייצור לא יכלול פלסטיק, 100% מהאריזות יהיו עשויות מחומרים ממוחזרים, המותג יפעל לקזז את כל הפחמן שנוצר במפעלים, וכן יפעל בין היתר לשימוש באנרגיה מתחדשת.

מים מיסלריים לכל סוגי העור מחיר לצרכן 40.90 שקל + אקו פדס מחיר לצרכן 29.90 שקל.. חשבון האינסטגרם של גרניה,
מים מיסלריים לכל סוגי העור מחיר לצרכן 40.90 שקל + אקו פדס מחיר לצרכן 29.90 שקל/חשבון האינסטגרם של גרניה

קיילי ג'נר טבעית, טבעונית ונטולת גלוטן

חברת הקוסמטיקה של קיילי ג'נר המציאה את עצמה השנה מחדש והוציאה לאחרונה מוצרי טיפוח תחת השם "קיילי סקין" שהם טבעיים, טבעוניים ואף נטולי גלוטן.

בפוסט שג'נר העלתה לעמוד האינסטגרם שלה, היא הכריזה על סדרת שפתונים שיהיו זמינים ביותר מ-30 גוונים, והם יהיו טבעוניים לגמרי. קיילי בעצמה הצהירה כי היא משתדלת שלא לאכול כמעט בשר, ואף ציינה כי היא אוכלת בעיקר מוצרים מהצומח שלטענתה עושים לה טוב.

שפתוני מאט חדשים מחיר לצרכן 29$ הזמנה מהאתר. האינסטגרם של חברת קיילי קוסמטיקס. חשבון האינסטגרם של חברת קיילי קוסמטיקס,
שפתוני מאט חדשים מחיר לצרכן 29$, קיילי קוסמטיקס/חשבון האינסטגרם של חברת קיילי קוסמטיקס

אפילו השקיות ידידותיות לסביבה

מותג הקוסמטיקה גרטייה שהוקם בשנת 2012 חרט על דגלו את הדאגה לאיכות הסביבה ושילב חומרים אורגניים וטבעיים במוצרי הטיפוח שלא נוסו על בעלי חיים. המותג אף מדגיש כי השקיות בחנויות ידידותיות לסביבה והן אינן מזהמות. חלק מחזון המותג הוא שמוצרים אורגניים וטבעיים בסופו של דבר בריאים וטובים יותר.

סרום טיפול לפנים מחיר לצרכן 299.99$ + קרם לחות מחיר לצרכן 249.99$.. חשבון האינסטגרם של חברת gratiae,
סרום טיפול לפנים מחיר לצרכן 299.99$ + קרם לחות מחיר לצרכן 249.99$./חשבון האינסטגרם של חברת gratiae

חומר ממוחזר ובקבוק רב שימושי

בימים אלה משיק גם המותג קיל'ס שקיות מילוי העשויות מחומר ממוחזר וגם בקבוק רב שימושי העשוי מ- 100% אלומיניום למילוי כל מוצר שנבחר.

שקיות המילוי של קיל'ס חוסכים בממוצע 80% יותר פלסטיק ממוצר חד פעמי של קיל'ס ומכילים פי 2 עד 5 יותר פורמולה מבקבוק רגיל של 250 מ"ל.

לצד השקיות למילוי חוזר, קיל'ס משיקים גם את מילוי מחדש של בקבוק, הבקבוק הראשון אשר עשוי מ-100% אלומיניום ומיועד לשימוש חוזר. הבקבוק מעוצב בהשראת האריזות של המותג המעוצבות כמוצרי בית מרקחת, מתחייב לקיימות ומאפשר לצרכנים מילוי חוזר של מבחר מוצרים.

מותג הטיפוח קיל'ס משיק שקיות מילוי. יח"צ,
מותג הטיפוח קיל'ס משיק שקיות מילוי/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully